شنبه 3 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

افشاگری عابدینی درباره واگذاری سرخابی‌ها و رفع تقصیر از "امنیتی‌ها"

 Amir-Abedini23323.jpeg
امیر عابدینی، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ سوگند خورده که بحث "اهلیت خریداران" را امنیتی‌ها مطرح نکردند. او می‌گوید دو وزیر دولت روحانی به تصمیم نرسیده و معاون اول رئیس جمهور طرح واگذاری سرخابی‌ها را "به هوا فرستاده" است.

امیر عابدینی، مدیرعامل سابق پرسپولیس و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می‌گوید واگذار نشدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس نتیجه اختلاف دو وزیر دولت روحانی بوده است. او برای نخستین بار درباره بحث تاثیر "امنیتی‌ها و "اطلاعاتی‌ها" سخن گفته و پرسیده که "چرا تقصیر را گردن امنیتی‌ها و اطلاعاتی‌ها می‌اندازید؟"
به گزارش خبرگزاری مهر، عابدینی از اختلاف دو وزیر دولت روحانی در خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دومین جلسه آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی ایران پرده برداشته و به اذعان این خبرگزاری "افشاگری" کرده است.

عابدینی از وزرایی که در این طرح به اختلاف برخورده‌اند نام نبرده است. با توجه به مالکیت وزرات ورزش بر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واینکه سازمان خصوصی‌سازی از دستگاه‌های مربوط به وزرات اقتصاد و دارایی است، به نظر می‌رسد که وزرای مدنظر او محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هستند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس تاکید دارد که اختلاف دو وزیر در واگذاری باشگاه سرخابی‌ها، پرونده را به معاون اول رئیس جمهور ارجاع داده و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم "این طرح را به هوا فرستاده است".

زمانی که تلاش‌ها برای واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به نتیجه نرسید، برخی رسانه‌ها از نقش و تاثیر دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی در این زمینه نوشتند. میزان بالای طرفداران این دو باشگاه، دلیل اصلی عدم واگذاری آنها به بخش خصوصی عنوان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امیر عابدینی در این جلسه سوگند یاد کرده که "بحث اهلیت خریداران را امنیتی‌ها مطرح نکردند" و به نقل از اسحاق جهانگیری تاکید کرده که چون "دو وزیر دولت روحانی نتوانستند تصمیم‌گیری کنند" بحث خصوصی سازی این دو باشگاه بلاتکلیف مانده است.

مزایده واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در مرحله چهارم به دلیل رد شدن "اهلیت خریداران" بدون برنده به پایان رسید و رئیس سازمان خصوصی‌سازی پس از احراز نشدن اهلیت متقاضیان دو ماه تنفس در روند برگزاری مزایده اعلام کرد.
حسین هدایتی، مالک شرکت استیل آذین که مدتی هم عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود، مبلغی حدود ۳۳۳ هزار میلیارد برای خرید این باشگاه پیشنهاد داده بود که بالاترین رقم پیشنهادی در این مزایده بود که البته اهلیت او تائید نشد.

عابدینی با اشاره به رد شدن اهلیت هدایتی در این جلسه گفت: «من نمی‌دانم دلیل اینکه با حسین هدایتی مشکل دارند، ولی با پولش مشکلی ندارند چیست.»
عابدینی در صحبت‌هایش به انتقاد از وزیر ورزش و جوانان پرداخته و این وزارتخانه را "حیاط خلوت" دولت نام برده است. او به معرفی وزیر ورزش به مجلس شورای اسلامی و کسب رای اعتماد اشاره کرده و گفته که "رئیس جمهور، وزیری را معرفی می‌کند و در نهایت گزینه چهارم وزارت ورزش در مجلس رأی می‌آورد".

او در ادامه انتقادهایش امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان و از حاضران در جلسه را خطاب قرار داده و به طعنه به او گفته: «آقای خادم! به فوتبال خوش آمدید ولی آیا باید بالای سر فوتبال یک کشتی‌گیر باشد؟ واقعا چه خبر است؟»

علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از چهارمین جلسه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کرده بود که با توجه به نتایج چهار مزایده برگزار شده، واگذاری این دو باشگاه از دستور کار ما خارج شد.

او همچنین تاکید کرده بود که "وضع این دو باشگاه با میلیون‌ها هوادار و تماشاگر برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016