پنجشنبه 23 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

قهرمانی تیم فوتبال امید ایران و ماجرای استعفای خاکپور پس از قهرمانی

ایران قهرمان رقابت‌های غرب آسیا شد

تیم ملی فوتبال امید ایران موفق شد قهرمان اولین دوره رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و سوریه در فینال رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ غرب آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه عبدالله‌بن خلیفه (لخویای قطر) به مصاف یکدیگر رفتند تا قهرمان اولین دوره این رقابت‌ها مشخص شود.

بیش از یک‌هزار تماشاگر سوری در ورزشگاه حضور داشتند تا تیم کشورشان را تشویق کنند. آن‌ها با پخش سرودهای خاص به تشویق تیمشان می پرداختند. علاوه بر این حدود ۵۰ تماشاگر ایرانی مقیم دوحه و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند. یک پرچم بزرگ ایران هم روی سکوهای جایگاه نصب شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نیمه اول:

دقیقه ۸: محمدرضا اخباری دروازه بان تیم ملی امید ایران موفق شد شوت نصوح بازیکن تیم سوریه را دفع کند.

دقیقه ۱۶: ضربه ایستگاهی علی کریمی هافبک دفاعی ایران را دروازه بان سوریه مهار کرد. در ادامه، یک دقیقه بعد سوریه در موقعیت آفساید به گل رسید و داوران گل این تیم را مردود اعلام کردند.

دقیقه ۲۳: شوت زمینی ارسلان مطهری بعد از برخورد با مدافع سوریه با فاصله کم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶:‌ دانشگر از تیم ایران با کارت زرد داور جریمه شد. دو دقیقه بعد ضربه ایستگاهی حسین الجواید را باز هم دروازه بان ایران به خوبی دفع کرد.

محمد خاکپور از کنار زمین بازیکنان تیمش را راهنمایی می‌کرد. در دقایق پایانی این نیمه برتری با تیم ایران بود و در دقیقه ۴۵ نیز ارسلان مطهری یک موقعیت مناسب را برای ایران از دست داد.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۶: مهاجم سوری درون محوطه جریمه ایران صاحب یک موقعیت شد که ضربه او با فاصله از کنار دروازه بیرون رفت. توپ میلاد محمدی نیز دقیقه ۵۷ از بالای دروازه سوریه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸ : ایران موفق شد به گل اول خود برسد. علیرضا نقی‌زاده از روی خط محوطه جریمه موفق شد دروازه سوریه را باز کند.

رضا علیاری و کرملاچعب از ایران به ترتیب در دقایق ۷۳ و ۶۸ با کارت زرد داور جریمه شدند و در دقیقه ۷۸ احسان پهلوان به جای ماهان رحمانی وارد زمین شد.

در دقیقه ۷۹ شوت بازیکن سوری از زاویه بسته با عکس‌العمل خوب محمدرضا اخباری به کرنر رفت.

یک دقیقه بعد با نفوذ میلاد محمدی از جناح چپ و ارسال او، ارسلان مطهری موفق شد دروازه تیم سوریه را برای بار دوم باز کند.

***

محمد خاکپور از سرمربیگری تیم امید استعفا کرد


محمد خاکپور

سرمربی تیم فوتبال امید پس از بازگشت از رقابتهای قهرمانی غرب آسیا از سمت خود کناره گیری کرد؛ این در حالی است که مدیر تیم امید هم نسبت به این تصمیم ابراز بی اطلاعی می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال امید ایران چهارشنبه شب با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سوریه به برتری رسید و قهرمان رقابتهای زیر ۲۳ سال غرب آسیا شد.

محمد خاکپور در اقدامی غافلگیرکننده پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از کناره گیری خود خبر داد.

حبیب کاشانی نسبت به این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است با این حال نظر مساعدی با این تصمیم ندارد و گفته خاکپور می بایست تصمیم خود را در کمیته فنی فدراسیون فوتبال مطرح می کرده است.

کناره گیری خاکپور درست زمانی مطرح می شود که تیم امید باید در آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی در رقابتهای قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک شرکت کند.

***

واکنش کمیته ملی المپیک به استعفای خاکپور

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به استعفای خاکپور صحبت‌هایی را مطرح کرد.
واکنش کمیته ملی المپیک به استعفای خاکپور
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، محمد خاکپور سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امرو بعد از بازگشت از مسابقات غرب آسیا از سمت خود استعفا کرد.

شاهرخ شهنازی در پاسخ به این سوال که فوتبال امید نتیجه خوبی در غرب آسیا گرفت و قهرمان شد، اما خاکپور استعفا کرد، نظرتان در این باره چیست؟ گفت: باید به سهم خودم به عزیزان تبریک عرض کنم. کادر فنی و سرپرست بسیار خوبی داریم.

وی افزود: به نظرم آقای خاکپور انتظار دارد که فدراسیون توجه بیشتری به او و سایر افراد کادر فنی داشته باشند. قطعا بنده و آقای هاشمی پیگیر قضیه خواهیم بود.

***

استعفای خاکپور و پشت پرده اش که دعوای «نعمتی -حیدری »مایلی کهن با کروش است!

فرهاد عشوندی - خبرگزاری خبرآنلاین: هنوز تیم ملی امید بعد از قهرمانی در تورنمنتی که بی شک اختلاف سطحی غیر قابل کتمان با بازی های انتخابی المپیک دارد، به تهران نرسیده که محمد خاکپور از سمتش در تیم ملی امید استعفاء داد. دقایقی بعد از آن هم محمد مایلی کهن با حمایت از رفتار شاگردش، می گوید این استعفاء به دلیل حفظ جایگاه مربیان وطنی است.

باور اینکه محمد خاکپور از ۲ هفته قبل استعفایش را در پاکتی در بسته به مایلی کهن داده و او هم بازش نکرده و این سناریوی اعلامی در شرایطی که تیم امید بهترین آماده سازی در تاریخ تیم های ملی ایران را دارد، خیلی سخت می شود. تیم خاکپور به دلیل جوانگرایی در لیگ، بازیکنان زیادی از استقلال، پرسپولیس، نفت، تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن دارد که حتی بازی ثابت چندباره در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده اند و بازیکن تیم ملی بزرگسالان محسوب می شوند و بر اساس توافق قبلی با فدراسیون فوتبال قرار شده در بازی ها بر اساس اولویت رخدادها بین تیم بزرگسالان و امید جا به جا شوند، باید به المپیک برسند اما انگار قرار است تیم امید بازیچه ای باشد برای جنگ قومی قبیله ای بین کارلوس کروش و محمد مایلی کهن. این دعوای نعمتی حیدری که هر دو در آن مقصرند و حالا محمد خاکپور را گوشت قربانی اش کرده اند. محمد خاکپور تنها یک خواسته دارد، اینکه در هفته های منتهی به بازی های انتخابی المپیک بتواند بازیکنانی چون کنعانی، آزمون و جهانبخش به ترکیب تیمش اضافه شوند. خواسته ای که به ازای حسرت ۴۴ ساله یک ملت، هیچ نیست. اما مکانیسمی که مشاورانش برای او در نظر گرفتند و این سنگر ساختن از تیم امید برای حمله به کارلوس کروش تنها میزان محبوبیت تیمی جوان و دوست داشتنی را کم می کند.

محمد مایلی کهن که خود یکبار تیم پر امید ایران را با نسلی چون جیدری، نویدکیا، کعبی، جباری و ... را در تهران از رسیدن به المپیک محروم کرد چون در یک سال منتهی به رقابت های انتخابی المپیک با این بهانه که رقم پرداختی از سوی فدراسیون دادکان برایش کم است و باید همزمان هدایت سایپا را بر عهده می داشت، ناکام گذاشته، این بار باید یادش باشد که ناکام کردن این نسل از رسیدن به المپیک انگشت اتهام ناکامی را قبل از هر کسی به سوی خود او می گیرد. او که همین چندی قبل در بستر بیماری بود و مدام حرفش این است که برای پاکی فوتبال ایران می جنگد. بی شک خیلی از گفته هایش هم درست هستند اما نوع بیان و نوع ادای شان اینچنین ناگوار است. اینکه سرمربی تیم ملی امید را در شرایطی قرار دهند که بعد از بردن سوریه و رسیدن به یک قهرمانی نه چندان رویایی در غرب آسیا، اینچنین احساسی استعفاء دهد، تنها قداست تیم ملی و نیمکتش را زیر سئوال می برد که اگر حرف های شخص مایلی کهن درباره جنگ زده بودن کشوری مثل عراق و درجه چندمی بودن فوتبال کشورش درست باشد، پس سوریه قطعا شرایطی بدتر از این کشور دارد، یا همان یمن که تیمش را در نیمه نهایی برده اند.

موضع درست و منطقی حبیب کاشانی در تیم ملی امید نشان از این دارد که عقلگرایی بر سیستم مدیریتی عالی این تیم حاکم است و اگر بنایی بر استعفاء بود، خاکپور باید این خواسته را همان جایی مطرح می کرد که قبلا حکم سرمربی گری اش را صادر کرده بود. نه اینکه این حس را ایجاد کنند که از نیمکت تیم ملی استفاده ابزاری شده برای ادامه یک جنگ و خصومت شخصی. این رفتار مایلی کهن و خاکپور به همان اندازه بد است که ادبیات کارلوس کروش در برخورد با ماجرای بیانیه های متوالی و آتشینش ناپسند . اینکه سرمربی بگوید اگر کسی بازی زیبا می خواهد ببیند برود سالن اپرا یا عباراتی از این دست. اگر کارلوس کروش به درستی اعتقاد دارد بسیاری از گفته های مدیران پیشین کمیته اخلاق مصداق اتهام هستند ، او باید این پرونده را در چارچوب قانون و از طریق دستگاه های قضایی پیگیری کند و نیازی به این همه التهاب سازی برای فوتبال نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016