دوشنبه 3 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

مخالفت وزیر ورزش با تمدید قراداد کی‌روش

وزیر ورزش به صورت علنی مخالفت خود را با تمدید قرارداد کارلوس کروش اعلام کرده است.

حالا وزیر ورزش به عنوان یکی از مخالفان تمدید قرارداد کارلوس کروش مقابل خبرنگاران می ایستد و مصاحبه می کند. محمود گودرزی که تا پیش از این سعی می کرد در ماجرای قرارداد کروش ورود نکند، این بار مثل محمد مایلی کهن به عنوان یک مخالف مصاحبه می کند و تمدید قرارداد کروش را زیر سوال می برد. گودرزی امروز در نشست خبری شرکت کرد و زمانی که بحث کارلوس کروش به میان آمد، مثل همیشه ابتدا گفت که سعی می کند در این قرارداد دخالتی نداشته باشد. اما پس از آن حرفی زد که نشان داد وزیر بدش نمی آید نقشی در سرنوشت کادر فنی تیم ملی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گودرزی در این نشست گفت: «هنگام بازگشت تیم ملی فوتبال به فرودگاه رفتم با اولین نفری که دست دادم به من گفت آقا، کروش را نگه دار گفتم چشم. دومی هم زیر گوشم گفت نگه دار. این موضوع تا نفر صدم ادامه داشت و گفتم الان راننده اتوبوس هم این را می‌گوید. با خودم گفتم این مجموعه هماهنگ شده است. اینکه چه کسی آن را ایجاد کرده خیلی مهارت داشته جمله «کروش را نگه دار» را می‌شنیدیم و این صحبت‌ها هم مطرح بود: چه باخت شرافتمندانه‌ای. ما هم به خیابان ریختیم که چه باخت خوبی داشتیم و خدا را به خاطر این باخت خوب شاکریم! این دور از کارشناسی است نسبت به 4 دوره قبل فرقی نکرده‌ایم و روی همان پله ایستاده‌ایم. 4 سال آینده باز هم نتیجه دو باخت و یک مساوی خواهد بود و این مسئله تا ابد پشت قباله ماست.»

وزیر ورزش با این سخنان اشاره ای به افرادی مثل عادل فردوسی پور می کند و به طور غیر مستقیم او را مخاطب قرار داده است. اینکه وزیر می گوید شادی مردم پس از باخت عجیب است، اشاره به عادل فردوسی پور و حمایت های او از کارلوس کروش دارد. البته وزیر اشاره ای به این موضوع نمی کند که ایران به جای شکست یک بر صفر مقابل آرژانتین، می توانست باخت سنگینی را تجربه کند. گودرزی مثل سایر منتقدان کروش حرف می زند و از صحبت های او می توان برداشت کرد که از قهرمان جلوه دادن کروش در برنامه نود ناراضی است. سایر منتقدان هم همین حرف را می زنند و می گویند فردوسی پور در برنامه اش از کروش یک قهرمان ساخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گودرزی مثل سایر منتقدان کروش، بحث استفاده از مربیان ایرانی را هم به میان کشیده و گفته: «یک مربی که قبل از انقلاب همین نتیجه را برای ما داشته و الان هم با کروش همین نتیجه کسب شده، چه فرقی دارد. مبنا باید کارشناسی باشد که نیست. اجازه دهیم در یک فرایند منطقی به نتیجه برسیم. اگر منافع ملی حکم کرد کسی را نگه داریم ما هم نگه می‌داریم اگر نتایج تغییر نمی‌کند یا از مربی داخلی خوب یا خارجی دیگری استفاده کنیم. ما از مربیان زبده دنیا پیشنهادات زیادی داشتیم اما همین جوسازی‌ها مانع شد تا تصمیم مطلوبی بگیریم. من به فدراسیون گفتم اجازه ندارید زیر بار هر شرایطی بروید. به نظرم شرایط کروش اضافه شده و رقم هم گفته‌اند تثبیت شده. وارد جزئیات نمی‌شوم اما اجازه ندهیم مربی یک تیم رئیس فدراسیون شود. جای آنها تصمیم بگیرد خودش قرارداد هتل ببندد کارهایی کند که تهدیدی بر وظایف فدراسیون است.»

محمود گودرزی در حالی این سخنان را به زبان آورده که حرف های او می تواند در تمدید قرارداد کروش تاثیرگذار باشد. پس از آنکه کمیسیون اصل نود مجلس با تمدید قرارداد کروش مخالفت کرد، حالا نوبت به وزیر ورزش رسیده تا با گفتن این جملات، شاید آخرین تلاش ها برای تمدید نشدن قرارداد کروش انجام شود.

گودرزی البته برای انتقاد از کروش تنها نیست. امیر عابدینی هم یکی از منتقدان کروش است و می گوید: «اینکه کفاشیان و کروش از جام جهانی و صعود به این بازی ها حرف بزنند که نشد وعده. ما سی سال است که در حسرت قهرمانی آسیا می سوزیم. بعد از جام جهانی آقای کروش از این می گفت که تیم باید حفظ شود و او برای قهرمانی آسیا برود. خب بسم الله بروند برای قهرمانی آسیا. الان حرف زدن درباره 4 سال دیگر و جام جهانی روسیه که نه به دار است و نه به بار که وعده سر خرمن دادن است. می توانند با نگاه بدبینانه اسمش را بگذارند عوام فریبی. اگر موضوع فقط رفتن به جام جهانی است که من تضمین می دهم با یک چهارم هزینه مربی بزرگی مثل کروش، با یک مربی جوان ایرانی تیم را می برم جام جهانی روسیه. پس این خیلی کار سختی نیست. ما باید دنبال هدف های بزرگتری باشیم.»

این انتقادها در شرایطی می شود که کروش هم برای تمدید قرارداد خود با تیم ملی ایران حاضر شده از شرایطی که در ابتدا داشت کوتاه بیاید. سرمربی تیم ملی برای اینکه چهارمین حضور در جام جهانی را تجربه کند حاضر شد از بعضی خواسته هایش کوتاه بیاید ولی او در ابتدای مسیر آماده سازی تیمش برای جام جهانی روسیه با مخالفت هایی مواجه شده که شاید منجر به تمدید نشدن قرارداد او شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016