جمعه 25 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتايج يك پژوهش در استان فارس: 79 درصد دانشجويان در معرض اعتياد به اينترنت قرار دارند، ايسنا

محققان معتقدند: آموزش استفاده صحيح از دنياي مجازي به جوانان و نوجوانان جهت جلوگيري از اعتياد به اينترنت و عوارض آن ضروري است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش سرويس علمي پژوهشي ايسنا - منطقه علوم پزشکي تهران؛ در اين مطالعه كه توسط جمعي از محققان پرستاري و مامايي دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه(س) استان فارس با هدف تعيين ميزان اعتياد اينترنتي در بين دانشجويان استان انجام شد، آمده است: اعتياد به اينترنت يکي از جديدترين مسائل و مشکلاتي است که در سراسر جهان دست به گريبان بسياري از کشورها از جمله ايران شده و به نحوي عملکرد شغلي، خانوادگي و اجتماعي و تحصيلي افراد را تحت تأثير خود قرار داده است.

اين مساله به ويژه نوجوانان و جوانان را بيشتر درگير کرده است و در ميان آنها دانشجويان يکي از مهمترين گروه‌هاي آسيب پذير مي‌باشند.

در اين مطالعه توصيفي – مقطعي، 650 نفر از دانشجويان به صورت نمونه گيري خوشه‌اي انتخاب شدند و ابزار گردآوري داده‌ها، پرسشنامه اطلاعات دموگرافيک، پرسشنامه استاندارد اعتياد اينترنتي بود که بين نمونه‌هاي مورد پژوهش توزيع و سپس کليه پرسشنامه‌ها جمع‌آوري و داده‌ها با نرم‌افزار SPSS و به صورت آمارهاي توصيفي تجزيه و تحليل شد.

نتايج حاصل از اين بررسي نشان داد: 5/79 درصد از واحدهاي مورد پژوهش دچار اعتياد خفيف با احتمال به اعتياد، 3/16 درصد دچار اعتياد به اينترنت در حد متوسط و 2 درصد اعتياد شديد بودند.

آزمون آماري Anova ارتباط آماري معناداري را بين اعتياد اينترنتي و ساعات استفاده از اينترنت در هفته نشان داده است.

محققان اين مطالعه معتقدند در کنار مزاياي اينترنت نبايد از عوارض و پيامدهاي منفي آن غافل بود، در اين راستا آموزش استفاده صحيح از دنياي مجازي به گروه‌هاي در معرض خطر از جمله جوانان و نوجوانان را توصيه مي کنند.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016