سه شنبه 17 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نگاهی به تیم ملی فوتبال هند پیش بازی با ایران


بنگلور - ایرنا - تیم ملی فوتبال هند سه شنبه شب درچارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه ' سری کانتیراوا' شهر بنگلور درجنوب هند به مصاف تیم ملی ایران می رود.

به گزارش ایرنا، پال کاپیتان و سنگربان ،ساندش جهینگن، دهاناچاندرسینگ، ارناب ماندال و گانش از مهره های کلیدی این تیم هستند که استیون کنستانتین انگلیسی روی آنها حساب ویژه ای باز کرده است.

این تیم در رده ۱۴۷ فیفا قرار دارد و لباس نخست آن آبی و دومین لباس آن آبی و نارنجی است.

بهترین نتیجه این تیم، پیروزی هفت بریک مقابل سریلانکا در شهر بنگلور درسال ۱۹۶۳وبدترین آن نیزشکست سنگین ۱۱ بر یک مقابل شوروی در ۱۶ سپتامبر ۱۹۵۵ بوده است.

این تیم سابقه یکبار حضور درجام جهانی در سال ۱۹۵۰ و سه بار حضور در مرحله نهایی جام ملت های آسیا را در کارنامه خود دارد و بهترین نتیجه این تیم ،نایب قهرمانی آسیا در سال ۱۹۶۴ بوده است.

دور نخست رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال هند نسبتا آسان بود.هند با شکست نپال با نتیجه دو بر صفر از رده ۱۷۳ جدول رده بندی فیفا به رده ۱۴۷ صعود کرد و با این رده، در گروه دی با ترکمنستان ، گوام ، هند و ایران همگروه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رقابت در فوتبال برای کشوری که از زمان استقلال تمرکزش بر کریکت بوده و کمترین تعداد تماشاگران فوتبال را دارد، کاری دشواری است.

این کشور برای برای دستیابی به نتیجه و پیشرفت در فوتبال بارها اقدام به تغییر سرمربیان خود کرده است و رقابت دشواری در گروه دی در پیش رو دارد.
هند با چهار تیم درگروه دی دیدار رفت و برگشت برگزار می کند و درمجموع هشت بازی در ۹ ماه و نیم برگزار می شود.

گوام با رده ۱۷۵ پایین ترین رده را در میان رقبای هند درگروه دی دارد و هند درمقابل این تیم با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد.

تیم هند سه شنبه شب باسرمربی انگلیسی و تیم جدید وظیفه دشواری درمقابل ایران که در رده چهلم جدول رده بندی فیفا و با حدود یکصد پله بالاتر ازاین تیم دارد.

ایران بخت نخست صدر نشینی این گروه را دارد و انتظار می رود عمان دوم شود تنها بخت هند برتری مقابل عمان و کسب تساوی مقابل ایران است .

بسیاری از هندی ها امید خود را به تیم ملی در این رقابت ها از دست داده اند ولی این رقابت را تجربه ارزشمندی برای کشورشان می دانند.

استفان کنستانتین سرمربی انگلیسی تیم ملی فوتبال هند روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران اظهار کرد که بازی دشواری را درمقابل تیم ایران در پیش رو دارد.

وی افزود:ایران بالاترین رده فوتبال آسیا را دارد و عمان نیز تیم قوی است و تمام تلاش خود را برای نتیجه گرفتن به کار می گیرد.

تیم ملی فوتبال هند بازیکن مطرحی که درباشگاههای معروف اروپایی بازی کند ندارد ولی درسالهای اخیر تلاش کرده است بعضی از بازیکنان و ستاره های معروف فوتبال اروپا و برزیل که در باشگاههایشان نیمکت نشین شده اند را برای ارتقاء فوتبال این کشور جذب کند.

هم اکنون بازیکنان بزرگی چون'لوئیس گارسیا'،'سیلوستره'،' روبرت پیرس'، ' الساندرو دیل پیرو'،' دیوید جیمس ' ' خوان کابدویا' ، ' دیوید ترزگه ' که جزء ستارگان باشگاههای معروفی همچون اتلتیکو مادرید ، منچستر، آرسنال ، یوونتوس بوده اند جذب باشگاههای هند شده اند.

هرچند این اقدام شاید کمکی به این کشور برای حضور در باشگاههای جام ملت های آسیا کند ولی نتیجه ای برای تیم های ملی این کشور نخواهد داشت .

نتیجه مساوی و نمایش ضعیف تیم ملی هند در بازی دوستانه با نپال در آستانه دیدار برابر ایران، باعث انتقادهای زیادی از طرف تحلیل گران ورزشی و رسانه های این کشور شده است؛ به گونه ای که برخی از این کارشناسان هند را در مقابل ایران کاملا ناتوان می دانند.

روزنامه ایندین اکسپرس روزسه شنبه گذشته درمطلبی باعنوان«ایران را فراموش کنید، هند نمی تواند به نپال هم گل بزند» نوشت: سونیل چهتری، کاپیتان سابق تیم فوتبال هند، در زمین بازی بر سر هم بازی های خود فریاد کشید و گفت که شما نمی توانید حرکت ها را بخوانید.

به نوشته این روزنامه، تاچند روز آینده یکی از برترین تیم های آسیا که ۱۱۵ رده از هند بالاتر است و در جایگاه چهلم قرار دارد، به شهر بنگلور می رود.

روزنامه ایندین اکسپرس با اشاره به اینکه فوتبال هند در رده ۱۵۶ دنیا قرار دارد، می نویسد: اگر سطح بازی و آمادگی تیم هند مقابل ایران چنین باشد، سرمربی تیم باید بسیار نگران باشد.

به نوشته این روزنامه، چند عامل وجود دارد که تیم هند می تواند با استفاده از آنها خود را احیا کند، اما این موارد به اندازه بردهای اخیر تیم هند نادر هستند.

این روزنامه هندی می افزاید: به نظر می رسد که بازگشت ساندش جهینگن به تیم، خط دفاعی را تقویت می کند. او به دلیل مصدومیت شانه مدتی از تیم دور بود و حالا آرام آرام به تیم بازمی گردد. هر چند اشتباهاتی هم دارد؛ حضور او در بازی مقابل ایران، که از لحاظ فیزیکی برتر است، ضروری به نظر می رسد.

به نوشته این روزنامه، نقش دهاناچاندرا سینگ و ارناب ماندال بازیکنان میانی هند، در دو بازی گذشته تیم پررنگ بوده و ممکن است هند ترکیب جدیدی هم با جهینگن و گانش پیدا کند.

جهینگن در توپ های هوایی دقیق و بدون خطا بوده و گانش خطاهای کمی دارد. این دو با پشتیبانی یکدیگر توانستند خط دفاعی خوبی ایجاد کنند و فضای حمله را از تیم نپال بگیرند. اما معلوم نیست که این خط دفاعی در مقابل تیم ایران که از نظر تکنیکی قدرتمند است، چطور کار می کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بازیکنان خط حمله هند در بازی با نپال که از 'چهتری'، 'روبین سینگ' و ' ججه لالپکهلوا' تشکیل شده بود، عملکرد خوبی داشتند و فقط می توان آنها را به علت نگرفتن امتیاز سرزنش کرد.

ایندین اکسپرس ادامه داد:درمیانه زمین، چنانکه انتظارمی رفت، بازی برای مدت طولانی کنترل شد، اما این به دلیل راضی بودن نپال به گل نخوردن بود. اما در مقابل ایران، هند زمان کمتری توپ خواهد داشت و حتی شانس شوت های گل کمتری می گیرد.

استفان کنستانتین، سرمربی تیم فوتبال هند دراین باره می گوید:در مقابل ایران نمی توانیم شانس های زیادی بدست آوریم و برای ما مهم است که از شانس های اندک خود استفاده کنیم.

وی می گوید:تیم نپال حتی آمادگی جسمانی لازم را در بازی اخیر نداشت. چون بسیاری ازبازیکنان مشغول کمک به زلزله زدگان بودند و فرصت تمرین نداشتند. اما روح مبارزه پایان ناپذیری در آنها بود که کار را برای هند سخت کرد.

ایندین اکسپرس بااین جمله مطلب خود رابه پایان رساند که هند تنها چند روزتابازی درمقابل تیم قدرتمند ایران، که روز یکشنبه وارد هند می شود، فرصت دارد.

سوباترا بال سنگربان و سرگروه تیم ملی فوتبال هند روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد بازی سختی مقابل تیم ملی ایران در هفته چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داریم .

وی با تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران گفت که تیم ملی فوتبال ایران حریف قدرتمندی است که در رده بندی فیفا در رده چهلم قرار دارد.

سرگروه تیم ملی فوتبال هند گفت تیم ملی هند از امتیاز میزبانی برخوردار است و امیدواریم با ارائه یک بازی خوب حریف قدرتمند خود را زیر فشار بگذاریم .

تیم ملی فوتبال هند نیز به رغم بارش شدید باران، آخرین تمرین خود را قبل از بازی روز سه شنبه در ورزشگاه «سری کانتیراوا» بنگلور انجام داد.
براساس پیش بینی هواشناسی، همانند ۲ روز گذشته، فردا(سه شنبه) نیز برای بنگلور بارش باران پیش بینی شده است.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و هند امروز ساعت ۱۸ به وقت تهران برگزار می شود. نشست هماهنگی دو تیم صبح امروز با حضور مسئولان تیم، ناظران و داوران برگزار شد.

دراین جلسه مقررشد تیم ایران با لباس سفید و تیم هند با لباس آبی به میدان بروند. داوران اماراتی نیز با لباس قرمز این بازی را قضاوت می کنند.

تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار درمقابل هند در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با ۲۳ بازیکن روز یکشنبه وارد بنگلور درجنوب هند شد و مورد استقبال تعدادی از ایرانیان و دانشجویان مقیم این شهر قرار گرفت .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016