سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مديران گوگل به دادگاه ايتاليا، همكاران سيستم

چهار تن از مديران ارشد گوگل به دادگاه شهر ميلان ايتاليا احضار شدند. اين دادگاه روز سه شنبه تشكيل شده و گفته مي‌شود تشكيل آن تبعات قابل توجهي براي حقوق فردي و خصوصي در اينترنت و همچنين آينده سايت‌هاي ويدئويي در اين شبكه جهاني خواهد داشت.

دادستان كشور ايتاليا عليه اين چهار نفر اقامه دعوي كرده است. ديويد دراموند، مدير ارشد حقوقي گوگل و پيتر فلايشر، مدير امور قوانين فردي و خصوصي در همان شركت، دو تن از مديران احضار شده هستند. جورج رايس، مدير ارشد مالي گوگل كه مدتي است از اين شركت استعفا داده و آروند دسيكان، مدير ارشد بازاريابي محصول گوگل نيز به دادگاه احضار شده‌اند. اين احضاريه به دنبال نمايش فيلمي در مورد آزار و اذيت يك پسر جوان بيمار توسط چند جوان ايتاليايي صادر شد. اتهام مديران صدمه به آبروي جوان ايتاليايي در نقض قوانين مدافع حقوق فردي و اجتماعي شهروندان ايتاليايي است. در صورت مجرم شناخته شدن، اين مديران به سه سال زندان محكوم مي‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لازم به ذكر است اين پرونده مربوط به حادثه‌ايست كه در سال 2006 در دبيرستاني در شهر تورين ايتاليا رخ داد. در اين فيلم چهار جوان نشان داده مي‌شوند كه در حال سر به سر گذاشتن جوان ديگري هستند كه دچار بيماري Down’s Syndrome است. اين فيلم سه دقيقه‌اي كه با دستگاه تلفن همراه ضبط شده است، در سايت Google Video بارگزاري شد و به‌ اين ترتيب هزاران كاربر به مدت دو ماه آن را مشاهده كردند تا بالاخره به دنبال مداخله دولت و پليس ايتاليا از روي سايت برداشته شد.

متخصصان حقوقي معتقدند اين پرونده محدوديت‌هاي جديدي را در مورد پخش فيلم‌هاي ويدئويي در سايت‌هاي اينترنتي ايجاد خواهد كرد و اولين پرونده حقوقي از نوع خود محسوب مي‌شود.

تروور هيوز، مدير موسسه متخصصان دفاع از حقوق فردي بيان داشت كه اين پرونده نشان داد چگونه برخورد يكنواخت و استاندارد شركت‌ها در محيط بين‌المللي و بدون توجه به حساسيت‌هاي محلي مي‌تواند عواقب وخيمي را در پي داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016