Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » عربستان سعودی: قصد تکرار تحریم نفتی غرب همچون سال ۱۹۷۳ را نداریم

Faleh.jpgالعربیه - خالد الفالح وزیر انرژی سعودی دوشنبه ۲۲ اکتبر گفت که این کشور قصد ندارد همچون سال ۱۹۷۳، مصرف کنندگان نفت در غرب را تحریم کند بلکه نفت را از سیاست جدا خواهد کرد.

الفالح در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس، در پاسخ به سوالی که آیا چنین اقدامی تکرار خواهد شد گفت: «چنین قصدی وجود ندارد».

الفالح گفت: «سعودی کشوری بسیار مسئول است. از چند دهه پیش به طور مسئولانه‌ای از نفت به عنوان ابزار اقتصادی بهره می‌بریم و آن را از سیاست جدا می‌کنیم».

او ادامه داد: «بالا رفتن قیمت نفت ممکن است اقتصاد جهان را متوقف کرده و جرقه رکود را بزند». او در عین حال گفت: «با آغاز اجرای تحریم‌های کامل ایران در ماه آینده، ضامنی برای بالا رفتن قیمت نفت وجود ندارد».

الفالح در پاسخ به این سوال که آیا جهان می‌تواند جلوی بازگشت به نفت ۱۰۰ دلاری را بگیرد گفت: «نمی‌توانم تضمینی به شما بدهم زیرا نمی‌تونم آن‌چه برای دیگر وارد کنندگان روی می‌دهد را پیش‌بینی کنم».

او ادامه داد: «تحریم‌ها علیه ایران در راه است، کسی نمی‌داند صادرات نفت ایران چگونه خواهد بود. احتمالا صادرات نفت کشورهایی همچون لیبی، نیجریه، مکزیک و ونزوئلا هم کاهش یابد».

او گفت: «اگر عرضه روزانه ۳ میلیون بشکه نفت کاهش یابد، نمی‌توانیم این حجم را جبران کنیم. از این رو باید از ذخایر نفتی استفاده کنیم».

الفالح توضیح داد که سعودی به زودی تولید نفت خود را تا حدود روزانه ۱۱ میلیون بشکه افزایش خواهد داد در حالی که در حال حاضر ۱۰،۷ میلیون بشکه است. او ادامه داد که ریاض می‌تواند تولید نفت خود را به روزانه ۱۲ میلیون بشکه برساند و امارات هم می‌تواند تولید نفت خود را به میزان روزانه ۰،۲ میلیون بشکه افزایش دهد.

او گفت: «توانایی افزون بر نیاز محدودی داریم که بیشتر آن را استفاده می‌کنیم».

او ادامه داد: «سال آینده ممکن است تولیدات نفتی از برزیل، قزاقستان و ایالات متحده وارد بازار شود».

او در عین حال گفت: «اما اگر تولید نفت کشورهایی دیگر کاهش یابد و تحریم‌های ایران به طور کامل جرا شود، بدین ترتیب از تمام ذخایر و توانایی‌های خود استفاده کرده‌ایم».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy