پنجشنبه 6 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

لیگ برتر فوتبال ایران؛ سرمربی پنج تیم تغییر کرد


استقلال خوزستان برای اولین بار با سرمربیگری عبدالله ویسی قهرمان لیگ برتر ایران شد

بی بی سی ـ استقلال خوزستان قهرمان لیگ، فولاد، پیکان و سپاهان چهار تیم لیگ برتر فوتبال ایران سرمربیان خود را برای رقابت‌های فصل آینده تغییر دادند.

عبدالله ویسی؛ از استقلال خوزستان به سپاهان

عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، که همراه با این تیم قهرمان لیگ برتر ایران شد، پس از چند روز گفتگو با باشگاه سپاهان سرانجام بعنوان سرمربی این تیم معرفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی جدید باشگاه سپاهان در مورد مذاکراتش با این تیم در گفت: "من از دو هفته پیش از پایان لیگ با سپاهان مذاکره را شروع کردم و رسانه‌ای شد، به همین خاطر مدام خدا خدا می‌کردم اتفاقی نیفتد که سایرین فکر کنند تمرکزم به خاطر سپاهان به هم ریخته اما شکرخدا قهرمانی به دست آمد و این مذاکرات و آمدن من به اصفهان برای استقلال خوزستان خوش‌یمن بود."

سپاهان قهرمان فصل چهاردهم لیگ برتر ایران شد ولی در این فصل عملکرد ضعیفی در لیگ داشت و در پایان لیگ پانزدهم یازدهم شد.

باشگاه سپاهان در جریان فصل گذشته لیگ برتر با حاشیه‌های داخلی مختلفی روبرو بود و همین باعث شد این باشگاه دو بار سرمربی خود را تغییر دهد.

سرمربی سابق باشگاه استقلال خوزستان با اشاره به این اتفاقات از هواداران این تیم خواسته که از باشگاه حمایت کنند: "از هواداران تیم می‌خواهم که حامی همیشگی تیم باشند، به فرد کاری نداشته باشند، 'عبدالله ویسی‌ها' می‌آیند و می‌روند و تماشاگران باید فقط حامی تیم سپاهان باشند چون سپاهان است که می‌ماند."

استقلال خوزستان؛ دستیار سرمربی شد

عبدالله ویسی یازده روز پس از قهرمانی با استقلال خوزستان به شال زرد سپاهان را به گردن انداخت سرمربی این تیم شد.

باشگاه استقلال خوزستان یک روز پس آنکه مربی سابقش به سپاهان رفت، اکبر پورموسوی دستیار او در این تیم را بعنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.

علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان علت انتخاب اکبر پورموسوی را آشنایی او با باشگاه عنوان کرده است: "این کار در راستای حمایت از ورزش استان صورت گرفته است. پورموسوی با عبدالله ویسی هم کار کرده و دانش خوبی دارد. ضمن اینکه ویسی هم در انتخاب وی نقش داشته است."

حسین فرکی؛ سایپا

باشگاه سایپا که در هفته‌های آخر لیگ برتر مجید جلالی را به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار کرده بود، حسین فرکی را با قراردادی یکساله بعنوان سرمربی فصل آینده این تیم معرفی کرد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه سایگا در مورد انتخاب حسین فرکی گفت: "پس از جلسه‌ای که امروز با حسین فرکی داشتیم او قبول کرد تا هدایت سایپا را به عهده بگیرد. ما هدفی که تعیین کرده‌ایم، کسب سهمیه است و می‌خواهیم برای لیگ شانزدهم با قدرت آماده شویم."

حسین فرکی موفق شده به همراه سپاهان و فولاد خوزستان در لیگ برتر ایران قهرمان شود.

سایپا در نیم فصل اول لیگ پانزدهم فوتبال ایران، عملکرد مناسبی داشت و در جدول لیگ، ششم بود اما این تیم در نیم فصل دوم لیگ نتایج ضعیفی کسب کرد و در نهایت لیگ را در جایگاه هشتم به پایان برد.

مجید جلالی در پیکان

مجید جلالی که اواخر فصل پیش از سمت سرمربیگری سایپا برکنار شد، امروز با دیگر باشگاه خودرو سازی تهران یعنی پیکان به لیگ برتر بازگشت.

پیکان با قهرمانی در رقابت‌های لیگ آزادگان بار دیگر موفق شد به لیگ برتر ایران باز گردد. این تیم در پایان دوره چهاردهم لیگ به لیگ آزادگان سقوط کرده بود.

علیرضا مرزبان در فصل گذشته هدایت این تیم را عهده داشت ولی در پایان رقابت‌های لیگ آزادگان با امضای قراردادی به تیم خونه به خونه پیوست.

نعیم سعداوی جانشین اسکوچیچ در فولاد

نعیم سعداوی بازیکن و مربی سابق باشگاه فولاد خوزستان جانشین دراگان اسکوچیچ در این تیم شد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات سابق فولاد، فصل سختی را در این تیم داشت. فولاد خوزستان در نیم فصل اول لیگ برتر در میان سه تیم انتهای جدول قرار داشت و بسیاری از هواداران فولاد در آن زمان خواستار برکناری اسکوچیچ شدند.

باشگاه فولاد خوزستان در بیانیه‌ای علت انتخاب نعیم سعداوی را بعنوان سرمربی جدید این باشگاه "اعتماد حداکثری به استعدادها و پتانسیل‌های بومی" عنوان کرده است.

دراگان اسکوچیچ اما در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کرد ولی در نهایت به مقام دوازدهم لیگ رسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016