شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جدیدترین محصولات مایکروسافت، مهر

مایکروسافت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان BUILD از تداخلات و نوآوریهای مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 و اولین تبلت برپایه ویندوز 8 رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیا ویندوز 8 خواهد توانست به ویندوز 7 در بیرون کشیدن مایکروسافت از باتلاق ویندوز ویستا کمک کند؟ آیا ویندوز 8 می تواند مایکروسافت را در مبارزه با اپل و گوگل یاری برساند؟ پاسخ به این سئوالات تنها در ماههای آینده و با عرضه رسمی ویندوز 8 داده خواهد شد.

اما در اجلاس توسعه دهندگان مایکروسافت BUILD، غول نرم افزاری دنیا با رونمایی از اولین تبلت برپایه این سیستم عامل جدید، تداخلات و عملکردهای این ویندوز را شرح داد.

در این خصوص "استیون سینوفسکی"، رئیس بخش ویندوز در حضور 5 هزار توسعه دهنده نرم افزارهای "ویندوز- پایه" توضیح داد: "عصر جدیدی در استفاده از رایانه درحال آغاز است و ما می خواهیم که ویندوز به این عصر جدید پاسخ گوید."

اولین تبلت برپایه این سیستم عامل را شرکت سامسونگ تولید کرده است. توسعه دهندگان حاضر در این کنفرانس به طور رایگان یک تبلت ویندوز 8 را دریافت کردند تا بتوانند اولین برنامه های جانبی و نرم افزارهای سازگار با سیستم عامل آینده مایکروسافت را توسعه دهند. محصولات برپایه این فناوری جدید از نیمه نخست سال 2012 معرفی خواهند شد.

ویندوز 8 سیستم عاملی است که بر روی هر دستگاهی شامل تبلت، لپ تاپ و رایانه های رومیزی عمل خواهد کرد که شامل دو تداخل "رومیزی" و "مترو" است. عملکرد "مترو" از "ویندوز فن" مشتق شده است که می تواند برنامه های جانبی نمایشگرهای لمسی را اجرا کند.

تبلت سامسونگ

تبلتی که سامسونگ در کنفرانس BUILD در کالیفرنیا رونمایی کرد یک تبلت 11.6 اینچی با یک پردازشگر اینتل 5 هسته ای، نمایشگر Super PLS با وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل، دیسک سخت جامد 64 گیگابایتی، 4 گیگابایت حافظه رم، پورتهای "یو. اس. بی"، کارت حافظه "میکرو اس. دی" و خروجی HDMI است.

این احتمال وجود دارد که این تبلت با این ابعاد و ویژگیها هرگز وارد بازار نشود. درحقیقت، این تنها یک نمونه آزمایشی است که برای توسعه دهندگان مایکروسافت برای بررسی ویندوز 8 ساخته شده است.

سرعت

ویندوز 8 بسیار سریع است. هرچند هنوز اطلاعات مربوط به نرم افزارهای برپایه این سیستم عامل ارائه نشده است باوجود این نشان داده که می تواند تبلت را در حدود 8 ثانیه روشن کند و در زمان بسیار کوتاهی از حالت "آماده به کار" خارج شود.

زیبایی

این سیستم عامل بسیار رضایت بخش است. تداخل "مترو" با ضریب شکل تبلت بسیار خوبی عمل می کند و بی شک می تواند با تداخلات آندروئید گوگل و iOS اپل که درحال حاضر بازار تبلتها را در اختیار دارند رقابت کند. به نظر می رسد که ویندوز 8 درحالت رومیزی با ویندوز 7 مشابه باشد و بنابراین ویژگیهای جدیدی را ارائه نمی کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صفحه کلید- ماوس

زمانی که یک صفحه کلید و یا ماوس از راه بلوتوث و یا "یو. اس. بی" به یک تبلت برپایه ویندوز 8 متصل می شود این دستگاه را به یک لپ تاپ با یک نمایشگر 11.6 اینچی تبدیل می کند.

اینترنت اکسپلورر 10

پس از معرفی عملکردهای ویندوز 8، مایکروسافت به معرفی مرورگری که قرار است همراه با ویندوز 8 عرضه شود پرداخت. اینترنت اکسپلورر 10 در دو نسخه رومیزی و "مترو" عرضه می شود. این مرورگر از استاندارد HTML5 حمایت می کند و بنابراین تجربه جستجو را بهبود می بخشد.

همچنین این مرورگر برای نسخه "مترو" مدت زمان استفاده از باتری، امنیت، ایمنی و حفظ حریم شخصی برای کاربران را تضمین می کند.

نسخه رومیزی اینترنت اکسپلورر 10 دارای "افزایه ها" (Plug-in) است. Plug-in ابزاری کاربردی و وابسته به یک نرم ‌افزار میزبان مانند مرورگرهای وب است و به تنهایی کاربردی ندارد.

اما در نسخه "مترو" "افزایه ها" حذف شده اند. تصمیم گیری درباره حذف حمایت از افزایه ها پس از آزمایش حدود 97 هزار سایت در سراسر دنیا گرفته شد.

مایکروسافت در این آزمایشات دریافت که 62 درصد از سایتهایی که از Adobe Flash استفاده می کنند از استاندارد HTML5 حمایت می کنند و به همین دلیل، اگر یک مرورگر بدون افزایه استفاده شود همچنان تجربه جستجو باقی می ماند.

در صورتیکه یک سایت از کنترل ActiveX استفاده کند، کاربر با کلیک بر روی گزینه "از نمایه رومیزی استفاده شود" می تواند نسخه استاندارد IE 10 را فعال کند.

مایکروسافت از تمام توسعه دهندگان دعوت کرده است که سایتهای خود را تنها با تداخل مترو به روز کنند تا بهترین تجربه استفاده از IE 10 را به دست آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016