Tuesday, Aug 28, 2018

صفحه نخست » با برکناری وزیر اقتصاد و دارایی در ایران می خواهند زیرپای روحانی را خالی کنند

ris_082718.jpgرسانه های اسرائیلی برکناری وزیر اقتصاد و دارائی حکومت ایران را گامی برای انتقام جویی از دولت حسن روحانی تلقی کردند و برخی از آن ها نوشتند که این امر کوچکترین کمکی به بهبود اقتصاد ایران نخواهد کرد و در همان حال زیر پای حسن روحانی را بیش از پیش خالی خواهد کرد.

با این همه، اکثریت آنانی که به سود برکناری مسعود کرباسیان رای دادند چندان چشمگیر نبود. کرباسیان با تفاوت ۱۶ رای از سمت خود برکنار شد و ۱۲۱ نماینده با استعفای او مخالفت ورزیدند.

آگاهان اقتصادی در اسرائیل می گویند که اقتصاد رژیم ایران همیشه بیمار و بحرانی بوده و این امر به ساختار رژیم مربوط می شود. عامل دیگر، ازسرگیری تحریم های اقتصادی علیه ایالات متحده است که موجب سقوط ارزش پول ایران گردید و یک گرانی کم سابقه به وجود آورد که روی مایحتاج عمومی نیز تاثیر گذاشت.

رسانه های اسرائیلی نوشتند که انتظار می رود در هفته ها و ماه های آینده، بحران اقتصادی ایران همچنان رو به وخامت برود، زیرا روند فروش نفت ایران مختل خواهد شد و معلوم نیست که چگونه ارز خارجی به آن کشور باز خواهد گشت.

منابع خبری در تهران می گویند که اگر وضع اقتصادی همچنان رو به وخامت برود، جناح تندرو حکومت موجبات برانداختن دولت روحانی را فراهم خواهد ساخت تا شاید بتواند مردم را آرام سازد. ولی بی تردید این اقدام کوچکترین کمکی به بهبود وضع اقتصادی کشور نخواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy