پنجشنبه 6 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پیروزی پرسپولیس برابر گل گهر در ضربات پنالتی

تیم فوتبال پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد گل گهر سیرجان گذشت تا راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران از ساعت 13:30 امروز دیدار خود را در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار کردند که تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست از سد میزبان سختکوش خود عبور کند و راهی مرحله نیمه نهایی شود. دیدار دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود. گل گهر سیرجان در این بازی از دقیقه 35 با یک یار کمتر به کار خود ادامه داد.

پرسپولیس که نسبت به دربی تغییرات زیادی را در ترکیب خود داشت از سوشا مکانی،‌ محسن بنگر، مایکل اومانیا، میثم حسینی، مهدی جعفرپور، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی، محمد نوری و مهدی طارمی در شروع بازی استفاده کرد که در جریان بازی نورمحمدی و دغاغله به ترکیب تیم اضافه شدند.

712876.jpg
بازی دو تیم در زمین ناهموار ورزشگاه اختصاصی گل گهر برگزار شد که چمن آن از کیفیت پایینی برخوردار بوده و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان است. مهمترین اتفاق این نیمه در دقیقه 35 رخ داد که مهران گلزاری مانع از فرار طارمی شد و با دریافت کارت قرمز اخراج شد. ضربه کاشته این خطا را خود طارمی زد که دروازه بان حریف توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه 45 بازی هم طارمی ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد که غلامی بار دیگر آن را دفع کرد. در آخرین ثانیه‌های این نیمه نیز نوروزی فرصت خوبی را از دست داد تا این بازی در نیمه نخست گلی به دنبال نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با شروع نیمه دوم این تیم گل گهر بود که صاحب یک موقعیت خوب شد اما دروازه تیم پرسپولیس گشوده نشد. پس از آن تیم پرسپولیس توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و در تلاش بود که دروازه حریف را باز کند با این حال ناهمواری زمین و بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شده بود تا موقعیت‌های این تیم یکی پس از دیگری از دست برود.

در دقایق پایانی نیمه دوم پرسپولیس فشار را بیشتر کرد. در اواخر این نیمه طارمی یک موقعیت خوب را از دست داد. در دقیقه 95 هم پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که نوروزی آن را هدر داد تا کار دو تیم به وقت‌های اضافی کشیده شود.

با شروع وقت اضافی اول روند بازی تغییر نکرد اما در ضد حمله این تیم گل گهر بود که به گل رسید. در دقیقه 100 مسابقه مدافعان پرسپولیس روی جمعه‌زاده مرتکب خطای پنالتی شدند که خود جمعه‌زاده آن را در خلاف حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد. بعد از آن درخشان جابجایی‌هایی را در ترکیب تیمش انجام داد و بنگر را به خط حمله فرستاد که همین بازیکن در دقیقه 105 دروازه میزبان را گشود تا وقت اول اضافی با تساوی یک بر یک همراه شود.

وقت دوم اضافی این دیدار با ضربه سر خطرناک محمد نوری آغاز شد. پرسپولیس پس از آن فشار زیادی روی دروازه تیم دسته اولی گل گهر وارد کرد اما دفاع فشرده حریف اجازه گلزنی دوباره را به سرخپوشان پایتخت نداد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سوشا مکانی سه ضربه پنالتی بازیکنان گل گهر را مهار کرد و ضربه دوم تیم پرسپولیس را هم خودش نواخت که دروازه بان حریف آن را مهار کرد تا نقش مهمی را در صعود پرسپولیس ایفا کند. مجید غلامی دروازه‌ بان تیم گل گهر که روز پرفروغی را پشت سر گذاشته بود هم در ضربات پنالتی علاوه بر ضربه مکانی توانست پنالتی طارمی را نیز مهار کند.

پرسپولیس در ضربات پنالتی با حساب 3 بر 2 و در مجموع 4 بر 3 از سد حریف گذشت تا راهی نیمه نهایی شود. در صورتی که استقلال در بازی عصر امروز از سد ذوب آهن بگذرد دربی جام حذفی را نیز شاهد خواهیم بود. هشتادمین دربی در صورت صعود استقلال به نیمه نهایی روز 14 آذر ماه برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016