Monday, Nov 13, 2017

صفحه نخست » اسفندیار رحیم مشایی احضار شد

Mashaei_Ahmadinejad.jpgرادیو زمانه ـ سایت «دولت بهار»، نزدیک به نیروهای طرفدار محمود احمدی‌نژاد، از احضار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری، خبر داد.

«دولت بهار» روز دوشنبه ۲۲ آبان ضمن اعلام این خبر نسخه‌ای از برگه احضاریه مشایی را که از سوی شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شده منتشر کرده که در آن آمده، مشایی به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» احضار شده است.

دادسرای فرهنگ و رسانه تهران این احضاریه را روز گذشته، یکشنبه ۲۱ آبان صادر کرده و در آن پنج روز به مشایی مهلت داده که خود را معرفی کند. او اجازه دارد یک وکیل نیز به‌همراه خود داشته باشد.

اسفندیار رحیم مشایی، در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، معاون او و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران بود. در تیرماه ۱۳۸۸ مشایی معاون اول احمدی‌نژاد شد اما با حکم حکومتی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مجبور به استعفا شد و ساعتی بعد از سوی احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب شد.

رحیم مشایی در دولت دوم احمدی‌نژاد رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، مشاور رئیس‌جمهور، دبیری کمیسیون فرهنگی دولت، رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، رئیس کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ایران و نمایندگی ویژه رئیس‌جمهوری در امور خاورمیانه بود.

دادسرای فرهنگ و رسانه تهران ۱۸ روز پیش نیز حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، را که به‌تازگی از زندان آزادشده، به اتهام توهین به مسئولان قوا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و علی‌اصغر حسینی، وکیل او را به اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومی، معاونت در توهین و نشر اکاذیب احضار کرده بود.

پیش از این دو، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد نیز چهارشنبه ۳ آبان به اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومی و معاونت در توهین و نشر اکاذیب به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شده بود.

حمید بقایی ۱۸ تیرماه سال جاری در مقابل خانه‌اش بازداشت و ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ از زندان آزاد شد. دلیل بازداشت اخیر بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شد.

احمدی‌نژاد ۲۰ تیرماه در اعتراض به بازداشت بقایی نامه‌ای خطاب به مردم نوشت و در آن این اقدام را «غیرقانونی» دانست.

بقایی در خرداد ۹۴ نیز به اتهام «اختلاس» بازداشت و پس از ۲۲۵ روز زندان که بیشتر آن در انفرادی گذشت، در دی‌ همان سال آزاد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy