دوشنبه 26 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: بايد در جام ملت‌ها شعبده‌بازی کنيم!

کارلوس کی‌روش گفت: فرصت بازی با اروگوئه، پاراگوئه و کاستاريکا را نداشتيم و اميدوارم بازی با کره محک خوبی برای ايران باشد.

به گزارش ايسنا، سرمربی تيم ملی فوتبال در نشست خبری پيش از بازی دوستانه با کره‌جنوبی گفت: در درجه اول خير مقدم عرض می‌کنم به اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران کره‌ای که از کشورشان به ايران آمدند و خوشحاليم که مقابل تيم کره جنوبی بازی تدارکاتی خواهيم داشت. کره کنار ژاپن از بهترين تيم‌های آسيا هستند. ما فرصت اين را نداشتيم که با تيم‌های اروگوئه، پاراگوئه و کاستاريکا بازی کنيم. بنابراين با کره جنوبی به عنوان يک تيم آسيايی بازی می‌کنيم و فکر می‌کنم محک خوبی برای ما باشد.

کی‌روش در پاسخ به اينکه با توجه به صحبت‌های سرمربی کره جنوبی در نشست خبری که عنوان کرد خوشحاليم مقابل تيم ايران که در رنکينگ فيفا به عنوان تيم اول آسيا جای دارد، قرار می‌گيريم، از اين زاويه شما چه ارزيابی از ديدار با کره جنوبی داريد تصريح کرد: بايد ببينيم اين موضوع از چه زاويه‌ای ديده می‌شود. در بازی فوتبال رنکينگ و امتيازاتی که دو تيم دارند، اهميتی ندارد. در فوتبال واقعيات مهم است و واقعيات اين مسابقه به عملکرد کره در جام جهانی گذشته و جام‌های قبلی برمی گرددو همين طور تعداد بازيکنانی که اين تيم در ليگ‌های خارجی دارد. کره ۴ يا ۵ بازيکن در ليگ آلمان و چند بازيکن در ليگ انگلستان دارد. هر دو تيم برای حضور در جام ملت‌های آسيا آماده می‌شوند و برای همين ايران و کره دست در دست هم داده و مقابل يکديگر بازی می‌کنند تا به آمادگی و پيشرفت بيشتری برسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی تيم ملی در پاسخ به اينکه آيا در مسابقه فردا از بازيکنان جوان استفاده می‌کنيد و با استفاده از آن‌ها چه پيامی برای بازيکنان‌تان خواهيد داشت، گفت: ما گروهی ۱۳ – ۱۴ نفره از بازيکنان را در اختيار داريم که در جام جهانی بازی کرده‌اند و جزو نفرات ما در جام ملت‌های آسيا هم خواهند بود. ما در جام ملت‌ها هم بايد از اين بازيکنان استفاده کنيم. فرصت زيادی نيست که من بخواهم از بازيکنانی که در برزيل برای ما بازی کردند، در جام ملت‌ها ديگر استفاده نکنم. از طرفی فرصت زيادی هم برای بازی‌های تدارکاتی بيشتر نيست و بنابراين بايد به جوان‌ها هم ميدان داد. ما بايد صبر کنيم و جريان بازی ايران و کره را ببينيم و طبق آن از نفرات مختلف استفاده کنيم.

وی افزود: بازيکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفيعی، عليرضا جهانبخش، سردار آزمون و وريا غفوری کسانی هستند که بايد به آن‌ها فرصت حضور داد. ما بازی‌های مهمی مقابل قطر، امارات و بحرين در مرحله گروهی جام ملت‌ها داريم و بايد تيم قدرتمندی را از مجموعه‌ای از بازيکنان بسازيم. قطعا اگر امکانش باشد چنين فرصتی را به بازيکنان می‌دهيم.

کی‌روش در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اينکه "با توجه به دو شکست اخيری که کره جنوبی مقابل ايران داشت و آن مسابقه با حواشی هم همراه شد، اکنون بازی ايران و کره از نگاه رسانه‌ها بويژه رسانه‌های کره‌ای يک بازی حيثيتی تلقی می‌شود، با توجه به اين مسئله آيا تلقی شما از بازی فردا صرفا يک مسابقه دوستانه است يا برای کسب پيروزی از هر تاکتيکی استفاده می‌کنيد" گفت: هر دو بازی گذشته‌ای که ايران مقابل کره جنوبی داشت، بسيار احساسی بود اما گذشته‌ها ديگر گذشته است. در فوتبال هيچ دو بازی شبيه به هم نيست. منصفانه است اگر بگوييم سرمربی کره جنوبی در دو بازی اخير اشتباهاتی داشت. من و بازيکنان هر دو تيم هم در آن زمان اشتباهاتی داشتيم اما الان مهم است که متحدانه دست در دست هم مقابل يکديگر بازی کنيم تا پيشرفت کنيم و آماده‌سازی خوبی برای ما رقم خورد.

سرمربی تيم ملی افزود: تکرار می‌کنم دليل پذيرفتن کره جنوبی به عنوان يک حريف تدارکاتی اين است که ما برای پيشرفت و يادگيری بايد مقابل تيم‌های قوی مانند کره جنوبی بازی کنيم، در غير اين صورت رشدی نخواهيم داشت.

کی‌روش همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای مبنی بر اينکه به خاطر اتفاقاتی که در دو بازی اخير ايران و کره افتاد هواداران کره‌ای رابطه دوستانه‌ای با تيم ايران و سرمربی‌اش نداشتند اما اکنون صحبت‌های شما به گونه‌ی ديگری است و با اين صحبت‌ها چه پيامی برای هواداران فوتبال کره جنوبی داريد گفت: حرف‌های قبلی‌ام را تکرار می‌کنم که اتفاقات قبلی در گذشته بوده و ديگر نمی‌خواهيم تکرار شود. همان طور که می‌دانيد اتفاقات آن زمان به گونه‌ای بود که بعدها هواداران فوتبال کره هم حتما متوجه شدند که فيفا بعد از بررسی آن موارد، هيچ شک و شبهه‌ای پيدا نکرد که بخواهد من يا تيم ايران را محکوم کند.

کی‌روش با تاکيد بر اينکه فوتبال يک جنگ است، ادامه داد: من تجربه ۳۴ سال مربی‌گری را دارم. فوتبال جنگ است و بايد آدم‌های حرفه‌ای در آن حضور داشته باشند تا عملکردشان به گونه‌ای باشد که نهايتا موجب لذت‌بخشی و سرگرمی طرفداران فوتبال شود. همان طور که گفتم من خودم از عملکردم در آن زمان رضايت نداشتم و فکر می‌کنم سرمربی وقت کره جنوبی هم از خودش و افکارش راضی نبوده است.

کی‌روش با بيان اينکه بازی فردای ايران و کره جنوبی دو دليل روشن دارد، تاکيد کرد: دليل اول اين است که اتفاقات گذشته نبايد رخ می‌داد و دليل دوم هم اينکه مطمئنم مقامات فدراسيون‌های ايران و کره جنوبی، کادر فنی تيم‌های ملی کنونی تيم‌های ملی دو کشور و همين طور بازيکنان هدف اصلی‌شان از رويارويی مقابل هم، انجام يک بازی خوب و رضايت‌بخش است که ضمن آماده کردن هر دو تيم برای حضور در جام ملت‌ها، باعث سرگرمی و خوشحالی مردم‌شان هم بشوند.

سرمربی تيم ملی در ادامه اين نشست در پاسخ به اينکه با توجه به امکانات و روند آماده‌سازی دو تيم ايران و کره جنوبی، فکر می‌کنيد کدام يک از دو تيم در جام ملت‌های آسيا موفق‌تر باشند، اظهار کرد: اکنون چطور می‌توانم از اين موضوع خبر داشته باشم؟ بنا بر منابع و امکاناتی که ما داريم و همين طور مشکلاتی که در مقابل ما وجود داشته است شرايط ايران و کره جنوبی را نمی‌توان با هم مقايسه کرد. از اين منظر که ما بازی‌های تدارکاتی کافی نداشتيم و زمين‌های خوبی هم در اختيارمان نبوده است شرايط ما با کره جنوبی قابل قياس نيست. کره امکانات بيشتر و بازيکنان لژيونر بيشتری دارد اما در عين حال وقتی تيم ملی اين کشور به ايران آمد، ما بهترين زمين‌مان را در اختيارشان گذاشتيم. داشته‌های ما همين است اما با اين وجود من و بازيکنانم تلاش می‌کنيم تا بهترين عملکردمان را نشان دهيم. با شرايطی که ايران دارد، موفقيت ما در جام ملت‌ها مثل شعبده‌بازی است! ما با اين منابع و امکاناتی که در اختيار داريم، بايد در جام ملت‌ها شعبده‌بازی کنيم تا موفق شويم!

وی با بيان اين که در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بيفتد و همين موضوع باعث جذابيت آن شده است، ادامه داد: حتما بايد به اين نکته اشاره کنيم که فوتبال زيبايی‌ها و جذابيت‌های خودش را دارد و اتفاقات پيش‌بينی نشده باعث پرطرفدار بودن اين رشته شده است. ممکن است يک روزی تيم رئال مادريد در وضعيت مناسبی قرار نداشته باشد و همان موقع مقابل سويايی قرار گيرد که در وضع مناسبی قرار دارد. شايد در چنين مسابقه‌ای سويا بتواند پيروز شود يا اين که در انگلستان تيم فولام يا کوئينزپارک رنجرز در روز مناسب‌شان مقابل منچستريونايتد يا منچسترسيتی که در وضعيت نامناسبی قرار دارند، پيروز شوند. اين‌هاست که فوتبال را زيبا و جذاب می‌کند. من تنها يک مطلب را به بازيکنانم گفتم. اين که وقتی جلوی نيجريه، آرژانتين يا ژاپن و تيم‌های قدرتمند ديگر قرار می‌گيريد، بايد چمن را ببوييد و بخوريد!

کی‌روش به اتفاق جالبی که در تمرين امروز رخ داده اشاره کرد و در پايان گفت: می‌دانيد ما امروز در زمين استاديوم چه کرده‌ايم؟! امروز در تمرين من و تک تک بازيکنانم مقداری از چمن استاديوم را کنديم، آن را مزه مزه کرده و جويديم و اتفاقا خوشمزه هم بود! برای موفقيت بايد جنگيد و با اين تشبيه چمن را خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016