سه شنبه 10 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

ایران مقتدرانه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران با برتری دو بر صفر مقابل عمان، مقتدرانه و به عنوان تیم صدرنشین گروه D به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا صعود کرد.

به گزارش ایرنا، شاگردان کارلوس کی روش عصر امروز (سه شنبه) در هفته هشتم و پایانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران، میزبان عمان بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملی پوشان ایران در این دیدار با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید تا به طلسم ۱۴ سال پیروز نشدن برابر عمانی ها پایان دهند. ملی پوشان فوتبال ایران پیش از این در مردادماه سال ۱۳۸۰ با هدایت «میروسلاو بلازویچ» با نتیجه پرگل ۵ بر ۲ عمان را در هم کوبیده بودند.

تیم ملی فوتبال ایران با کسب پیروزی در دیدار امروز با ۲۰ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شد و عمان با ۱۴ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند.

ملی پوشان فوتبال ایران، این دیدار را از همان ابتدا با حملات گسترده آغاز کرده و با حرکات رامین رضائیان، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش از جناح راست به دنبال رسیدن به گل بودند.

در دقیقه ۱۶ ارسال علیرضا جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه سر سردار آزمون همراه شد و تلاش علی الحبسی دروازه بان باتجربه عمان بی نتیجه ماند تا گل نخست تیم ایران شکل بگیرد.

در دقیقه ۲۳، سردار آزمون که مهاجم اول و تعیین کننده تیم ملی فوتبال ایران در دو سال اخیر بوده است، بار دیگر توپ ارسالی از کرنر که این بار از سوی دژاگه زده شد را با ضربه سر تماشایی به گل دوم تبدیل کرد.

در دیگر دقایق نیمه نخست، تیم ایران برتری محسوسی بر توپ و میدان داشت و اجازه خودنمایی به میهمان خود را نداد تا با برتری ۲ بر صفر به رختکن برود.

در نیمه دوم، ملی پوشان کشورمان همچنان در حفظ توپ برتری مطلقی داشتند، اما نسبت به نیمه نخست، انگیزه چندانی برای رسیدن به گل از خود نشان نمی دادند.

در دقیقه ۶۲، کی روش که برتری را قطعی می دید در تیم ایران تغییراتی ایجاد کرد و کریم انصاری فرد و مهدی ترابی را به جای سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به میدان فرستاد.

در دقایق باقی مانده، تغییرات انجام شده در تیم عمان ثمربخش نبود و بازیکنان این تیم توان رسیدن به دروازه ایران را نداشتند و شاگردان کی روش نیز به حفظ توپ پرداختند تا در نهایت سوت داور در دقیقه ۹۰ به نشان برتری دو بر صفر ایران به صدا درآید.

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور ۱۲ تیم در دو گروه برگزار می شود که قرعه کشی آن، اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

از هر گروه، ۲ تیم نخست به جام جهانی صعود خواهندکرد. تیم های سوم دو گروه نیز به مصاف هم روند تا برنده این دیدار برای رسیدن به جام جهانی به مصاف تیم چهارم کونکاکاف برود.

ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی(مهدی طارمی)، وحید امیری، رامین رضائیان، سعید عزت الهی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(مهدی ترابی) و سردار آزمون(کریم انصاری فرد)

ترکیب تیم ملی عمان:
علی الحبسی، محمد المسلمی، عبداسلام عامر،محمد فرج(احمد مبارک)، خالد یعقوبی، احمد کانو، حارب السعدی، محسن جوهر(قاسم سعید)، راعد ابراهیم، حسین الحضری و عبدالعزیز مقبالی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016