شنبه 8 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

نگاهی به سه نامزد عنوان بهترين بازيکن فوتبال سال آسيا

تهران - ايرنا - کنفدراسيون فوتبال آسيا قرار است فردا (يکشنبه) همزمان با مراسم شصتمين سال تأسيس اين کنفدراسيون، بهترين بازيکن قاره کهن در سال ۲۰۱۴ را معرفی کند.

به گزارش اين فدراسيون، نصير الشمرانی مهاجم تيم الهلال عربستان، اسماعيل احمد بازيکن تيم العين امارات و بهترين بازيکن سال آسيا در سال ۲۰۰۶ و همچنين خلفان ابراهيم بازيکن تيم السد قطر سه نامزد نهايی اين عنوان هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نصير الشمرانی

وی برترين گلزن ليگ دسته يک عربستان در پنج فصل گذشته بوده است و عملکرد بسيار خوبی در مسابقات امسال ليگ قهرمانان باشگاه های آسيا داشت. وی در اين مسابقات ۱۰ گل برای الهلال به ثمر ساند و با اين تيم به عنوان نايب قهرمانی دست يافت.

اسماعيل احمد

او که همواره در قلب دفاع بازی می کند، تضمين امنيت دفاع پويای تيم العين به شمار می رود و با اين تيم تا مرحله نيمه نهايی ليگ قهرمانان آسيا پيش رفت. احمد اميدوار است اين عملکرد درخشان او موجب شود به عنوان نخستين بازيکن اماراتی، معتبرترين جايزه فوتبال آسيا را کسب کند.

خلفان ابراهيم

ابراهيم در سال ۲۰۰۶ به عنوان نخستين بازيکن قطری موفق به دريافت جايزه بهترين بازيکن سال آسيا شد. وی امسال نيز با تيم السد عملکرد بسيار خوبی در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا که معتبرترين مسابقات باشگاهی قاره کهن به شمار می رود، از خود به نمايش گذاشت و به همراه اين تيم به مرحله يک چهارم نهايی رسيد.

بنابراين گزارش آيا مياما و ناهومی کاواسومی از ژاپن و همچنين کاترينا گوری از استراليا نيز به عنوان سه نامزد نهايی بهترين بازيکن زن سال ۲۰۱۴ معرفی شده اند.

مياما که در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان بهترين بازيکن زن سال آسيا انتخاب شد، امسال نقش به سزايی در قهرمانی ژاپن در مسابقات جام ملت های آسيا داشت و جايزه ارزشمندترين بازيکن اين رقابت ها را به خود اختصاص داد. کاواسومی نيز از بازيکنان مؤثر ژاپن بود در حاليکه گوری کمک شايانی به استراليا برای کسب عنوان نايب قهرمانی در اين مسابقات کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016