دوشنبه 20 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آسیا به نیمه راه رسید

تهران- ایرنا- هفته ششم رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ فردا (سه شنبه ) در حالی برگزار می شود که این مرحله از رقابتها به نیمه راه رسیده است.

به گزارش تارنمای رسمی فیفا، در هفته ششم این رقابتها، قطر و اردن در حالی میزبان حریفان خود هستند که بدنبال تحکیم جایگاه خود در صدر گروه هایشان با سه امتیاز این دیدارها هستند. تیم های سنگاپور و ترکمنستان نیز برای ثبت پیروزیهای پی در پی چشم به حمایت هواداران دوخته اند.

کره شمالی، عمان و ویتنام فرصت اثبات خود در حضور هواداران را از دست نخواهند داد. سوریه و کویت هم باید شکست های قبلی را پشت سربگذارند و بدنبال جبران در خانه باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از زمان رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن کره ، هیچ کشوری از جنوب شرق آسیا به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا صعود نکرده است. با توجه به عملکرد ضعیف عراق و حذف اندونزی، تایلند و ویتنام امیدوارند اولین تیم های این منطقه باشند که به مرحله نهایی مقدماتی صعود می کنند.

تیم تایلند در تمام رقابتهای خود هیچ باختی نداشته است. تنها باخت آنها در ماه مه در دیدار دوستانه برابر کره شمالی بدست آمد. آنها هنگ کنگ را در یک دیدار تدارکاتی شکست دادند. ویتنام برابر چین تایپه دو بر یک به برتری رسید و مقابل عراق یک بر یک مساوی کرد.

در گروه ای، دیدار تیم های عربستان سعودی و فلسطین به تعویق افتاده است. تیمور شرقی و مالزی بدنبال اولین برد هستند تا امید کم سوی خود را برای صعود زنده نگه دارند.

در گروه بی، اردن در خانه مقابل تاجیکستان بدنبال دومین پیروزی ظرف پنج روز گذشته است تا صدرنشینی خود را تحکیم بخشد. قرقیزستان میزبان بنگلادش است و می داند که با کسب یک پیروزی می تواند فاصله خود را با تیم استرالیا تیم دوم گروه به یک امتیاز کاهش دهد.

در گروه سی، قطر میزبان مالدیو است و امیدوار است رکورد کامل خود را تداوم بخشد. بازگشت ابراهیم خلفان بازی ساز تیم بعد از بهبودی از مصدومیت امید آنها را تقویت کرده است.

هنگ کنگ عازم بوتان می شود و درصورت برد می تواند جایگاه خود را در رده دوم گروه و بالاتر از چین تقویت کند.

در گروه دی تیم ایران در این مرحله بازی ندارد. عمان مقابل هند که هیچ امتیازی نگرفته است به میدان می رود و می داند که در صورت کسب سه امتیاز این بازی، تیم ملی ایران را در صدر گروه دی کنار بزند. تیم میهمان به علت شرایط نامساعد آب و هوایی سفر خود را ۴۰ ساعت به تاخیر انداخت و روز یکشنبه به مسقط رسید.

در دیگر دیدار این گروه گوام امیدوار است با پیروزی خارج از خانه برابر ترکمنستان جزو دو تیم صدر گروه قرار گیرد.

در گروه یی، ژاپن بازی ندارد. سوریه و سنگاپور فرصت صعود به صدر گروه را از دست نخواهند داد. سوریه با وجود باخت سه بر صفر مقابل ژاپن میزبان افغانستان است و مصمم است با پیروزی به صدر گروه صعود کند.

سنگاپور نیز در صورت شکست کامبوج می تواند با ژاپن هم امتیاز شود.

در گروه جی، لبنان برای انتقام عازم کویت می شود. آنها در دیدار رفت در خانه یک بر صفر مغلوب شدند. پیروزی در کویت می تواند آنها را با تیم میزبان هم امتیاز کند و امید رقابت برای کسب عنوان دوم گروه بعد از کره جنوبی صدرنشین را زنده کند.

در دیگر دیدار این گروه، میانمار مقابل لائوس به میدان می رود و هر دو تیم بدنبال پیروزی و فرار از قعر گروه هستند.

در گرو اچ، کره شمالی صدرنشین گروه میزبان یمن است و بعد از تساوی بدون گل مقابل فیلیپین در انتظار پیروزی است. فیلیپین نیز به امید خلق یک شگفتی دیگر به بحرین می رود.

برنامه هفته ششم رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ در آسیا به شرح زیر است:

گروه ای
تیمور شرقی- مالزی
فلسطین- عربستان سعودی(این دیدار به تعویق افتاده است)

گروه بی
قرقیزستان- بنگلادش
اردن - تاجیکستان

گروه سی
بوتان- هنگ کنگ
قطر - مالدیو

گروه دی
ترکمنستان- گوام
عمان- هند

گروه یی
سنگاپور- کامبوج
سوریه- افغانستان

گرو اف
ویتنام- تایلند

گروه جی
میانمار- لائوس
کویت - لبنان

گرو اچ
کره شمالی- یمن
بحرین- فیلیپین


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016