یکشنبه 14 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

ليگ جهانی ۲۰۱۵ برای واليبال ايران تمام شد

صعود تيم‌های برزيل، صربستان، ايتاليا از گروه A و آمريکا و لهستان از گروه B به مرحله نهايی ليگ جهانی ۲۰۱۵ قطعی شد اما ايران به کسب سهميه دسته يک اين رقابت‌ها اکتفا کرد.

به گزارش ايسنا، دور مقدماتی رقابت‌های ليگ جهانی ۲۰۱۵ در دسته اول در حالی به ايستگاه آخر رسيد که صعود تيم‌های برزيل،‌ ايتاليا و صربستان از گروه A به دور نهايی قطعی شد. از گروه B نيز تيم‌های آمريکا و لهستان جواز حضور در مرحله نهايی را کسب کردند.

از دسته دوم ليگ جهانی نيز يک تيم به مرحله نهايی راه پيدا می‌کند. بعد از پايان دور نهايی رقابت‌های دسته دو ليگ جهانی يکی از تيم‌های بلغارستان، فرانسه، بلژيک، کانادا و يا آرژانتين به جمع ۵ تيم مرحله نهايی اضافه می‌شوند. مرحله نهايی ليگ جهانی واليبال به ميزبانی کشور برزيل برگزار می شود.

تيم واليبال ايران در ليگ جهانی ۲۰۱۵ با کسب ۶ برد و ۱۸ امتياز در رده سوم گروه B ماند و به حفظ سهميه خود در دسته اول اين رقابت‌ها اکتفا کرد. در هفته پايانی دور مقدماتی ليگ جهانی، استراليا ۳ بر ۲ صربستان را شکست داد و سهميه خود را در دسته يک حفظ کرد تا روسيه به دسته دو سقوط کند.

***

شکست واليبال ايران مقابل روسيه

ایسنا ـ تيم ملی روسيه با شکست سه بر يک ايران در آخرين ديدار دو تيم در ليگ جهانی نخستين پيروزی خود را به دست آورد تا در سطح A اين رقابت‌ها باقی بماند.

تيم ملی واليبال ايران از هفته هشتم ليگ جهانی واليبال برای دومين بار ميزبان روسيه بود. اين دو تيم پيش از اين سه بار در ليگ جهانی ۲۰۱۵ با هم ديدار کرده بودند. تيم ملی واليبال ايران هر سه بار روسيه را شکست داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملی پوشان واليبال ايران در حالی به مصاف روسيه رفتند که از صعود به دور بعدی رقابت‌ها نااميد شده بودند. اما روسيه قعر نشين بعد از ۱۱ باخت متوالی انگيزه زيادی داشت تا يک پيروزی مقابل ايران بدست آورد و سهميه حضور در سطح يک ليگ جهانی را از دست ندهد و به سطح دو سقوط نکند.

برخلاف بازی‌های قبل در اين مسابقه سالن واليبال آزادی تهران پر نشد. حدود ۱۵ درصد از صندلی‌ها و سکوها خالی از تماشاگر بود. با اين حال حمعيت حاضر در سالن از دو ساعت قبل از شروع مسابقه با نواختن شيپور و سر دادن شعار به حمايت از تيم ايران مشغول بودند.

تيم ملی واليبال ايران با لباس های سورمه‌ای و ترکيب سعيد معروف، عادل غلامی، سيد محمد موسوی، مجتبی ميرزاجانپور، ملاد عبادی پور، امير غفور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد. در روسيه سفيد پوش هم موزرسکی، ولويچ، ساوين، آنتيخين، سيوژلف، اوبموژف نيز برای روسيه به ميدان رفتند.

ست نخست: ۲۵-۲۳ روسيه
تيم ملی واليبال ايران در شروع اين ست نمايش طوفانی داشت و از همان ابتدا کار را مقتدرانه آغاز کرد. بازی تماشايی مجتبی ميزراجانپور در حملات قدرتی تماشاگران حاضر در سالن را به وجد می آورد. امير غفور هم که بعد از مدت ها به عنوان بازيکن ثابت وارد ميدان شده بود انگيزه زيادی داشت تا با پروازهای زيبايش دفاع روی تور حريف را به زانو در بياورد. تيم ملی واليبال ايران در اين مسابقه هم مثل بازی قبل در حملات سرعتی بسيار خوب و موثرتر از حريف کار می کرد. در مقابل روسيه که نمی خواست بازنده از زمين خارج شود اجازه نمی‌داد اختلاف امتيازها زياد شود.

آن ها در نيمه ست نخست به ايران رسيدند و نمايش پاياپايی را ارائه دادند. موزرسکی در اين ديدار ديگر به مرز آمادگی رسيده بود و از پشت خط به خوبی آبشار می‌زد. کارهای ترکيبی روسيه به خوبی جواب می‌داد. ساوين با بهره‌گيری از اسپک‌های قدرتی به راحتی امتياز می‌گرفت. روسيه در آستانه پيروزی در ست نخست بود. آنها در اين ست روند بازی را به سود خود تغيير دادند. کواچ برای کاستن از شدت حملات آنها وقت استراحت گرفت. جای خالی معروف اختلاف امتياز را به عدد يک رساند. اما هوشمندی موزرسکی در نهايت موجب شد روسيه ست نخست مسابقه را ۲۵ بر ۲۳ پيروز شود.

ست دوم: ۲۵ - ۱۹ ايران
محمد موسوی تا قبل از هفته هشتم ليگ جهانی واليبال در صدر بهترين مدافعان روی تور جهان قرار داشت. نمايش بی نقص او در بازی با روسيه بار ديگر توانايی‌های اين ملی پوش را ثابت کرد. تيم ملی ايران روی سرعت و نمايش فوق العاده عادل غلامی و محمد موسوی براحتی امتياز می‌گرفت. ملی پوشان ايران که برای جبران شکست در ست نخست با تمام توان به ميدان آمده بودند، خيلی زود ۴ امتياز پيش افتادند. شدت حملات تيم ايران به حدی بود که روس‌ها نمی‌توانستند تاکتيک خاصی را در زمين پياده کنند. کريمکن سرمربی روسيه دست به تعويض زد. اسپريدونوف به ميدان رفت. به نظر می‌رسيد سرمربی روسيه بعد از شش امتياز اختلاف امتياز اميدی به پيروزی در اين ست ندارد. او تقريبا همه مهره‌های اصلی تميش را بيرون کشيد تا آنها استراحت کنند. ملی پوشان ايران اما همچنان مقتدرانه به برتری خود در ميدان ادامه می‌دادند و با هر امتياز تيم ايران سالن منفجر می‌شد. امير غفور در اين مسابقه نشان داد که بر مصدوميت‌هايش فائق آمده و شرايط مطلوبی دارد. تيم ملی واليبال ايران ست دوم مسابقه را با امتياز ۲۵ بر ۱۹ برد و کار را به تساوی کشاند.

ست سوم: ۲۵-۱۸ روسيه
روس‌ها نمی‌خواستند در اين مسابقه شکست بخورند. شکست در اين مسابقه به معنی سقوط آنها از سطح يک ليگ جهانی واليبال بود. ساوين مثل ساير بازيکنان روسيه انگيزه زيادی برای پيروزی داشت. در مقابل امير غفور امتيازآورترين بازيکن ميدان بود که با اسپک‌های کوبنده خود قلب دفاعی حريف را می‌شکافت. روسيه در ست سوم به مراتب بهتر از ايران بود. گويا هر چه زمان پيش می‌رفت آنها بيشتر به جو سالن ايران عادت می‌کردند. ولويچ با قامت بلندش توپ را در يک سوم زمين ايران می‌نشاند تا هيچ کس نتواند دريافت کند. ميلاد عبادی پور خيلی تلاش می‌کرد تا با حملات خود آرايش تيمی حريف را به هم بريزد اما روسيه در ميانه ست سوم آنقدر خوب کار کرد که به پنج امتياز برتری نسبت به تيم ايران رسيد. کواچ وقت استراحت گرفت. قطعا بازيکنان ايران نسبت به روسيه انگيزه زيادی نداشتند. کادر فنی تيم ملی سعی در تهييج آنها داشت. حتی حضور مهدی مهدوی به جای معروف هم تاثيری در بالا رفتن راندمان کاری تيم ايران نداشت. بازيکنان ايران در امتيازهای پايانی ست سوم پر اشتباه بودند و با امتياز ۲۵ بر ۱۸ باختند.

ست چهارم: ۲۵-۲۱ روسيه
تيم ملی واليبال روسيه بعد از برد در ست قبل روحيه بالايی پيدا کرده بود. ان ها راحت و بدون دغدغه بازی می کردند. در عوض بازيکنان ايران پر اشتباه بودند. امار اشتباه های فردی بازيکنان ايران در اغاز ست چهارم مثل پايان ست قبل بسيار بالا بود. همين موضوع موجب شد روسيه در يک چشم بر هم زدن شش امتياز پيش بيفتد. کرمکين و روسيه در آستانه نخستين پيروزی خود در ليگ جهانی ۲۰۱۵ قرار داشتند. اين موضوع انگيزه ان ها را بالا برده بود. در مقابل بازيکنان ايران به نظر می رسيد که به باخت رضايت داده اند. تماشاگران اما يک صدا تيم ملی واليبال ايران را تشويق می کردند و از ملی پوشان می خواستند که جنگنده کار کنند.

کواچ برای تغيير در عملکرد تيم دست به تعويض زد و صنوبر و قائمی را به ميدان فرستاد. او سعی می کرد با تقاضای بازبينی تصاوير ويديويی از آماج حملات روسيه کم کند. سد دفاع مستحکم روسيه در اين مسابقه بعد از مدت ها خودی نشان داده بود. موزرسکی به راحتی اسپک می زد و مرندی به سختی نمی توانست آن را مهار کند. ساوين از منطقه دو مثل يک سرعتی تر و فرز و با ارتفاع کم اسپک می زد. هنوز بازی به ميانه ست سوم نرسيده بود که بسياری از تماشاگران سالن را ترک کردند. با اين حال بازيکنان ايران که نمی خواستند به اين راحتی تسليم شوند به خود آمدند. کواچ مهدوی و قائمی را به زمين فرستاد. موسوی هم در برگشت به ميدان با انگيزه کار کرد. ملی پوشان ايران ۵ امتياز پياپی گرفتند وب ه يک قدمی روسيه رسيدند. تماشاگران دوباره احيا شدند. تيم ملی واليبال ايران در ناباوری همگان با بازی خوب حسن صنوبر در امتياز ۲۱ کار را به تساوی کشاند. با اين حال تمرکز بالای روس ها در توپ های برگشتی موجب پيروزی ان ها در اين ست شد.

در نهايت تيم ملی واليبال ايران در اين ديدار با نتيجه ۳ بر يک و امتيازهای ۲۵-۱۸، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۱ از روسيه شکست خورد.

پرونده کار تيم ملی واليبال ايران با کسب عنوان سوم در گروه B دور مقدماتی بسته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016