شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات به ايسنا خبر داد: آغاز به كار تلويزيون اينترنتي تا پايان سال جاري، ایسنا

وزير ارتباطات گفت: اميدواريم بتوانيم IPTV (تلويزيون اينترنتي) را حداكثر تا پايان سال جاري و با وسعت بيش‌تري طي سال 91 در كشور راه‌اندازي كنيم.

رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: حداقل تا دو سال گذشته محتواي ديجيتالي بسياري نداشتيم زيرا فرستنده‌هاي تلويزيوني ما آنالوگ بود و طبيعتا فيلم‌ها و سريال‌هايي كه پخش مي‌شد، به ديجيتال تبديل نمي‌شدند.

وي ادامه داد: طي دو سال گذشته كار در زمينه تلويزيون اينترنتي در كشور آغاز شده و بسياري از محتواي فيلم‌ها و سريال‌ها به محتواي ديجيتالي تبديل شدند، بنابراين اكنون محتوا به اندازه‌اي كه بتواند IPTV در كشور راه‌اندازي شود، وجود دارد.

به گزارش ايسنا بنابر پيش‌بيني موسسه بين‌المللي Pyramid، ميزان درآمدهاي ناشي از ارائه خدمات IPTV در سال 2015 ميلادي، از مرز 36 ميليارد دلار عبور خواهد کرد که اين ميزان به تنهايي، 15درصد از کل درآمدهاي خدمات تلويزيون پولي (Pay-TV) را شامل مي‌شود.

به گفته كارشناسان نکته مهم در اين روند، رشدي است که براي بازارهاي آمريکاي لاتين، آفريقا و خاورميانه در نظر گرفته شده است. اين رشد ناشي از توسعه شبکه‌هاي باند وسيع و نياز به پهناي باند بيش‌تر در خدماتي همچون IPTV است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته در اين راستا ارائه‌دهندگان خدمات و اپراتورها بايد به اين مساله توجه کنند که با در نظر گرفتن استراتژي‌هاي مناسب از جمله همکاري نزديک‌تر با تامين کنندگان محتوا، خدمات IPTV را جذاب‌تر از گذشته به کاربران ارائه دهند تا بتوانند نسبت به خدمات تلويزيون سنتي، از مزاياي رقابتي مناسب بهره‌مند شوند.

كارشناسان هم‌چنين با تأکيد بر وجود پتانسيل‌هاي قابل توجه براي ارائه خدمات محتوامحور در کشور، بر اين عقيده‌اند كه ارائه خدمات IPTV ضمن ايجاد رونق در صنعت محتواي ديجيتالي کشور، درآمدهاي خوبي را براي بازيگران مخابراتي، رسانه‌يي و حتي اينترنتي کشور به همراه خواهد داشت. درصورت تحقق اين مهم، مي‌توان سهمي از درآمدهاي جهاني IPTV تا سال 2015 را براي ايران متصور شد.

ACS مخفف عبارت Advance communication systems به معناي سيستم‌هاي ارتباطي پيشرفته است ولي در اصل همان IPTV است كه مخابرات عنوان ACS را براي آن برگزيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016