Friday, Jun 8, 2018

صفحه نخست » سقوط روحانی و بازگشت جنگ افروزان داخلی

aliNazari_060718.jpgعلى نظرى سحام نیوز

متاسفانه دولت روحانی در تحقق وعده های انتخاباتی ۲۹اردیبهشت بسیار بد عمل می کند. روحانی و وزرایش درواقع یار دوازدهم تیم افراطیون به شمار می روند!

به هر میزان که کابینه دوازدهم در مسیر اهداف جامعه مدنی با لکنت عمل کند،علاوه بر نا امید کردن مردم از روند دولت اعتدالی،نوعی پاس گل به جریان افراطی است تا در این مصاف برنده به ناحق باشند!؟ دوستان عزیز و منجمله هنر مندان منتقد روحانی نظیر آقای پرویز پرستویی بدانند که اینجانب بعنوان یک فعال رسانه ای و سیاسی بیش از ایشان و سایر هنرمندان به کارنامه یک سال گذشته رییس جمهور ایراد و گلایه دارم، اما باید این حقیقت تلخ را دریابیم که در دوران بعداز روحانی، جریان معلوب ۲۹اردیبهشت با استفاده از تریبون های فراوان و تخریب جریان اعتدال و عقلانیت زمینه حکمرانی مجدد دیوانگانی چون احمدی نڑاد فراهم می گردد!

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اولین پیامد حاکمیت این جریان خطرناک در کشور،جنگ با ترامپ خواهد بود. بکوشیم که جنگ افروزان داخلی به مقصود حویش نرسند!

چرا نگارنده چنین حسی از آینده دارم؟ زیرا پاسخ این سوال روشن است.

چون نگون بختی های مردم ما از سال۸۴شروع شد.هنگامی که مردم به پای صندوق های رای نیامدند و مرحوم هاشمی رفسنجانی رقابت را به احمدی نڑاد باخت. اگر در۸۴ مردم احساس خطر می کردند و قدر رای خویش را می دانستند،هرگز دولت نهم و دهم به دست تندروهای وطنی نمی افتاد و ما امروز شاهد این همه تحریم و مشکلات اقتصادی نبودیم.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ اگر یک فرد نظامی رییس جمهور شود به مثابه آتش زدن کشور است.ازسوی دیگر دیوانه ای مثل ترامپ را نباید دست کم گرفت. واقعیت ها را باید در نظر گرفت.شرایط امروز جامعه ما مانند سال۵۹ نیست و ترامپ هم هرگز صدام نیست.

روحانی هر نقطه ضعفی دارد ولی در عمل نشان داده است بعنوان سیاست مدار گریزان از جنگ هرگز کشور را به معرکه جنگ با امریکا،اسراییل و عربستان نمی کشاند. وقوع یک جنگ آنهم در این شرایط پیامدی ناگوار برای ملت ما دارد. ٢۴ میلیونى که در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به پای صندوق ها رفتند و روحانی را بر رییسی ترجیح دادند،برای این بود که در گردنه بحران های بین المللی کشور در کابوس وحشتناک جنگ گرفتار نشود.

اتفاقا باید اذعان داشت که آمدن ترامپ در دی ماه ۹۵مردم ایران را وادارکرد که علیرغم همه دلخوری ها از روحانی،بازهم اعتدال و عقلانیت را برجنگ و تقابل باجامعه جهانی ترجیح دهند. بلی الان جریانی هدفدار،غیر مستقیم گروههای صنفی نظیر کامیون داران و تاکسیرانان در اقصی نقاط کشور علیه دولت می شوراند، در حالی که در دوره احمدی نڑاد هیچ تشکل صنفی قادر به بیان کوچکترین اعتراض صنفی خویش نبود!؟
این روزها فحاشی به روحانی کم هزینه ترین اقدام محافل سیاسی شده است!!

همه آنانی که در پروڑه کودتای خزنده احتمالی علیه روحانی به میدان آمده اند باید بدانند که نه تنها بعداز سقوط دولت روحانی، روی خوش زندگی را تجربه نخواهند کرد بلکه به ناکجا آباد جنگ با امریکا خواهند رفت!

عبرت گرفتن از آتش مهیب دوزخ انتخابات سال ۸۴ و روی کار آمدن احمدی نڑاد یک ضرورت قطعی است.کاری کنیم دوباره از همان سوراخ گزیده نشویم. مردم ایران باید با هوشیاری این دوره زمانی سرنوشت ساز را طی کنندو اسیر فضا سازی های مغلوبین اردیبهشت ۹۶ نشوند. دریک کلام می گویم سقوط دولت روحانی، مقارن با بازگشت جر یان اقتدار گرا و سرکوبگر خواهد بود.

فاشیست ها اگر مانند ۸۴ دوباره بر قوه مجریه مسلط شوند،قطعا با یک موج مهاجرت نخبگان و آزادی خواهان مواجه خواهیم شد. خدایا در این لیالی قدر،در سال مملواز مشکلات و خطرات فراوان برای مردم ما مرحمتی فرما تا شعله های آتش خانمانسوز جنگ، وطن ما را در بر نگیرد. خدایا در این شب های رحمت، مردم ما را از شرجنگ افروزانی چون ترامپ.نتانیاهو و ملک سلمان مصون نگاه دار. خدایا به جوانان ما صبوری و به حاکمان ما تدبیر در مقابل دشمنان جنگ افروز ایران عطا بفرما.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy