چهارشنبه 29 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

صدرنشینی مقتدرانه پرسپولیس با پیروزی سه گله بر فولاد


پرسپولیس

پرسپولیس با برتری ۳ بر صفر بر فولاد مقتدارنه جایگاه خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، در اهواز، فولاد به مصاف پرسپولیس رفت.

قرار بود سوت آغاز بازی رأس ساعت ۱۵ زده شود اما به دلیل مشکلاتی که هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه ایجاد شد، این دیدار با حدود نیم‌ساعت تاخیر آغاز شد. نیمه نخست این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. گل‌های این نیمه را مهدی طارمی در دقیقه ۲ و وحید امیری در دقیقه ۱۲ به ثمر رساندند. در نیمه دوم هم علی علی‌پور در دقیقه ۴۸ گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

نیمه نخست
فولاد صفر – پرسپولیس یک؛

دقیقه ۲ بازی، مهدی طارمی نخستین گل بازی را به ثمر رساند. وحید امیری توپ را از روی خط طولی پرتاب کرد تا طارمی با پشت سرش توپ را به تور دروازه فولاد بچسباند.

یک دقیقه بعد، ساسان انصاری نزدیک بود گل تساوی را به ثمر برساند اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰، طالب‌لو هنگام آغاز بازی اشتباه کرد و توپ را به طارمی داد ولی خودش به سرعت اشتباهش را جبران و توپ را دور کرد.

فولاد صفر – پرسپولیس ۲؛
دقیقه ۱۲، محسن مسلمان توپی را به روی دروازه فولاد ارسال کرد و وحید امیری با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند. خروج اشتباه طالب‌لو هم در این گل موثر بود.

دقیقه ۲۰، ساسان انصاری پشت محوطه جریمه تنها با یک مدافع پرسپولیس روبه‌رو بود اما توپ را به همان یک نفر کوبید تا در اختیار بیرانوند قرار بگیرد.

دقیقه ۳۰، فولادی‌ها در شلوغی داخل محوطه جریمه پرسپولیس می‌توانستند به گل برسند اما مدافعان تیم مهمان هوشیارانه توپ را دور کردند.

دقیقه ۳۱، طارمی داخل محوطه جریمه ضربه قیچی برگردان زیبایی زد که توپ به دیرک دروازه برخورد کرد تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بلند شود.

نیمه دوم
دقیقه ۴۷، محسن مسلمان پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما طالب‌لو خیلی خوب توپ را دفع کرد.

فولاد صفر – پرسپولیس ۳؛
دقیقه ۴۸، وحید امیری از سمت راست زمین فولاد نفوذ کرد و توپ را به روی دروازه فرستاد. مهدی طارمی بالاتر از همه با ضربه سر توپ را به علی علی‌پور رساند تا او دروازه خالی فولاد را باز کند.

دقیقه ۵۷، طارمی جلوی دروازه سرنگون شد و معتقد بود خطای پنالتی صورت گرفته اما داور اعتقادی به خطا نداشت و بازی را ادامه داد.

دقیقه ۶۱، ساسان انصاری در یک قدمی دروازه پرسپولیس شوتی محکم و زمینی را روانه دروازه کرد اما بیرانوند به خوبی توپ را دور کرد.

دقیقه ۶۶، سروش رفیعی یک‌تنه سه مدافع فولاد را سردرگم کرد و به سمت دروازه شوت زد اما توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۹، مسلمان شوت محکمی به سمت دروازه فولاد زد که طالب‌لو به سختی و در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۰، پرسپولیس گل دیگری به ثمر رساند اما قبل از آن داور به نشانه آفساید در سوتش دمیده بود.

دقیقه ۸۳، فولاد در گوشه زمین پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد اما از این فرصت بهره‌ای نبرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان (۹۰ حمید طاهرخانی)، علی علیپور، سروش رفیعی (۷۲ سامان نریمان‌جهان)، وحید امیری و مهدی طارمی (۸۸ ولادیمیر پریموف).

ترکیب فولاد: وحید طالب‌لو،‌ سروش سعیدی، ایوب والی، عبدالله کرمی، سینا مریدی، حمید بوحمدان، احمد عبدالله‌زاده (۵۲ ارنست ان‌فور)، ماتیاس چاگو (۴۵ محمود مطلق‌زاده)، عبدالله ناصری (۷۰، بهرام رشید فرخی)، اسماعیل شریفات و ساسان انصاری.

***

برانکو: هیچ شادی‌ای بزرگتر از این برد نیست

سرمربی پرسپولیس می‌گوید برد این تیم برابر فولاد شادی بزرگی برای او ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی برابر فولاد گفت: برای یک مربی هیچ شادی بالاتر از این نیست که مقابل یک تیم خوب که اولین شکست خانگی‌اش را بعد از پیوستن ساسان انصاری به این تیم متحمل شد، جشن بگیرد، به شکلی که ۹۰ دقیقه بازی را تحت کنترل خود داشتیم و در کنار سه گلی که زدیم موقعیت‌های خطرناک زیادی نیز خلق کردیم. طبیعی است که این شادی من زیاد است چرا که بازیکنانم بسیار عالی کار کردند.

وی افزود: بازیکنان من استحقاق تبریک‌ها را دارند. آن‌ها نشان دادند که همچنان عادت به بردن را حفظ کرده‌اند. واقعا از اینکه توانستیم تا این حد هواداران را راضی به خانه‌ها بفرستیم خوشحالم و جا دارد بار دیگر به آن‌ها تبریک بگویم. البته این اختلاف امتیازی که با تراکتورسازی در صدر جدول ایجاد کرده‌ایم، زمانی ارزش خواهد داشت که روند خوب‌مان را ادامه دهیم و بتوانیم بردهای آتی را نیز کسب کنیم. اعتقاد داریم که انگیزه‌مان بعد از این بازی بیشتر خواهد شد و رابطه خوب بین هواداران و بازیکنانم نیز بهتر و بهتر خواهد شد و این قشنگ‌ترین چیزی است که در ورزش وجود دارد. یک بار دیگر جا دارد بازیکنان قهرمانم را ستایش و از آن‌ها تشکر کنم.

برانکو در پاسخ به این سوال که انتظار چنین بردی با این نتیجه را داشتند، گفت: من هرگز به این فکر نمی‌کنم که با تعداد گل‌های کم یا بیشتر یک بازی را ببریم بلکه هدف اصلی ما برد است و تعداد گل مهم نیست. طبیعی است که بازی شرایط خاص خود را دارد و ما در بازی قبل نیز فرصت‌های بسیار زیادی داشتیم که گل نشد اما طبیعی است که ما به دنبال این هستیم که در هر بازی موثر باشیم و بردمان را مطمئن‌تر کنیم. دیروز در کنفرانس پیش از بازی نیز گفتم تا چه اندازه برای فولاد احترام قائلم و به رغم باخت آن‌ها نیز همچنان فکر می‌کنم که آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند؛ تیمی که تا دقیقه ۹۳ تلاش می‌کرد که حداقل یک گل را به ثمر برساند، تیمی قابل احترام و ستایش است. فولاد در ادامه لیگ برای هر حریفی قطعا حریف سرسختی خواهد بود.

***

سعداوی: مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است گل‌های بدی خوردند ولی به دنبال ارائه یک بازی زیبا بودند.

به گزارش ایسنا، نعیم سعداوی، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از شکست سنگین تیمش برابر پرسپولیس گفت: قبل از اینکه به بازی بپردازیم باید بگویم از لحاظ فکری آمادگی این مسابقه را داشتیم و شناخت خوبی نسبت به حریف پیدا کرده بودیم اما فرصت و زمان لازم را نداشتیم. فقط با یک جلسه تمرین مقابل پرسپولیسی با چنین کیفیت حاضر شدیم.

وی ادامه داد: وقتی چنین گل‌هایی در بازی دریافت می‌کنیم، در مقابل تیمی با این کیفیت ناامید کننده است. ما دنبال این بودیم که بازی زیبا را به نمایش بگذاریم اما همین باعث شد گل‌های بدی دریافت کنیم. از تمام هواداران که با تمام وجود حمایت کردند، تشکر می‌کنم و این قول را می‌دهم که روزهای خوب در انتظار بازیکنان فولاد باشد. مسئولیت این شکست را بر عهده می‌گیرم اما چنین اتفاقاتی در فوتبال طبیعی است. گل‌های بدی دریافت کردیم اما مهره‌های باکیفیتی را در اختیار داریم.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: همه تعویض‌های ما در راستای تهاجمی‌تر شدن بازی بود و تلاش کردیم که به حریف گل بزنیم اما طبیعت فوتبال همین است و زمانی که حمله کنید، ضد حمله می‌خورید.

او با قبول مسئولیت شکست مقابل پرسپولیس افزود: ما به دنبال این بودیم که نتیجه را جبران کنیم و شرمنده هواداران نشویم. نمی‌خواستیم در شهر خودمان این نتیجه رقم بخورد. تلاش کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

سعداوی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد تیمش با سه گل مقابل پرسپولیس شکست بخورد، تاکید کرد: به هیچ وجه به این نتیجه فکر نمی‌کردم. من به توانایی‌های بازیکنانم فکر می‌کردم. از تیم حریف شناخت داشتیم. بازی زیبایی را شاهد بودیم و بیش از این نمی‌توانیم کاری کنیم. در مجموع از زحمات و تلاش بازیکنانم ممنونم. ما هنوز زنده هستیم، نفس می‌کشیم و امید داریم که تا آخر فصل جایگاه خوبی را به دست بیاوریم. با این هواداران خوب گام‌های محکمی را برمی‌داریم و در پایان لیگ سرافراز باشیم.

سرمربی فولاد درباره عملکرد ارنست بازیکن خارجی و جدید این تیم که مقابل پرسپولیس به میدان رفت، افزود: باید قبول کنیم که ارنست ۶-۷ ماه از فوتبال دور بوده و نیاز به زمان دارد تا با این تیم هماهنگ شود. شرایط این بازی به گونه‌ای نبود که هر بازیکنی بتواند به میدان برود. مقابل تیمی مانند پرسپولیس باید با احتیاط عمل کنید. با توجه به اینکه دو بازیکن جدید جذب کرده‌ایم فشار از روی ۱۱-۱۲ بازیکنی که از ابتدای لیگ بازی کرده‌اند برداشته می‌شود. ما بیشتر از ۳۰ بازی در طول فصل انجام می‌دهیم و نیاز به بازیکنان بیشتری داریم. این‌ها را مطرح نکردم که شکست‌مان را توجیه کنم. مسئولیت شکست را بر عهده گرفته‌ام و امیدوارم نتایج بهتری در آینده رقم بخورد.

نعیم سعداوی درباره اینکه چگونه به شکایت سروش رفیعی رسیدگی شده و نوع رای کمیته انضباطی نیز گفت: بعضی چیزها هستند که به فوتبال ما آسیب جدی می‌زنند. می‌خواهم بگویم وقتی ما با بازیکنی قرارداد داخلی امضا می‌کنیم و باشگاهی دیگر نیز با او امضا می‌کند،‌ چطور می‌شود که آن بازیکن راهی آن باشگاه می‌شود. من با تمام احترامی که برای کمیته انضباطی قائلم، اما کمیته انضباطی باید صبر می‌کرد تا خدمت سربازی بازیکن تمام شود و بعد رای را بدهد.

وی ادامه داد: بازیکن امروز قرارداد بسته و فردا کارت پایان خدمتش می‌آید. این چگونه می‌شود؟ مگر سازمان لیگ اعلام نکرد باشگاه‌ها ابتدا باید بدهکاری خود را بپردازند و سپس نقل و انتقالات را شروع کنند؟ چگونه کمتر از ۲۴ ساعت این تسویه حساب صورت می‌گیرد؟ آیا فقط به دنبال شعاریم؟ چرا این همه امتیازهای خاص و ویژه هست؟ بعضی تیم‌ها می‌توانند به راحتی روی هر بازیکنی دست بگذارند و بازیکنی که می‌خواهند را جذب کنند و یا به بهانه سربازی تیم خود را تغییر می‌دهند.

آن وقت ما باید به سختی بازیکنان را در آکادمی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ملی‌پوشانی در رده‌های ملی پایین‌تر داریم که باشگاه‌های دیگر با آن‌ها صحبت می‌کنند که ترک تحصیل کنند و خدمت سربازی‌شان را در آن‌جا بگذرانند. این اتفاق حتی برای یکی از بازیکنان آقای دست‌نشان نیز افتاد. مسئولان و سازمان نظام وظیفه باید به این چیزها توجه کنند و سعی کنند محیط سالمی را در فوتبال ایجاد کنند البته اگر به دنبال فوتبال سالم هستند.

سعداوی افزود: مگر می‌شود یک بازیکن در یک نیم فصل ۱۰ دقیقه بازی کند و بعد مدعی شود من نیم فصل برای آن تیم بازی کردم. آن بازیکن ۱۰ دقیقه بازی کرده است و پول یک نیم فصل را گرفته است و آب هم از آب تکان نخورده است.

وی درباره ظرفیت ورزشگاه گفت: این حق طبیعی ماست که از ۹۰ درصد ظرفیت‌مان استفاده کنیم ولی وقتی به خوزستان می‌رسند همیشه پیشنهاد می‌دهند و سوال‌هایی درباره این ۹۰ درصد می‌پرسند. مگر این اتفاق رسمی نشده؟ تا کی باید به راحتی سکوت کنیم و اتفاقی هم نیفتد. در فوتبال حرفه‌ای دنیا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. خواهش می‌کنم آن‌هایی که دل‌شان برای این فوتبال می‌سوزد و دوست دارند بازی جذاب را شاهد باشند به فکر باشند و بیایند بازی‌ها را در محیطی عادلانه‌تر دنبال کنند تا فضای رقابتی باقی بماند.

سعداوی درباره فسخ قرارداد مهرداد جماعتی نیز گفت: آن چیزی که مهم است این که مهرداد روزهای خوبی را برای فوتبال خوزستان و باشگاه رقم زده اما احساس می‌شد او کار بهتری را در محیط جدیدتر ارائه دهد. ما هم مخالفتی نداشتیم و امیدواریم هر جا که باشد موفق شود.

وی درباره جذب بختیار رحمانی نیز گفت: او یک روز است که به طور رسمی به فولاد پیوسته است و از فردا تمریناتش را با تیم آغاز می‌کند. من درباره جزییات قرارداد صحبت نمی‌کنم و هر سوالی که دارید از باشگاه بپرسید. یک جای خالی دیگر نیز در تیم داریم که در روزهای آینده تیم را در پستی که نیاز است تقویت می‌کنیم.

سعداوی با اشاره به اشتباه‌های پرتعداد داوران در دیدارهای این تیم گفت: آیا قبول دارید که ما در بازی‌های گذشته متضرر شده‌ایم؟ در بازی با پیکان سه اشتباه تاثیرگذار از سوی داور وجود داشت. یا در بازی با استقلال خوزستان داور اشتباهاتی را علیه تیم ما انجام داد. آیا ما روی این موضوع مانور دادیم؟ آیا تلاش کردیم که این قشر زحمتکش را زیر سوال ببریم و سر و صدا کنیم؟ ما این کار را نمی‌کنیم و به دنبال برابری و عدالت هستیم. اگر کمیته داوران اعلام می‌کند که فلان داور به خاطر اشتباه در فلان بازی تا اطلاع ثانوی از قضاوت محروم شده است، این کار را برای ما هم انجام دهد. چرا آن موقع این کار را برای ما انجام ندادند؟ این رسم درستی است؟ ممکن است داور اشتباه کند اما باید آن را علنی کنیم؟

وی ادامه داد: بازیکن من می‌تواند در یک بازی اشتباه کند. آیا من در رسانه‌ها اعلام می‌کنم که بازیکنم تا اطلاع ثانوی محروم است؟ کمیته داوران چه انتظاری دارد که با این وضع اعتماد به نفس داوران زیاد شود؟ با این وضعیت داوران راحت نیستند؟ در تهران و در بازی یک تیم خاص، به بهترین داور آسیا توهین می‌شود اما در آن شرایط هیچ تنبیهی برای آن تیم وجود ندارد. خودتان منظور من را می‌دانید. این نگاه نابرابر باید به حداقل برسد و در نهایت از بین برود. نباید امتیازات خاص فقط برای یک تیم وجود داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016