دوشنبه 28 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

رضا احدی، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران درگذشت


رضا احدی

بی بی سی ـ رضا احدی، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران و بازیکن سابق تیم ملی ایران، امروز صبح (دوشنبه ۲۸ دی) در بیمارستانی در تهران درگذشت.

آقای احدی که ۵۳ سال داشت به علت عفونت داخلی و نارسایی کبد درگذشت. او پیش از درگذشت، چند روز در کما بود.

روز گذشته برادر او گفته بود که پزشکان نتوانستند آقای احدی را دیالیز کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رضا احدی روز پانزدهم دی ماه به دلیل آنچه خود، "مشکل اعصاب" عنوان می‌کرد در بیمارستان بستری شد، ولی سپس پزشکان عفونت داخلی و عارضه کبد را در بدن وی تشخیص دادند.

رضا احدی سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. کمتر از ۱۸ سال داشت که به تیم استقلال تهران پیوست و مدت هفت سال در پست هافبک چپ برای این تیم بازی کرد.

سپس به آلمان رفت و در تیم روت‌وایس اسن بازی کرد. او و حمید علیدوستی نخستین بازیکنان ایرانی بودند که پس انقلاب ایران در آلمان مشغول بازی شدند.

او مدت کوتاهی بین سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ نیز عضو تیم ملی ایران بود و ۱۳ بار برای تیم ایران بازی کرد.

سال‌های اوج فوتبال او و عضویتش در تیم ملی همزمان بود با بحران‌ در تیم ملی ایران و عدم حضور فعالانه این تیم در عرصه‌های بین‌المللی.

احدی در سال ۱۳۶۷ به ایران بازگشت و بار دیگر پیراهن استقلال را پوشید. آخرین سال بازی او در این تیم همزمان شد با قهرمانی استقلال در باشگاه‌های آسیا.

احدی سال‌ها پس از کنار گذاشتن فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن، به عنوان مربی هدایت تیم‌هایی چون استقلال اهواز، ابومسلم و شهرداری زنجان برعهده گرفت، هر چند عمر مربی‌گری او در این تیمها به ندرت به دوسال رسید.

رضا احدی مدتی هم مربی تیم‌های پایه فوتبال استقلال بود و با اینکه نتایج خوبی گرفت، مربی‌گری‌اش در آن تیم مدتی زیادی دوام نیاورد.

او در سال‌های آخر عمر تقریبا دیگر به طور حرفه‌ای ارتباطی با فوتبال نداشت.

محمد تقوی، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران که در روزهای اخیر با رضا احدی در تماس بود به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "رضا احدی یکی از بهترین هافبکهای چپ فوتبال ایران بود. با توجه به خصوصیات منحصر به فردش در حمل توپ و شوتهای سرکشی که داشت توانست در جوانی جایگاهی ثابت در ترکیب تیم پرستاره استقلال و تیم ملی ایران برای خود به‌دست بیاورد."

"او بازیکن بی حاشیه ای بود که فوتبال تمام زندگی‌اش بود. زمانی که به پیشنهاد ناصر حجازی به عنوان دستیار به باشگاه استقلال معرفی شد، کج‌اندیشان فوتبال ایران مانع شدند و همان روز، روز آخر زندگی رضا احدی بود. امثال رضا احدی و پیشکسوتان فوتبال ایران مدتها است که از میان ما رفته اند و متاسفانه تنها پس از مرگشان بیاد می آوریم چه چهره‌های ارزشمندی از دست داده‌ایم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016