چهارشنبه 28 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

غلامحسين مظلومی درگذشت

تهران - ايرنا - غلامحسين مظلومی مهاجم سالهای دور تيم ملی فوتبال ايران و استقلال تهران عصر امروز (چهارشنبه) درگذشت تا روز تلخ ديگری در تقويم فوتبال ايران ثبت شود.

به گزارش ايرنا، عصر روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۳ روز ناراحت کننده ای برای فوتبال ايران است، چرا که مرد بااخلاق اين رشته ورزشی پس از مدت ها مبارزه با سرطان درگذشت و جامعه ورزش و علاقمندان به فوتبال را سياه پوش کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامحسين مظلومی سال ۱۳۲۸درآبادان متولد شد تا يکی از بزرگان فوتبال ايران چشم به جهان باز کند.

درخشش وی سال ۱۹۶۹آغاز شد چرا که توانست در رقابت های جوانان آسيا به ميزبانی تايلند با به ثمر رساندن ۶ گل عنوان آقای گلی را کسب کند.

بازيهای آسيايی تهران درسال ۱۹۷۴ ديگر رويدادی بود که سرطلايی عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و نقش مهمی در رسيدن تيم ملی فوتبال ايران به مدال طلا داشت.

تيم فوتبال ايران در المپيک ۱۹۷۶مونترال تنها يک مرتبه موفق به گلزنی شد، که زننده تنها گل اين تيم دراين بازيهاغلامحسين مظلومی بود. اما اين تنها افتخارات اين بازيکن نبود، بلکه ثمره سالها حضور پرافتخارش در تيم ملی ايران ۴۸ بازی و ۳۷ گل بود.

سرطلايی طی سالهای ۱۳۴۷تا۱۳۵۴ پيراهن آبی استقلال را برتن داشت و پس از آن ۳ سال نيز برای شهباز که آن زمان يکی از بهترين باشگاه های کشور بود به ميدان رفت.همچنين نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان ديگر باشگاه های او بودند.

مظلومی در رده باشگاهی نقش مهمی در قهرمانی آبی های تهران در آسيا داشت وتوانست با زدن ۵ گل، استقلال را در سال ۱۹۷۱ به قهرمانی برساند.

اين چهره بااخلاق و دوست داشتنی فوتبال ايران با پيراهن استقلال و شهباز در ليگ تخت جمشيد ۶۵گل به نام خودثبت کردوسه بار بهترين گلزن ليگ شد.

وی پس از اينکه در ۳۰سالگی مجبورشد به دليل مصدوميت های متوالی خداحافظی کند طی چند سال مدرک مربيگری A آسيا و سپس مدرکB اتحاديه اروپا را کسب کرد.

سرمربيگری استقلال تهران درسال ۱۳۶۷، سرمربيگری تيم اميد ايران در سال ۱۳۶۸، سرمربيگری استقلال اهواز در سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳ از مهتمرين فعاليت های سرطلايی در عرصه مربيگری بود.

همچنين او مديرفنی تيم های نوجوانان، جوانان، مديرتيم های پايه باشگاه پاس تهران و سرپرست تيم بزرگسالان استقلال تهران در سال ۱۳۸۸ بود.

افتخارات غلامحسين مظلومی:

*قهرمانی ۳ دوره جام ميلز هندوستان با تيم استقلال تهران

*آقای گل ليگ تخت جمشيد در ۳ دوره

*بهترين گلزن جام باشگاههای آسيا با ۹ گل زده

*بهترين بازيکن آسيا در سال ۱۹۷۴(بازيهای آسيايی تهران)

*آقای گل بازيهای آسيايی تهران با ۵ گل

*۲ دوره قهرمانی در جام ملتهای آسيا همراه با تيم ملی ايران

*قهرمانی وکسب مدال طلای بازی های آسيايی تهران ۱۹۷۴

*قهرمان جام باشگاه های آسيا همراه با استقلال تهران درسال ۱۹۷۱

*بالاترين ميانگين گل ملی با به ثمر رساندن ۰،۷۷ گل در هر ديدار

*بهترين گل زن تاريخ ليگ تخت جمشيد با ۶۵ گل

*۲ دوره آقای گلی مسابقات جوانان آسيا ۱۹۶۹ و ۱۹۷۱

*بهترين گلزن استقلال در شهرآوردتهران با۵ گل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016