شنبه 3 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نگاهی به ترکیب ایران برای بازی با ازبکستان

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی بعید است این بار برای انتخاب ۱۱ نفر اصلی اش سردرد بگیرد.

به گزارش وب سایت نود، کارلوس کی‌روش قبل از دو بازی ابتدایی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی مقابل قطر و چین ابهامات زیادی درباره ترکیب تیم ملی داشت، طوریکه فقط حضور اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در ترکیب تیم قطعی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



انجام آن دو بازی، سه هفته دیگر از بازی های لیگ و مصدومیت پژمان منتظری تکلیف بیشتر پستهای تیم ملی را مشخص کرده است و می شود ترکیب تیم ملی را برای بازی حساس ۱۵ مهر در خانه ازبکستان حدس زد.

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند با درخشش در لیگ و از آن مهم تر دو کلین شیت مقابل قطر و چین میخ خود را کوبید. او حالا گزینه اول است و علیرضا حقیقی ذخیره او.

مدافعان وسط: مصدومیت پژمان منتظری باعث خواهد شد سیدجلال حسینی- مرتضی پورعلی گنجی زوج دفاعی ایران برای بازی با ازبکستان باشند. در بازی با قطر سیدجلال و پژمان بازیکن ثابت بودند و در بازی با چین کی‌روش از پورعلی گنجی استفاده کرد که آسیب دیدگی منتظری موجب شد تا زوج حسینی-پورعلی گنجی شکل بگیرد. در بازی با ازبکستان هم از همین زوج استفاده خواهد شد.

دفاع راست: کی‌روش ثابت کرد اعتقادی به حسین ماهینی و خسرو حیدری ندارد. به نظر می رسد بازهم انتخاب اول کی‌روش رامین رضاییان است و او پای این بازیکن منگنه شده به نیمکت پرسپولیس می ایستد.

دفاع چپ: احسان حاج صفی در بازی با قطر نمایش انتقادآمیزی داشت و میلاد محمدی در بازی با چین خوب ظاهر شد. پست دفاع چپ یکی از ابهامات کی‌روش است. او برای بازی با ازبکستان سر دوراهی است؛ از حاج صفی آماده شده استفاده کند یا محمدی جوان؟

هافبک دفاعی: روش کی‌روش استفاده از دو هافبک دفاعی است. در دو بازی ابتدایی از زوج آندرانیک تیموریان- سعید عزت‌اللهی استفاده شد و احتمالش کم است امید ابراهیمی بتواند این دو را کنار بزند.

هافبک بازیساز: اشکان دژاگه در بازی با قطر در این پست بازی کرد اما مصدومیتش موجب شد تا در بازی با چین، اشکان جای خود را به مسعود شجاعی بدهد. به احتمال فراوان در بازی با ازبکستان دوباره اشکان به ترکیب اصلی برمی‌گردد.

گوش راست: در هر دو بازی از علیرضا جهانبخش استفاده شد و در بازی با ازبکستان باید دوباره منتظر او بود.

گوش چپ: ابهام دوم کی‌روش همینجاست. در بازی با قطر مهدی طارمی تقریبا گوش چپ بود و در بازی با چین فرصت به وحید امیری رسید. با توجه به شناختی که از سرمربی ایران داریم او در بازی های خارج از خانه از یک مهاجم استفاده می کند و احتمال استفاده از زوج طارمی-آزمون در نوک حمله نیست. شاید طارمی دوباره در گوش چپ بازی کند. وحید امیری، احسان حاج صفی و حتی مهدی ترابی هم شانس بازی در این پست را دارند.

نوک حمله: در این پست ابهامی وجود ندارد و سردار آزمون بازی خواهد کرد. حتی گل نزدن او در دو بازی قبلی جایگاهش را متزلزل نمی‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016