شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

استقلال از فغانی شکايت کرد

تهران - ايرنا - باشگاه استقلال تهران طی نامه ای به رئيس سازمان ليگ فدراسيون فوتبال از قاضی ديدار اين تيم و سپاهان (عليرضا فغانی) شکايت کرد.

به گزارش ايرنا، تيم فوتبال استقلال تهران، روز پنجشنبه گذشته در هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران با نتيجه سه بريک مقابل سپاهان اصفهان مغلوب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باشگاه استقلال طی نامه ای به مهدی تاج از نحوه قضاوت داور ديدار اين تيم و سپاهان شکايت کرد.

در متن اين نامه آمده است:

احتراما به دنبال قضاوت آقای علی رضا فغانی،داوروسط مسابقه تيم های سپاهان اصفهان با استقلال تهران در هفته سوم ليگ برتر ( دوره چهاردهم ) در روز پنج شنبه ۲۳مرداد ماه ۱۳۹۳، باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ايران مراتب اعتراض وشکايت خودرانسبت به قضاوت گروه داوری اين مسابقه اعلام می نمايد .

اين برای اولين بار نيست که آقای علی رضا فغانی با سوت های پر اشتباه و واکنش های عجيب و عصبی تصميماتی را اتخاذ می کندکه زيان و ضرر آن مستقيما متوجه باشگاه استقلال می شود و نکته عجيب اين است که بيشتر اين اتفاق ها در مسابقات استقلال مقابل سپاهان رخ می دهد ! .

يک سال قبل هم در روز پنج شنبه ۱۰مرداد ۱۳۹۲در هفته دوم رقابتهای ليگ سيزدهم آقای علی رضا فغانی، داور وسط مسابقه استقلال مقابل سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی بود و در آن مسابقه هم به دليل دو اشتباه داوری تاثيرگذار در ناديده گرفتن خطای پنالتی روی پژمان نوری ( بازيکن تيم استقلال ) و اعلام کاملا نادرست يک ضربه پنالتی به نفع تيم سپاهان ( اين ضربه منجر به گل تيم سپاهان شد )زمينه شکست تيم استقلال مقابل نماينده اصفهان فراهم شد !

بعد از آن مسابقه کميته انضباطی فدراسيون فوتبال به دليل اعتراض شديد هواداران تيم استقلال به نحوه داوری آقای علی رضا فغانی ، حکم به کسر يک امتياز برای باشگاه استقلال دادند اما اکنون شاهد هستيم که با گذشت يکسال از آن اتفاق اين فقط هواداران ميليونی باشگاه استقلال بوده اند که بايد يکبار ديگر هزينه اشتباهات آقای فغانی را پرداخت کنند ! فراموش نکنيم که مسابقه اين دو تيم همواره حکم فينال زودرس را داشته و اين گونه قضاوتهای پر اشتباه می تواند زمينه ساز شائبه های مختلف باشد .

در مسابقه روز پنج شنبه اين دو تيم در اصفهان به گواه بسياری از کارشناسان داوری ، يک خطای پنالتی نادرست به ضرر تيم استقلال ( گل اول تيم سپاهان ) گرفته شد و از سوی ديگر باز هم به گواه متخصصان داوری گل دوم تيم سپاهان در شرايط آفسايد به ثمر رسيد ! پيرو اشتباهات متوالی آقای علی رضا فغانی اين پرسش در اذهان عمومی ايجاد می شود که چرا ايشان بايد همواره در ابتدای رقابتهای ليگ برتر داور مخصوص اين مسابقه باشد و چرا اشتباهات ايشان به صورت متوالی فقط به ضرر تيم استقلال بوده است ؟!

در پايان انتظار می رود با توجه به حسن نظر رئيس محترم سازمان ليگ ، در اسرع وقت به شکايت باشگاه استقلال در موارد ذکر شده رسيدگی شود. بديهی است که هواداران ميليونی تيم استقلال در انتظار رعايت عدالت و انصاف درباره اين موضوع خواهند بود.

***

واکنش علیرضا فغانی به شکایت باشگاه استقلال

داور مسابقه تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران از اظهار نظر در خصوص شکایت آبی‌ها از وی خودداری کرد.

علیرضا فغانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص شکایت باشگاه استقلال از وی به سازمان لیگ فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: متن این شکایت را خوانده‌ام ولی حرفی درباره آن ندارم. آنها شکایت کردند و نمی‌خواهم در این باره حرف بزنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد خود در دیدار سپاهان و استقلال رضایت دارید؟، گفت: این سوالی است که من نباید درباره آن جواب بدهم. ناظر بازی در آنجا حضور داشت و باید امتیاز بدهد و کمیته داوران هم باید این کار را انجام بدهد.

روز گذشته باشگاه استقلال نسبت به انداختن لیزر روی چشم بازیکنان این تیم و به خصوص آندرانیک تیموریان اعتراض کرد که فغانی در این باره عنوان کرد: این دیگر به فرهنگ تماشاگران برمی‌گردد و از هر طرف لیزر می‌انداختند. بنابراین نمی‌شد گفت که هواداران کدام تیم بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016