پنجشنبه 5 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۰ هزار مدرسه در ایران به شبکه ملی اینترنت متصل می شوند، مهر

مجری طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از اجرایی شدن اتصال 20 هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت طی سال جاری و با برنامه ریزی های به عمل آمده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین محبعلی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته و براساس برنامه زمان بندی شده، طی سال گذشته تحصیلی، اتصال 15 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات علمیاتی و نهایی شده است، اظهار داشت: در همین راستا و به منظور اتصال 20 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات، هماهنگی لازم برای ارائه سرویس های مورد نیاز با تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات دسترسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در راستای اجرایی کردن قانون برنامه پنجم توسعه و راه اندازی و بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات اجرایی می شود ، خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه می تواند نقش بسیاری در توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی و همچنین آموزش و بهره برداری صحیح از این فناوری داشته باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محبعلی با تاکید بر اینکه اجرای طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات به لحاظ وسعت و اهمیت راهبردی وزارت آموزش و پرورش می تواند نقش زیادی در تحقق اهداف تعریف شده داشته باشد، گفت: این طرح برای 20 هزار مدرسه در سال جاری از روی یک بستر با دو پروتکل دسترسی آماده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ارتباط با امکان تحویل و ارائه سرویس مطلوب توسط اپراتورها به مدارس، نظارت میدانی بر آزمایش و تحویل نقاط در طول اجرای عملیات اتصال حضور خواهد داشت.

به گزارش مهر، پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت در راستای تفاهم نامه مشترک میان وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش عملیاتی می شود.

این در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین بررسی های خود که بر روی وضعیت دسترسی به اینترنت در مدارس کشورهای مختلف صورت گرفته، ایران را از نظر شاخص دسترسی به اینترنت در مدارس در بین 142 کشور جهان در رده 118 قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016