شنبه 29 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

صدرنشینی تراکتورسازی در پایان هفته نهم لیگ برتر

با پایان بازی‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، تراکتورسازی تبریز ۲۰ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. استقلال تهران که طی هفت هفته با شش پیروزی صدرنشین بود، سومین شکست را هم پذیرفت تا فاصله‌اش با تراکتورسازی دو امتیاز شود.

فولاد خوزستان با غلبه بر استقلال در تهران، هفدهمین امتیاز را کسب کرد و در رتبه سوم قرار گرفت. سایپا، سپاهان و نفت تهران هم در رده‌های بعدی هستند. نفت مسجدسلیمان در انتهای جدول قرار دارد. ملوان بندرانزلی و ذوب آهن اصفهان هم قعرنشین هستند.

استقلال در ورزشگاه آزادی با ترکیب محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هرایر مکویان، میلاد فخرالدینی، پژمان نوری، امید ابراهیمی، آندو تیموریان (محمدرضا خرسندنیا)، مهدی کریمیان، سجاد شهباززاده، محمد قاضی و آرش برهانی (علیرضا رمضانی) میزبان فولاد خوزستان بود.

در ترکیب فولاد هم علیرضا سلیمی، بهمن کامل (ساسان انصاری)، ماتیاس دکو، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات (سینا ربانی)، سروش رفیعی (شهاب کرمی)، ایوب والی، امید خالدی، مهدی بدرلو و لئوناردو ماریچ به میدان رفتند.

فولاد که در نیمه اول سعی در کنترل بازی داشت، در نیمه دوم نمایشی هجومی را ارائه کرد و موفق شد در ورزشگاه آزادی سومین شکست فصل و دومین باخت متوالی را به استقلال تحمیل کند.

خطای خرسندنیا روی رفیعی، فولاد را صاحب ضربه کاشته کرد و خود رفیعی سانتر ارسالی از جناح چپ را با کنترل عالی و بغل پای دقیق، به تور رساند.

سروش رفیعی ستاره فولاد در این بازی در دقیقه ۸۶ به شدت آسیب دید و با برانکارد از زمین خارج شد. روند درمان مصدومیت او پس از بازی هم ادامه یافت. اما تعدادی از هواداران استقلال با تصور اینکه تمارض می‌کند، دقایقی با الفاظی نامناسب که از پخش زنده صداوسیما هم شنیده می‌شد، به او فحاشی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و با کمترین خطر بازی را باختیم. با یک کاشته گل خوردیم. در این دو بازی اخیر اگر گل نزدیم دلیل دارد. غیبت جاسم کرار، هاشم بیک‌زاده و خسرو حیدری تاثیرگذار بود. فولاد فقط یک شوت زد. فروزان روز آسانی داشت و بی‌کارترین بازیکن بود. اگر میلاد فخرالدینی گل می‌زد نتیجه فرق می‌کرد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه چرا ملی‌پوشان آماده نیستند، گفت: بکن بایر هم از شرایط ملی پوشان بایرن گلایه می‌کرد. مثل اینکه همه جای دنیا همین جور است. از نظر انگیزشی افت کردند زیرا فکر می‌کردند تیم‌های اروپایی آنها را می‌خواهند اما نشد. ملی پوشان باید جام جهانی را هم فراموش کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا «تیموریان غیرمسئولانه بازی می‌کند»، گفت: زمانی که دچار افت بدنی شد تعویضش کردم. شوت او یک زمانی مثل بازی با بوریرام گل می‌شود و یکبار هم مثل فولاد نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قلعه‌نویی درباره نتایج ضعیف ایران در بازی‌های آسیایی گفت: من بی‌هوش نتیجه تیم خودم هستم اما وینگادا مربی بسیار بزرگی است. در فوتبال دنیا از این اتفاق‌ها رخ می‌دهد. مثل ایتالیا. تیم امید باید برای المپیک آماده شود و هیچ اشکالی ندارد، این بازی‌ها را باید فراموش کنیم.

اما حسن روشن از مشاهیر تاریخ باشگاه استقلال درباره شکست آبی‌پوشان گفته: بازیکنانی که گرفته‌ایم محصول استقلال نیستند و پسرخوانده محسوب می‌شوند. تیمی که اساس و آکادمی خوبی نداشته باشد به مشکل می‌خورد. وقتی حاضری خوری باشد این اتفاقات هم رخ می‌دهد. قلعه‌نویی گفته این تیم، مانند تیم سال ۸۳ است ولی تیم ۸۳ با بازیکنانی مثل طالب‌لو، صادقی، آندو و حیدری محصول خود باشگاه بود.

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با اشاره به جدایی بازیکنانی مثل مهدی رحمتی و مجتبی جباری به فارس نیوز گفت: «بازیکنی که در یک باشگاه بیش از دو سال می‌ماند ماندگار می‌شود. اما چون حرفی می‌زنند که ممکن است درست باشد، کاری می‌کنیم که همان‌ها فراری شوند.»

در سایر بازی‌ها، سایپا البرز با چهار گل از سد پدیده مشهد گذشت. علی زینالی، میلاد میداودی دو بار و حامد شیری برای سایپا گل زدند تا این تیم به رده چهارم صعود کند.
گسترش تبریز در دیداری پر گل با نتیجه ۳-۲ از سد ذوب آهن گذشت. جابر انصاری دو بار و مهرداد بایرامی برای گسترش گل زدند. گل‌های ذوب آهن را هم مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی و مسعود حسن‌زاده به ثمر رساندند.

نفت مسجدسلیمان و نفت تهران هم به میزبانی مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم تهرانی به پایان رسید. لئوناردو پادوانی از روی نقطه پنالتی و رضا علیاری برای شاگردان منصوریان گلزنی کردند. نفت تهران که هفته قبل بر استقلال غلبه کرده بود، با کسب دومین پیروزی پیاپی در مکان ششم قرار گرفت.
پیکان که طی هشت هفته فقط یک گل زده بود، مقابل ملوان با گل دقیقه ۹۰ به برتری رسید و تا رده یازدهم بالا آمد.

در جدول گلزنان، لوسیانو ادینیو از تراکتورسازی با ۷ گل صدرنشین است. محسن دلیر از همین تیم و سروش رفیعی از فولاد هم پنج گل زده‌اند.

ادینیو به دلیل سابقه طولانی حضور در ایران، مطابق قوانین فیفا می‌تواند برای تیم ملی به میدان برود. او در این باره به خبرنگاران گفت: بارها گفته‌ام که دوست دارم در تیم ملی ایران بازی کنم. برای رسیدن به تیم ملی منتظر یک اشاره از کارلوس کی‌روش هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016