جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاربران هشيار باشند! نت بوك‌ها دروازه‌هاي اطلاعات خصوصي را برروي هكرها مي‌گشايند، ايسنا

نت بوك‌ها از زمان آغاز عرضه آن‌ها در سال 2007 مورد توجه قرار گرفته و رايانه شخصي را براي ميليون‌ها كاربر غيرسنتي دسترس‌پذير كرده‌اند اما هزينه ارزان آن‌ها ممكن است برچسب قيمت نامعقولي به علت امنيت ضعيف اين رايانه‌هاي قابل حمل باشد كه آن‌ها را طعمه‌هاي راحت‌تري براي ويروس‌نويسان و هكرها مي‌سازد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از زمان معرفي شدن نت بوك توسط شركت تايواني ايسوز در كمتر از دو سال قبل، تقريبا تمامي سازندگان رايانه از جمله هيولت پاكارد، دل، ايسرو ولنوو به ساخت نت بوك اقدام كرد‌ه‌اند.

اما به گفته‌ تحليلگران، ماهيت ساده نت بوك‌ها به همراه نيروي رايانشي اندك و فقدان نسبي پيشرفتگي در ميان كاربرانشان ممكن است جمع شده تا طوفان كاملي براي هكر و ويروس‌نويساني كه به دنبال اهداف ساده هستند، فراهم كند.

برچسب‌هاي قيمت به پاييني 300 دلار به اين معني است كه نت بوك‌ها اغلب فاقد ابزار استاندارد لازم مانند فايروال‌ها و ساير نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروسي هستند كه معمولا در رايانه‌هاي ديگر يافت مي‌شوند؛ از اين رو به ميزان بالايي در برابر حملات آسيب‌پذير مي‌شوند.

بسياري از كاربران نت بوك‌ها نسبتا تازه واردان اينترنتي هستند و ممكن است از احتياطهايي كه مي‌توانند به‌كار گيرند تا از خود حفاظت كنند آگاه نباشند. همچنين نيروي رايانشي اندك به اين معني است كه كاربران نت بوك حرفه‌يي نيز ممكن است برنامه‌هاي امنيتي حياتي را غيرفعال كنند تا سرعت را افزايش دهند.

نت بوك‌ها سال گذشته در بازار فن‌آوري سهم اندكي داشتند اما طبق اعلام موسسه پژوهشي IDC، ممكن است در سال 2009 نسبت به كل بازار رايانه شخصي به طرز چشمگيري بهتر عمل كنند. طبق پيش‌بيني اين موسسه، فروش نت بوك‌ها در سال جاري ميلادي بيش از دو برابر شده و به حدود 21 ميليون دستگاه خواهد رسيد.

به گفته برخي كارشناسان، ناتواني نت بوك‌ها براي اجراي برنامه‌هاي امنيتي موثر ممكن است مانع رشد آينده آن‌ها شده و كاربران اداري را كه معمولا با اطلاعات مهم سر و كار دارند از آن‌ها دور كند. كاربران اداري اكنون خريدار بيش از نيمي از رايانه‌هاي به فروش رفته محسوب مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016