دوشنبه 23 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پیروزی بسکتبالیست‌های ایران مقابل اندونزی

یم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدارش از رقابت‌های کاپ‌آسیا برابر اندونزی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدارش از رقابت‌های کاپ‌آسیا به مصاف اندونزی رفت و با نتیجه 77 بر 47 حریفش را شکست داد.

ایران در این مسابقه با سامان ویسی، یونس لاله‌زاده، محمدرضا اکبری، آرمان زنگنه و اصغر کاردوست کارش را آغاز کرد.

ایران در کوارتر نخست خوب کار کرد و 27 بر 13 برنده شد اما در کوارتر دوم هیچ حرفی برابر حریف نه چندان مطرح خود برای گفتن نداشت. عملکرد ناهماهنگ و پراشتباه ملی‌پوشان باعث شد تا ایران در این کوارتر 20 بر 9 مغلوب شود.

در کوارتر سوم دوباره توپ و میدان در اختیار ایران بود و شاگردان بچیروویچ 24 بر 5 حریف خود را شکست دادند و در نهایت ایران 77 بر 47 پیروز مسابقه شد.

کوارتر چهارم نیز برتری با ایران بود و در نهایت با نتیجه 17 بر 9 به سود ایران تمام شد.

در این مسابقه ارسلان کاظمی که روز گذشته به اردوی ایران اضافه شده‌ بود برای نخستین بار وارد میدان شد.

حامد حدادی و اوشین ساهاکیان در این دیدار استراحت کردند و به میدان نرفتند.

ایران فردا استراحت دارد و در آخرین مسابقه دور مقدماتی سه‌شنبه به مصاف هند خواهد رفت.

کوارتر نخست؛ 27 بر 13 ایران

بازی با دو امتیاز برای اندونزی آغاز شد اما در ادامه ترکیب جدید مهمد بچیروویچ توپ و میدان را در اختیار گرفت و فاصله امتیازی خوبی با حریف نه چندان مطرحش ایجاد کرد. ایران هنوز در دفاع به انسجام همیشگی خود نرسیده بود و همین امر اجازه کار به بازیکنان اندونزی می‌داد.

ایران با استفاده از نفوذ به زیر سبد امتیاز می‌گرفت و اندونزی تنها سعی می‌کرد با پرتاب‌های سه امتیازی به نتیجه برسد. 6 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود و ایران 19 بر 10 پیش بود.

ارسلان کاظمی که شب گذشته به چین رسیده بود در دقایق پایانی کوارتر نخست برای اولین بار وارد میدان شد. او در این تورنمنت شماره چهارده تیم ملی را بر تن کرده‌ و به جای محمدرضا اکبری و در پست سه به بازی آمد. پادشاه اسلم دانک آسیا با یک توپ ربایی فرصتی برای اسلم دانک داشت که این موقعیت را از دست داد.

کوارتر نخست مسابقه با برتری یک طرفه ایران ادامه داشت و در نهایت با نتیجه 27 بر 13 به پایان رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوارتر دوم؛ 20 بر 9 اندونزی

سجاد مشایخی، بهنام یخچالی و روزبه ارغوان در کوارتر برای ایران وارد میدان شدند. بازیکنان جوان ایران از فرصتی که داشتند استفاده می‌کردند تا به هماهنگی لازم برسند. در ابتدای این کوارتر بازی کم امتیاز بود و پرتاب‌های ایران نیز وارد سبد نمی‌شد اما در طرف مقابل اندونزی از معدود موقعیت هایش امتیاز می‌ساخت و فاصله را کاهش می داد.

آرمان زنگنه بازیکن جوان تیم ملی قصد داشت با حرکت اسلم دانک امتیاز کسب کند که او نیز ناموفق بود و در زمان فرود دچار مصدومیت شد. محمد جمشیدی جای او را در میدان گرفت.

6 دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و در مقابل 9 امتیاز اندونزی ملی‌پوشان ایران 3 امتیاز کسب کرده‌بودند. ابراهیم لوپز انگویو ستاره اندونزی بود که شوت‌هایش را با دقت بالا وارد سبد ایران می‌کرد.

در حالی که بازیکنان ایران سعی داشتند با حرکات نمایشی امتیاز کسب کنند و ناکام بودند اندونزی فاصله امتیازی را به 4 رساند؛ یک دقیقه تا پایان کوارتر دوم مانده بود و ایران 34 بر 30 پیش بود.

در ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم ملی‌پوشان کمی خودخواهانه نیز کار کردند و در امتیاز آوری ناکام ماندند. این کوارتر با نتیجه 20 بر 9 به سود اندونزی تمام شد اما ایران 36 بر 33 در نیمه اول برنده بود.

کوارتر سوم؛ 24 بر 5 ایران

این کوارتر با امتیاز برای اندونزی آغاز شد اما ایران بهتر کار کرد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد. با این حال همچنان اشتباه در عملکرد بازیکنان وجود داشت. پاس بی هدف اصفر کاردوست فریاد اعتراض بچیروویچ را بلند کرد تا نشان دهد که سرمربی تیم ملی از عملکرد بازیکنانش راضی نیست.

5 دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که پرتاب سه امتیازی ارسلان کاظمی فاصله را به عدد 10 رساند. ایران رفته رفته بهتر شد و بازیکنان جوان نیز خودشان را در میدان پیدا کردند. در این کوارتر توپ و میدان برای شاگردان پچیروویچ بود که هم در حمله و هم در دفاع بهتر بودند و در نهایت 24 بر 5 کوارتر سوم را به سود خود تمام کردند.

کوارتر چهارم؛ 17 بر 9 ایران

کوارتر پایانی در شرایطی آغاز شد که ایران 60 بر 38 از حریفش پیش بود. فاصله امتیازی ایران با اندونزی به 30 نیز رسید اما دوباره اندونزی روند مسابقه را به سود خود تغییر داد و فاصله را کم کرد اما این شرایط زیاد ادامه پیدا نکرد و دوباره ایران بود که در میدان برنامه‌هایش را به حریف تحمیل می‌کرد.

ایران 75 بر 47 از حریفش پیش بود و این برتری را با بازی در زیر سبد ادامه می‌داد. بهنام یخچالی بازیکن جوان ایران در این کوارتر عملکرد خوبی داشت و با یک پرتاب سه امتیازی موفق نیمکت تیم ملی را به وجد آورد.

برتری ایران تا پایان کوارتر چهارم ادامه داشت و در نهایت این مسابقه با نتیجه 77 بر 47 به سود ایران به پایان رسید.

کوارتر چهارم نیز با نتیجه 17 بر 9 به سود ایران تمام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016