شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در ایران تمامي افراد فعال جامعه بيش از يك سيم‌كارت در اختيار دارند، ایسنا

ضريب نفوذ يکي از شاخص‌هاي مهم در حوزه‌ فن‌آوري اطلاعات کشورها و در زمره شاخص‌هاي اهداف توسعه‌ هزاره است که منظور از آن نسبت جمعيت استفاده‌کننده از اينترنت در کشور به کل جمعيت کشور ضرب در 100 است؛ شاخص‌هاي توسعه‌اي كه در حال حاضر و در اكثر كشور‌هاي جهان در حوزه‌ي مباحث اقتصادي مورد بررسي قرار مي‌گيرد، شامل توسعه و نفوذ اينترنت در ميان اقشار يك جامعه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضريب نفوذ تلفن ثابت در ايران حدود 36 درصد و ضريب نفوذ تلفن همراه نيز حدود 73 درصد اعلام شده است و مي‌توان گفت تمامي افراد فعال جامعه بيش از يك سيم‌كارت در اختيار دارند؛ هم‌چنين در سال 89 دو برابر شدن ظرفيت آي.پي را در كشور داشتيم كه البته اين آمار براي ارديبهشت‌ماه سال جاري است كه توسط وزير ارتباطات عنوان شد كه طبيعتا تا امروز افزايشي نيز داشته است.

به گزارش ايسنا مجمع جهاني اقتصاد، ايران را از نظر شاخص ضريب نفوذ تلفن ثابت در ميان 142 کشور جهان در رده 31 قرار داد، در اين رده‌بندي تايوان در صدر قرار گرفته و ايسلند و هنگ کنگ نيز دوم و سوم شدند. همچنين کشورهاي مالت، کره جنوبي، سوئيس، فرانسه، آلمان، بريتانيا و لوکزامبورگ نيز به ترتيب رده‌هاي چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

اما پايين جدول نيز به کشورهايي مانند تيمور شرقي، روآندا، موزامبيک، بوروندي، تانزانيا، چاد، هائيتي، بنگلادش، نيجريه و زامبيا اختصاص يافت؛ در اين رده‌بندي کشورها براساس داشتن خطوط ثابت تلفن فعال به ازاي هر 100 نفر دسته‌بندي شده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ضريب نفوذ خطوط تلفن ثابت در ايران نيز 3/36 اعلام شده است. ايران در رده بندي سال قبل با ضريب نفوذ 8/34 در رده 36 جهان قرار گرفته بود. همچنين ايران در اين رده‌بندي در بين کشورهاي منطقه خاورميانه در رده دوم قرار گرفته است. در بين کشورهاي آسيايي نيز هفتم شده است.

همچنين ضريب نفوذ اينترنت در حال حاضر عددي بين 30 تا 35 درصد است، اين ضريب در سال 87، 8/21 درصد بوده است كه تنها با 8/10 درصد رشد، طي دو سال متمادي در سال 89 به 6/32 درصد تبديل شده و چون اين ضريب در سال 88 بر روي عدد 4/26 درصد متوقف بوده مي‌توان گفت از سال 87، هر سال حدود 5/4 تا 6 درصد رشد در ضريب نفوذ اينترنت داشتيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016