دوشنبه 10 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

خداحافظی پس از دیدار با یاران زلاتان

1427178232397_36.jpg
تیم ملی فوتبال ایران درحالی دومین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی اتریش را برابر همبازیان زلاتان ابراهیموویچ برگزار می‌کند که شاید این آخرین مسابقه‌ای باشد که کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران می‌نشیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال 94 برای فوتبال ملی ایران به خوبی آغاز شد. برتری تیم ملی مقابل شیلی یک اتفاق جذاب و ارزشمند بود. سپس قهرمانی تیم نوجوانان در تورنمنت 10 جانبه ژاپن، صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به جام جهانی پرتغال و در نهایت نتایج خوب تیم امید، همه اینها موید این ادعاست.

حالا و در روزهای خوب فوتبال ایران تیم ملی کشورمان دومین بازی بزرگ خود در اردوی آماده سازی اتریش را برگزار می کند آن هم مقابل سوئد که سابقه کسب عنوان سومی جهان و اروپا را داشته است و به خاطر ستاره هایش در سال های اخیر در میان علاقمندان به فوتبال قابل اعتنا است. این بازی درحالی در مرکز سوئد برگزار می شود که تیم ملی ایران سراپا انگیزه است و با موفقیت مقابل زردپوشان این کشور اروپایی تعطیلات نوروزی را با خاطره ای خوش به پایان رسانده و خود را به بهترین شکل آماده حضور در مسابقات جام جهانی کند.

شاید وداع با کی روش

در آخرین روزهای سال 93 اتفاقات نه چندان خوشی در محل فدراسیون فوتبال رخ داد. مشکلاتی که از نشست علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون با کارلوس کی روش آغاز شد و پس از آن بحث پایان همکاری این مربی پرتغالی با تیم ایران کلید خورد.

این همان اتفاقی بود که باعث شد در آخرین روز سال 93 هم کفاشیان و هم کی روش در مصاحبه های خود اعلام کنند اردوی اتریش و دیدار با شیلی و سوئد آخرین روزهای حضور کارلوس محبوب روی نیمکت تیم ملی ایران باشد. مربی که به خاطر شناخت خوب از احساسات مردم ایران در رسانه ها توانسته است جایگاه خوبی میان هواداران فوتبال ایران به دست آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خیلی‌ها فکر می‌کردند اگر تیم ملی در جام ملت های آسیا موفق نشود که حداقل روی یکی از سکوها برود پایان همکاری کی روش رقم می خورد اما محبوبیت او در میان هواداران باعث شد فدراسیون به همکاری اش با وی ادامه دهد اما درحالی که هنوز 4 سال از حضور وی در فوتبال ایران سپری نشده اختلاف با دبیرکل و مسائل بیرونی دیگر زمینه جدایی این مربی پرتغالی با تیم ملی را فراهم کرده است.

البته بعد از پیروزی شیرین مقابل شیلی اگر تیم ایران بتواند برابر سوئد هم نتیجه خوبی کسب کند ممکن است بعد از تعطیلات نوروزی و آغاز بکار پررنگ تر رسانه ها این جدایی به تاخیر بیفتد. در حال حاضر آنچه مشخص است بازی با سوئد پایان همکاری کی روش با تیم ملی ایران است.

همه جذابیت های ایران با سوئد

از جام جهانی 90 به بعد بود که فوتبال سوئد دوباره توانست خود را به قدرت های اول فوتبال اروپا و جهان نزدیک کند. در آن مقطع درخشش ستاره هایی همچون توماس برولین و مارتین دالین و در سال های بعد ستاره های دیگر باعث محبوبیت این تیم در بین هواداران فوتبال شد. تیمی که در این سال ها رده سوم جهان و اروپا را هم به دست آورد و بازی های زیبایی را در تورنمنت های مختلف از خود به نمایش گذاشت.

اما در سالیان اخیر آنچه بیش از گذشته باعث محبوبیت سوئد شده است، حضور زلاتان ابراهیموویچ در نوک حمله این تیم است. تیمی که چند روز پیش در خانه مولداوی پیروز شد و خود را به جام ملت های اروپا نزدیک کرد. روز 11 فروردین شاگردان کی روش درحالی مقابل تیم سوئد صف آرایی می کنند که رویارویی خط دفاع و دروازه بان ایران با ستاره این روزهای فوتبال جهان و اروپا بسیار جذاب خواهد بود.

هرچند این بازی هم مانند دیدار ایران با شیلی تحت تاثیر درگذشت میلاد اسلامی و حسین جوادی دو خبرنگار ورزشی هستند که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند. خبرنگارانی که برای پوشش دیدار ایران با شیلی و سوئد بعد از تماشای ال کلاسیکو عازم کشور اتریش بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016