چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورزش در اوایل دهه سوم زندگی خطر پوكی استخوان را كاهش می دهد، ایرنا

تهران- مطالعه ای كه به تازگی انجام شده نشان می دهد كه افزایش انجام تمرینات ورزشی در اوایل دهه سوم زندگی (20 تا 30 سالگی) موجب افزایش ساخت استخوان می شود و خطر شكستگی استخوان را در سال های بعدی زندگی كاهش می دهد.

استحكام استخوان های بدن در سال های اولیه زندگی مشخص می شود. هر چه انسان در دوران جوانی از تراكم استخوانی بیشتری برخوردار باشد خطر شكستگی استخوان در دوران پیری كاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پیش از این مطالعات نشان داده بود كه انجام تمرینات ورزشی قبل از دوران بلوغ و در دوران بلوغ برای ساخت استخوان بسیار مهم و حیاتی است.

اكنون محققان در دانشگاه 'آكادمی شالگرنسكا گوتنبرگ' نشان داده اند كه انجام تمرینات ورزشی در اویل دهه سوم زندگی به رشد استخوان كمك می كند و خطر شكستگی استخوان را در سال های بعد زندگی كاهش می دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در این مطالعه محققان با بررسی 833 مرد سوئدی متوجه شدند افرادی كه در فاصله زمانی میان 19 تا 24 سالگی فعالیت فیزیكی زیادی دارنداز تراكم استخوانی زیادی در ناحیه های نشیمنگاه، ستون فقرات، بازوها و ساق پا برخوردار بودند، در حالی كه مردان با فعالیت فیزیكی كمی در این دوران از استخوان های شكننده تری برخوردار بودند.

در این مطالعه دیده شد افرادی كه فعالیت های فیزیكی زیادی داشتند در ناحیه های بازوان دست و ساق پا از استخوان های بزرگتر و ضخیم تری برخوردار بودند.

این یافته ها نشان می دهد كه انجام فعالیت های ورزشی زیاد و متوسط می تواند باعث تقویت رشد استخوان در جوانان شود و احتمالا خطر شكستگی استخوان را كاهش می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016