Friday, Jun 30, 2017

صفحه نخست » اسرائیل: ایران از "ستاره داود" به عنوان هدف موشکی استفاده کرده است

israel.JPGاسرائیل ایران را متهم کرده که از "ستاره داود" به عنوان هدف موشکی استفاده کرده. نماینده اسرائیل در سازمان ملل استفاده از نماد یهودیت برای ارزیابی دقت در هدف‌گیری را "نفرت‌انگیز" خوانده و خواستار برخورد با ایران شده است.

دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته (۲۸ ژوئن/ ۷ تیر به وقت محلی) در نیویورک مدعی شد که سپاه پاسداران ایران در یکی از آزمایش‌های موشکی خود از نشانه‌ی "ستاره داود"، نماد دیانت یهود، به عنوان هدف استفاده کرده است.

به نوشته روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در روز پنجشنبه، دانون برای اثبات ادعای خود تصویری ماهواره‌ای را در بین اعضای شورای امنیت پخش کرده و ضمن ارائه شکایتی رسمی به دبیرکل سازمان ملل، اقدام ایران را "نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول" خوانده است.
بر تصویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط نماینده اسرائیل در سازمان ملل، ستاره‌ای شش‌پر دیده می‌شود که هم‌زمان نماد یهودیت و دولت اسرائیل است. به گفته این دیپلمات اسرائیلی، تصویر به یکی از آزمایش‌های اخیر سپاه بر روی یک موشک بالستیک برمی‌گردد.

تصویر "ماهواره‌های تجسسی" اسرائیل
به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، ماهواره‌های تجسسی این کشور آزمایش موشکی سپاه را ثبت کرده‌اند. در این تصویر به‌وضوح گودالی هم دیده می‌شود که حاکی از برخورد موشک به زمین است.
به ادعای دنی دانون، از نماد "ستاره داود" برای ارزیابی دقت در هدف‌گیری موشک میان‌برد "قیام" در دسامبر سال ۲۰۱۶ استفاده شده است.

35258ACA-F20D-4D3F-9ABE-5B4C4037FADD-936-00000243C5ED82A2.jpeg

به گفته نماینده اسرائیل در سازمان ملل، این اقدام ایران نه تنها "نقض صریح" قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بلکه همچنین "سندی آشکار" در تأیید قصد جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به کشور اسرائیل است.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پس از توافق هسته‌ای وین به تصویب رسید، از ایران می‌خواهد که از آزمایش موشک‌های بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند. جمهوری اسلامی اما می‌گوید که آزمایش‌های موشکی‌اش با روح برجام تناقضی ندارد و این آزمایش‌ها در چارچوب "راهبرد دفاع ملی" انجام گرفته‌اند.
دانون افزوده است: «ایران است که از رژیم بشار اسد حمایت می‌کند تا صدها هزار بی‌گناه را به کام مرگ بکشاند؛ که از تروریست‌های حزب‌الله حمایت مالی می‌کند تا شهروندان اسرائیل را تهدید کنند و ایران است که از افراطی‌ها و مستبدان خاورمیانه و جهان حمایت می‌کند».
نماینده اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت خواسته است که در برابر اقدام "تحریک‌آمیز" ایران سکوت نکرده و علیه این "تهدید جدی" دست به عمل بزند.

در ماه مارس سال ۲۰۱۶ نیز موشک‌هایی بالستیک در ایران آزمایش شدند که گفته می‌شد شعار "محو اسرائیل" به زبان عبری بر آنها نوشته شده بوده است.
سنای آمریکا اخیرا در رابطه با برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی، یک طرح تحریمی جدید را علیه ایران تصویب کرد. مجلس ایران نیز در پاسخ به آن، ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه برنامه موشکی جمهوری اسلامی اختصاص داد.
درخواست قطع آزمایش‌های موشکی
روز پنجشنبه، یک روز پس از شکایت سفیر اسرائیل از ایران، گزارش شش‌ماهه دبیرکل سازمان ملل در مورد اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز منتشر شد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در این گزارش از ایران خواسته است که برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، از انجام آزمایش‌های موشکی خودداری کند.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز تأکید کرده که گزارش دبیرکل نشانگر نقض "مستمر" قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی ایران است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy