سه شنبه 5 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

جام جهانی قطر زمستانی شد

فدراسيون جهانی فوتبال تاييد کرد جام جهانی ۲۰۲۲ قبل از کريسمس و در زمستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، لايحه فوريتی فيفا امروز (سه شنبه) درباره زمان جام جهانی ۲۰۲۲ بود و در نتيجه‌گيری نهايی قرار شد جام جهانی برای اولين بار در طول تاريخ در زمستان برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعضای کميته اجرايی فيفا شش ماه است که درباره زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ بحث و تبادل نظر کرده‌اند. آنها در نهايت امروز به اين نتيجه‌ رسيدند که اين رقابت‌ها در زمستان برگزار شود و به اين ترتيب بحث بر سر زمان انجام جام جهانی ۲۰۲۲ خاتمه پيدا کند.

با انتقال جام جهانی ۲۰۲۲ به زمستان تقويم فوتبالی در اين سال با تغيير و تحولاتی رو به رو خواهد شد. از جمله اين تغيير و تحولات اين است که ليگ‌های معتبر اروپايی و همچنين ليگ قهرمانان اروپا بايد زودتر از حد معمول به پايان برسند تا بازيکنان ۲۰ روز تا يک ماه قبل از شروع جام جهانی در اختيار تيم‌های ملی‌ باشند. به اين ترتيب ليگ برتر انگليس که در ژانويه روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذاشت، ديگر در سال ۲۰۲۲ چنين تجربه ای را نخواهد داشت.

تمام نمايندگان شش کنفدراسيون عضو فيفا با انتقال جام جهانی ۲۰۲۲ از تابستان به زمستان موافقت کردند. همچنين قرار است در جلسه‌ای که ماه آينده در زوريخ برگزار خواهد شد درباره کاهش زمان جام جهانی قطر و همچنين تعداد ورزشگاه‌های اين کشور نيز بحث و تبادل نظر صورت بگيرد.

شيخ سلمان، رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا در پايان اين جلسه به سايت فيفا گفت: خوشحاليم که در نهايت به همه نظرات احترام گذاشته و تصميم گرفته شد تا جام جهانی در زمستان برگزار شود. اين بهترين تصميم بود. راستش را بخواهيد گرفتن اين تصميم اصلا کار آسانی نبود. مدتهاست که درباره اين موضوع جلسه برگزار کرديم. حالا از همه اعضای فيفا که در اين مدت کمک کردند تا اين تصميم را بگيريم تشکر می‌کنم و اميدوارم که آسيا در دومين ميزبانی خود برای جام جهانی خود سربلند شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016