دوشنبه 4 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

اعلام برنده مزايده چهارم استقلال و پرسپوليس منتفی شد

جلسه اعلام برنده مزايده چهارم استقلال و پرسپوليس که قرار بود امروز برگزار شود بنابردلايلی نامشخص لغو شد. اين نشست در شرايطی لغو شد که هنوز از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی دليل آن اعلام نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، درحالی که قرار بود نشست خبری به منظور معرفی برندگان چهارمين مزايده دو باشگاه استقلال و پرسپوليس ساعت ۱۴ در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شود اين مزايده لغو شد. سيدجعفرسبحان مشاور رئيس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار مهر اين خبر را تاييد کرد.

درحالی که ماه هاست از بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپوليس می گذرد و چهار مزايده به منظور اين واگذاری انجام شده است، اما هنوز اين دو باشگاه در بلاتکليفی قرار دارند و نمی دانند چه اتفاقی برايشان رخ خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


***

ایسنا:
دليل لغو اعلام برنده‌ی مزايده سرخابی‌ها چه بود؟

چهارمين مزايده استقلال و پرسپوليس هم بی‌نتيجه ماند تا در فاصله دو ماه تا آغاز رقابت‌های ليگ برتر دو تيم محبوب پايتخت همچنان در بلاتکليفی به سر ببرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ايسنا، طلسم دولتی بودن سرخابی‌های تهران همچنان به قوت خود باقی است. در حالی که از هفته گذشته، روز شنبه به عنوان زمان اعلام برنده‌های مزايده چهارم اعلام شده بود، تعويق‌های چند باره اين اعلام، گمانه‌زنی‌های مختلفی را پيرامون اين موضوع ايجاد کرد اما با اعلام رسمی سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر معرفی مالکان جديد استقلال و پرسپوليس، اين اميدواری ايجاد شد که روز دوشنبه در نشست خبری رييس سازمان خصوصی‌سازی نام مالکان اين دو باشگاه پرطرفدار اعلام شود اما به يک‌باره خبر رسيد که اين مزايده نيز نتيجه‌ای در بر نداشته است.

هرچند تبعات اين واگذاری و هشدارهای کارشناسان اقتصادی و ورزشی نسبت به عواقب خصوصی‌سازی استقلال و پرسپوليس می‌تواند دليل اصلی‌ لغو عدم اعلام نتيجه مزايده باشد اما واقعيت ماجرای لغو اعلام مزايده چهارم سرخابی‌ها ظاهرا قصه‌ی ديگری دارد.

در روزهای گذشته و پس از ورود دو کمپانی خودروساز بزرگ کشور به کارزار خريد استقلال و پرسپوليس، برخی از نمايندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که سايپا و ايران خودرو با توجه به وضعيت اقتصادی خود توان اداره اين دو باشگاه پرهزينه را ندارند و در نهايت به اجبار برای تامين اين هزينه‌ها با افزايش قيمت خودروهای توليدی خود، هزينه باشگاه‌داری خصوصی خود را از جيب مردم پرداخت خواهند کرد، که اين مهم باعث شد اولين دغدغه‌ی جدی دولت و هيات واگذاری برای فروش استقلال و پرسپوليس پيرامون اين موضوع شکل بگيرد.

از طرف ديگر با توجه به حساسيت‌های مطرح پيرامون واگذاری سرخابی‌ها، ظاهرا موضوع در دستور جلسه هيات دولت بررسی شده و بی‌نتيجه مانده است. در اين راستا پس از بررسی مجدد آن در هيات واگذاری در جلسه صبح دوشنبه، اين هيات نيز که با حضور سه وزير ورزش و جوانان، دادگستری و اقتصاد و دارايی (وزاری هيات واگذاری) تشکيل جلسه داده، نتوانسته در موضوع اعلام برندگان مزايده چهارم به نتيجه‌ای برسد که همه دغدغه‌ها را رفع کند و به توقعات پاسخ بدهد، بر اين اساس تصميم گرفته شده که جلسه اعلام برندگان مزايده چهارم نيز برگزار نشود.

با اين اوصاف به نظر می‌رسد در سطوح ملی نگرانی‌های برای واگذاری استقلال و پرسپوليس مطرح است که هر روز نيز اين موضوع زاويه‌ی جديدی پيدا می‌کند. با لغو اعلام نتيجه مزايده چهارم اکنون بعيد است که اين دو باشگاه بدون رفع دغدغه‌های جدی مطرح پيرامون آنها واگذار شوند و شايد به گفته‌ی مقداد نجف‌نژاد نماينده مجلس بايد به دنبال راهی برای اجاره اين باشگاه‌ها به افرادی که اهليت‌شان تاييد شده است، رفت و از خير واگذاری سرخابی‌ها به افراد حقيقی و حقوقی گذشت.

به نظر می‌رسد اکنون اين باور قدرت گرفته است که اين دو باشگاه پرطرفدار هم‌چنان در انحصار دولت باقی خواهند ماند تا شايد راهی درست برای اداره‌ی آنها يافت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016