یکشنبه 4 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليبال ايران باز هم از صربستان شکست خورد

تيم ملی واليبال ايران در دومين بازی تدارکاتی خود مقابل صربستان بار ديگر مغلوب شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی فدراسيون واليبال، تيم ملی واليبال ايران که جمعه در نخستين مسابقه تدارکاتی خود مقابل صربستان سه بر صفر شکست خورده بود از ساعت ۲۰ شنبه در يک مسابقه دوستانه رسمی برای دومين بار به مصاف اين تيم رفت.

ملی پوشان کشورمان ست های اول و سوم اين بازی را با امتيازات ۲۸ بر ۲۶ و ۳۱ بر ۲۹ به سود خود رقم زدند و صربستان ست های دوم و چهارم را با امتيازات ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ به پيروزی رسيد تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم بکشد.

در ست پنجم نيز صربستان با امتياز ۱۵ بر به پيروزی رسيد تا برنده اين مسابقه تدارکاتی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسلوبودان کواچ که پيش از اين اعلام کرده بود در مسابقه دوم مقابل صربستان ترکيبی که قرار است در ليگ جهانی بازی کند را به ميدان می فرستد، در اين مسابقه سعيد معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، سامان فائزی، ميلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و عبدالرضا عليزاده را به عنوان ترکيب اوليه روانه ميدان کرد.

ايگور کولاکوويچ سرمربی تيم ملی واليبال صربستان نيز در اين بازی نمانيا پتريچ، ولادکو پتکوويچ، دراگان استانکوويچ، ميلوش نيکيچ، الکساندر آتاناسويچ، سرکو ليسيناچ و نون ماستروويچ را به بازی فرستاد.

ست نخست (ايران ۲۸ – صربستان ۲۶)

ملی پوشان کشورمان بازی را خوب آغاز کردند و با اسپک شهرام محمودی و دفاع روی تور سامان فائزی به دو امتياز دست يافتند. بازيکنان ايران در اين ست سرويس های خوبی زدند و در دفاع روی تور عملکرد مطلوبی داشتند. همچنين هر گاه سعيد معروف از پاس های سرعتی استفاده کرد، محمد موسوی و سامان فائزی با اسپک های خود امتيازات ارزشمندی به دست آوردند. نقطه ضعف ايران در اين ست همچون ديدارهای تدارکاتی قبلی دريافت و توپ گيری بود. دو تيم در اين ست به صورت پاياپای پيش می رفتند اما صربستان در اواخر ست با نتيجه ۲۴ بر ۲۱ پيش افتاد تا اسلوبودان کواچ درخواست يک وقت استراحت کند. نتيجه اين وقت استراحت کسب سه امتياز پياپی برای ايران بود. در ادامه بازی درحالی که دو تيم در امتياز ۲۶ برابر بودند آرمين تشکری به جای سامان فائزی روانه ميدان شد و با دو سرويس خوب خود زمينه پيروزی ۲۸ بر ۲۶ ايران در اين ست را فراهم کرد.

ست دوم (ايران ۲۳ – صربستان ۲۵)

در اين ست بازيکنان ايران اشتباهات زيادی در زدن اسپک داشتند و در دفاع روی تور هم به خوبی ست نخست کار نکردند. در سوی ديگر ميدان صربستانی ها در دريافت و توپ گيری عملکرد درخشانی داشتند تا ولادکو پتکوويچ پاسور اين تيم بتواند از برنامه های متنوعی در خط حمله بهره ببرد. در اواخر ست درحالی که ايران ۲۰ بر ۱۹ پيش بود، کواچ يک بار ديگر تشکری را به جای فائزی به ميدان فرستاد تا از توانايی او در زدن سرويس های موجی استفاده کند اما اين بار سرويس اين بازيکن به خارج از زمين رفت تا اين تعويض نتيجه بخش نباشد. در امتياز ۲۴ بر ۲۳ به سود صربستان فائزی به جای خود بازگشت و مهدی مهدوی جايگزين محمد موسوی شد و در خط سرويس قرار گرفت اما اين تغييرات هم نتوانست باعث کسب امتياز برای ملی پوشان کشورمان شود و صربستان با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ به پيروزی رسيد.

ست سوم (ايران ۳۱ – صربستان ۲۹)

به گزارش ايسنا، بازی پاياپای و زيبای دو تيم باعث شد يک ست طولانی و نفس گير رقم بخورد. در اين ست محمد موسوی عملکرد درخشانی در دفاع روی تور و زدن اسپک داشت. مدافعين ايران در ست سوم بارها راه را برای مهاجمين صربستان سد کردند و امتيازات حساسی به دست آوردند. در امتياز ۱۹ بر ۱۸ اين ست تشکری بازهم به جای فائزی به ميدان آمد و سرويس خوبی زد اما الکساندر آتاناسويچ در حالی که پاس خوبی دريافت نکرده بود با يک جای خالی توپ را به زمين ايران فرستاد که اين توپ با اشتباه تشکری در جايگيری به امتياز تبديل شد. در حالی که دو تيم در امتياز ۲۰ برابر بودند سعيد معروف و شهرام محمودی جای خود را به امير غفور و مهدی مهدوی دادند و پس از رسيدن بازی به امتياز ۲۴ بر ۲۳ به سود صربستان به جای خود بازگشتند. در نهايت اين ست با درخشش محمد موسوی در دفاع روی تور، ميلاد عبادی پور در زدن اسپک و فرهاد قائمی در دريافت توپ با نتيجه ۳۱ بر ۲۹ به سود ايران رقم خورد.

ست چهارم (ايران ۲۲ – صربستان ۲۵)

در اين ست تعداد اشتباهات بازيکنان ايران بالاتر از ست های قبلی بود و در اسپک، دريافت و توپ گيری عملکرد خوبی نداشتند. محمد موسوی که در ست های قبل اشتباهات زيادی در زدن سرويس پرشی داشت در اين ست به سرويس ساده روی آورد که اين مسئله کار را برای دريافت کننده های صربستان راحت تر کرد. کواچ تلاش کرد با درخواست وقت استراحت و به ميدان فرستادن مهدوی و غفور به جای محمودی و معروف روند بازی را عوض کند اما در اين کار ناکام ماند و در نهايت ايران با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ شکست خورد.

ست پنجم (ايران ۱۱ – صربستان ۱۵)

بازيکنان تيم ملی کشورمان پس از شکست در ست چهارم، در اين ست با روحيه پايينی بازی کردند و اشتباهات زيادی در کار خود داشتند. کواچ نيز در طول بازی مهدوی، غفور و رحمان داودی را به جای محمودی؛ معروف و غفور به ميدان فرستاد اما در نهايت صربستان با نتيجه ۱۵ بر ۱۱ به پيروزی رسيد.

به گزارش ايسنا،‌ در حاشيه اين ديدار کمک های جمع آوری شده از سوی اعضای تيم ملی ايران، برای همدردی با سيل زدگان صربستان به الکساندر بروچيچ، رئيس فدراسيون صربستان اهدا شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016