Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » اسیدپاشی به روی ۱۶ نفر در تهران

acid_pashi.jpgزمانه ـ در نخستین ساعت روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد یک مرد ۴۰ ساله در جنوب تهران به روی ۱۶ نفر اسید پاشید.

به‌گزارش منابع خبری ایران، این حادثه در ساعت یک و ۲۲ دقیقه بامداد پنج‌شنبه در خیابان فدائیان اسلام تهران رخ داد و به‌گفته مسئولان اورژانس چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومان که شمار آن‌ها ۱۶ نفر بود به بیمارستان‌های « شهدای یافت‌آباد»، «شهدای هفتم تیر»، «فیروزآبادی» و «مطهری» منتقل شدند.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ماجرا را به خبرگزاری فارس چنین بازگو کرده است: شب گذشته میان یک مرد ۴۰ ساله و اعضای یک خانواده در پارک فدائیان اسلام درگیری لفظی رخ می‌دهد.این مرد با مخالفت خانواده حاضر در پارک مواجهه می‌شود و بحث شدیدی میان آن‌ها درمی‌گیرد. مرد به منزل خود باز می‌گردد و با یک دبه اسید به پارک رفته و فارغ از این‌که چه افرادی در مقابلش هستند شروع به اسیدپاشی می‌کند.

به‌گفته محمد شهریاری این فرد در همان محل دستگیر شده و اعتراف کرده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران همچنین گفت: «مصدومان جراحت سطحی برداشته‌اند و حال عمومی آن‌ها خوب گزارش شده است.»

شهریاری هرگونه ارتباط این حادثه با حملات روز چهارشنبه در تهران را رد کرد و گفت: «این موضوع یک موضوع کاملاً شخصی بوده است.»

انگیزه فرد اسیدپاش هنوز مشخص نشده است.

اسیدپاشی در بسیاری از نقاط ایران تاکنون قربانیان بسیاری داشته است. انگیزه اسیدپاشی‌ها می‌تواند هم بر انتقام شخصی و هم دلایل دیگر استوار باشد.

در مهرماه سال ۹۳ اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانستند.

خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد. عامل یا عاملان این اسیدپاشی هرگز دستگیر نشدند.

در ایران عامل اسیدپاشی نیز به قصاص محکوم می‌شود و خود باید با اسید مجازات شود. این برخورد قضائی با عاملان اسیدپاشی نیز بارها مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy