چهارشنبه 19 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

معرفی بهترین فوتبالیست‌های آسیا: ایران بدون نماینده

تهران - ایرنا - کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی شش نامزد برتر سال ۲۰۱۶ در بخش مردان و زنان را معرفی کرد که در میان آنان نامی از بازیکنان ایران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا، جوایز بهترین فوتبالیست قاره آسیا روز اول دسامبر ۲۰۱۶ ( ۱۱ آذر) در مراسمی به میزبانی شهر ابوظبی اهدا خواهد شد.

اسامی نامزدان به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زنان: کایتلین فورد (استرالیا)، لیزا ده وانا (‌استرالیا)، تان رویین (چین)

مردان: عامرعبدالرحمن (‌امارات)، حمدی احمد الدعا (عراق)، وو لی (چین)‌
«عامر عبدالرحمن» هافبک تیم ملی فوتبال امارات و بازیکن العین که قبلا چندین تقدیر نامه دریافت کرده است. وی تیم امارات را به دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و باشگاه العین را در فصل جاری به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.

«حمادی احمد الدیا» که در باشگاه ایر فورس عراق توپ می زند، برنده جام ای اف سی و تیم ملی عراق در فصل جاری شد. وی گلزن برتر و ارزشمندترین بازیکن ای اف سی کاپ در سال ۲۰۱۶ شد.

ای‌اف‌سی کاپ یک تورنمنت فوتبال است که هر ساله بین باشگاه‌های فوتبال لیگ‌های داخلی اعضای کنفدراسیون آسیا و با شرکت باشگاه‌های فوتبال کشورهای درحال توسعه برگزار می‌شود.

«لی ووی» گلزن برتر تمام ادوار باشگاه شانگهای اس آی پی جی است و ۱۱۴ گل در تیم فوتبال این باشگاه به ثمر رسانده است. وی رکورددار جوان ترین بازیکن فوتبال حرفه ای چین است که با سن ۱۴ سال و ۲۸۷ روز فوتبال حرفه ای را آغاز کرده است. وی چهار مرتبه جایزه کفش طلایی سوپر لیگ چین را کسب کرده است که یکی از جوایز کفش طلای وی در سال جاری بوده است. لی تیم فوتبال چین را به سومین دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رساند.

«کایتلین فورد» رکورددار جوان ترین بازیکن استرالیا در جام جهانی است که در ۱۶ سالگی در آلمان بازی کرد. وی سپس بهترین فوتبالیست جوان این تورنمنت نام گرفت. وی در بازی های المپیک ریو نیز حضور داشت.

«لیزا ده وانا» کاپیتان تیم ماتیلدیس استرالیا در سال جاری برای دومین بار در المپیک بازی کرد. وی در المپیک ۲۰۰۴ آتن نیز حضور داشت که تیم استرالیا در مکان پنجم قرار گرفت. وی ۱۰۰ مرتبه برای تیم ملی از جمله سه مرتبه در جام جهانی زنان و دو مرتبه در جام ملت های زنان آسیا به میدان رفت.

«تان رویین» ۱۰ مرتبه در رقابت های مختلف فیفا حضور داشت. وی اولین بار در جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان در کانادا درسال ۲۰۱۴ به میدان رفت. وی در ماه اوت جاری در بازی های المپیک ریو حضور داشت و در برابر آفریقای جنوبی نیز گلزنی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016