چهارشنبه 28 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

لیگ برتر: نبرد قرمزهای تهران و تبریز با خوزستانی‌ها


دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

تقابل تیم‌های صدرنشین پرسپولیس و تراکتورسازی با حریفان خوزستانی برای تصاحب صدر جدول مهم‌ترین جذابیت هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران است.

به گزارش ایسنا، هفته دوم لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه با انجام سه دیدار در تهران، اهواز و تبریز آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار این روز، استقلال خوزستان میزبان پرسپولیس است. این بازی از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه غدیر اهواز می‌شود و مدافع عنوان قهرمانی از صدرنشین فعلی لیگ پذیرایی می‌کند.

فصل گذشته استقلال خوزستان بهترین خط دفاعی لیگ را داشت ولی این تیم برابر پرسپولیس تجربه شکست ۲ بر صفر دارد و این در حالی بود که استقلال در بهترین شرایط خود بود و پرسپولیس به تدریج تلاش می‌کرد وضعیت خود را بهتر کند. این بار دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که پرسپولیس به تنهایی صدرنشین جدول رده‌بندی است و استقلال خوزستان با ۸ امتیاز کمتر، در رده پنجم قرار گرفته است.

تقابل دو تیم از یک جهت می‌تواند به جذاب‌ترین رویارویی نیم فصل تبدیل شود. پرسپولیس در ۸ بازی گذشته خود تنها ۲ گل دریافت کرده و بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. در سوی دیگر خوزستانی‌ها در ۸ بازی قبلی خود ۱۳ گل زدند و بهترین خط حمله را دارند. جدال بهترین دفاع و حمله لیگ جذاب‌ترین نکته بازی پنجشنبه قرمزهای تهران و آبی‌های اهواز است.

پنج‌شنبه همچنین از ساعت ۱۶:۴۵ نفت تهران به دیدار ذوب آهن می‌رود. نفت هفته گذشته پس از ماه‌ها در یک بازی با بیش از دو گل خورده شکست خورد و ذوب آهن با مربی جدیدش توانست ۲ بر صفر سپاهان را در داربی اصفهان شکست دهد. از این رو از نظر روحی، کفه ترازو به سمت اصفهانی‌ها سنگینی می‌کند. هرچند نفت در تهران به آسانی به هیچ حریفی امتیاز نمی‌دهد.

تراکتورسازی که تا هفته قبل به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین بود، برابر سایپا بدون گل متوقف شد و صدر جدول را به سرخ‌پوشان تهرانی تقدیم کرد. این تیم این هفته دیداری سخت با فولاد دارد. خوزستانی‌ها این فصل نشان داده‌اند که نمی‌خواهند حریفی از پیش بازنده باشند و هرچند نصف حریف تبریزی پیروز شده‌اند، اما می‌دانند که با یک پیروزی و به لطف شکست تیم‌های بالایی خود می‌توانند ۵ پله در جدول صعود کنند.

تراکتورسازی نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس برای تصاحب صدر جدول بهترین فرصت را دارد تا صدر را از شاگردان برانکو پس بگیرد. باید دید کدام یک از دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی از دیدار برابر نمایندگان خوزستان سربلند بیرون می‌آیند.

سایر دیدارهای هفته نهم لیگ برتر جمعه ۳۰ مهر برگزار می‌شود. در حساس‌ترین دیدار روز جمعه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از سایپا پذیرایی می‌کند. سایپا با حسین فرکی فصل خوبی را تا اینجا نداشته و تنها با کسب یک پیروزی و ۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. استقلال اما پس از گذراندن ۶ هفته کابوس‌وار در دو هفته پیاپی پیروز از میدان خارج شد و توانست با کسب ۱۰ امتیاز خود را تا رده هفتم جدول بالا ببرد.

هرچند تقابل استقلال در شرایط فعلی‌اش با تیم آماده ولی بدشانس سایپا بسیار سخت است اما منصوریان و شاگردانش تمام تلاش خود را خواهند کرد که بار دیگر به دوران بحرانی بازنگردند. سایپا هم نیک می‌داند که با شکست استقلال این شانس را دارد که چندین پله در جدول بالا بیاید و خود را در رده‌های پنجم یا ششم ببیند.

در سایر دیدارهای جمعه، پدیده در مشهد میزبان پیکان است. صنعت نفت آبادان در خانه از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند، سپاهان میزبان سیاه جامگان است و صبا در قم به مصاف گسترش فولاد می‌رود.

برنامه کامل دیدارهای هفته نهم:

پنجشنبه ۲۹ مهر

نفت تهران – ذوب آهن، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی تهران
استقلال خوزستان – پرسپولیس، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز
تراکتورسازی – فولاد، ساعت ۱۷، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی

جمعه ۳۰ مهر

پدیده – پیکان، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد
سپاهان – سیاه جامگان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه نقش جهان
صنعت نفت آبادان – ماشین سازی تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی آبادان
استقلال – سایپا، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران
صبا – گسترش فولاد، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه یادگار امام قم



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016