Saturday, Feb 1, 2020

صفحه نخست » حسام‌الدین آشنا و لشکر رائفی‌پور؛ از دروغ تا واقعیت

ashena_013120.jpgهواداران رائفی‌پور، حسام‌الدین آشنا را پشت حملات علیه او می‌دانند

امیر سلطان‌زاده - ایندیپندنت فارسی

چندی پیش رائفی‌پور در توییتی مدعی شد که مسئولان دولت او را تهدید کرده‌اند. اخیرا نیز کلیپی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، منتشر شده که در آن، حملات علیه دولت را یک پروپاگاندای هماهنگ‌شده برای شایعه سازی و تخریب چهره مخالفان عنوان می‌کند. به نظر می‌رسد این کلیپ در واکنش به ادعاهای رائفی‌پور ساخته و منتشر شده است. در این کلیپ با اشاره به حذف شش هزار اکانت‌های جعلی توسط توییتر، ادعا می‌شود که این اکانت‌ها، منتسب به عربستان سعودی هستند. در ادامه، با اشاره به همین موضوع و با نمایش تصویر علی‌اکبر رائفی‌پور، او را پیرو تئوری توطئه و بخشی از لشکر مجازی جعلی، برای حمله به دولت نشان می‌دهد. بلافاصله پس از این ضد و خورد رسانه‌ای، هشتگ‌هایی با عنوان رائفی‌پور صدای ماست، ساخته شد که تیم رسانه‌ای دولت ‌آن‌ها را جعلی عنوان کرده و تنها ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت عنوان می‌کند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، که پیشتر روزنامه‌نگاران خارج از کشور را تهدید کرده بود، در توییتی به کنایه عملکرد حسن عباسی، رائفی‌پور و برنامه جهان‌آرا را - که توسط وحید یامین‌پور تولید می‌شود، به عملکرد فدائیان اسلام تشبیه کرد. البته شاید به دلیل حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از نواب صفوی، او در این توییت او نامی از فدائیان اسلام نمی‌بَرد، اما مخاطبی که توییت‌های آشنا را دنبال کند، به خوبی می‌داند که منظور او ترورهای فدائیان اسلام است.

رائفی‌پور مسئولیت کلیپ ساخته شده را مستقیما متوجه شخص آشنا می‌داند. بلافاصله پس از بیان این سخن از سوی رائفی‌پور، فعالان موسسه سراج - که در میان افکار عمومی خوشنام نیستند و پیشینه پرونده سازی ‌آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، این بار به یاری او آمدند. این افراد که در سابقه فعالیت‌های خود، پرونده سازی علیه نوشین جعفری، عکاس سینما را دارند، به دفاع از رائفی‌پور، دولت را هدف قرار دادند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

البته به نظر می‌رسد حسام‌الدین آشنا، داماد دری نجف‌آبادی- که در دوران قتل‌های زنجیره‌ای نیز در وزارت اطلاعات حضور داشت، به خوبی با شرایط آشناست. او که همیشه سعی در فرار از مسئولیت خود در قبال قتل نویسندگان در آن دوران داشته، نگران تکرار همان ماجرا علیه همفکران خودش است. بنابراین واکنش‌های او به سخنرانی‌های رائفی‌پور و عباسی را - که موجب تهییج پا منبری‌های ‌آن‌ها می‌شود، باید در همین چهارچوب بررسی کرد.

در این میان موضوع جالب این است که حامیان رائفی‌پور برای دفاع از خود، دست به دامان حقوق بشر و آزادی بیان شده‌اند. کسانی که در پرونده خود، سابقه سرکوب منتقدان را دارند و حتی بسیاری از ‌آن‌ها را، از دوران قتل‌های زنجیره‌ای تا امروز حذف فیزیکی کرده‌اند، در برابر آشنا فریاد تظلم‌خواهی سر می-دهند. بر کسی پوشیده نیست که طیف ارزشی و تندرو، هیچ گاه صدای مخالف را تحمل نکرده است و از هر ابزاری برای سرکوب و حذف ‌آن‌ها استفاده کرده است. این مخالف می‌تواند از جناح‌های درون حکومت باشد یا از میان منتقدان تبعیدی - که به اجبار و برای حفظ جان خود ناچار به ترک وطن شده‌اند. خاطرات منتقدان رها از بند و گریخته از مرگ نشان می‌دهد در زندان و هنگامی که زیر شکنجه بودند، این طیف از هیچ کاری برای بستن دهان مخالفان فروگذار نکرده‌اند. اما همین افراد امروز در برابر فردی کارکشته-تر از خودشان - که سابقه قتل‌های زنجیره‌ای را در کارنامه دارد، نگران سرکوب منتقدان شده‌اند.

البته سابقه رائفی‌پور نشان می‌دهد او در ساحت سیاست چندان تاثیرگذار نیست. او که سابقه سخنرانی‌ در زمینه فراماسونری، جن، علوم غریبه، کابالا، یهود و ... دارد؛ در هر موردی اظهار نظر کرده است. این درحالی است که تخصص این فرد مشخص نیست. در منابع بسیاری تحصیلات او را کارشناس حسابداری ذکر کرده‌اند. اما در کلیپ‌هایی که توسط گروهی خاص منتشر می‌شود، از وی به عنوان استراتژیست نام -برده شده است. او پیشتر در یکی از مصاحبه‌هایش شلوار جین آبی را همان جن و کفش پاشنه بلند زنانه را نماد سم اجنه دانست.

به نظر می‌رسد رائفی‌پور هم مانند حسن عباسی، شهوت شهرت دارد. او به هر موضوعی که به نحوی کنجکاوی افکار عمومی را برانگیزد، گریزی می‌زند. از ساخت سلاح، تا ادعاهای صهیونیست‌ستیزی، تحلیل یهودیان مخفی و هر آنچه که عامه مردم را به سمت خود جلب کند، برای رائفی‌پور دستاویز یک سخنرانی است. او برای ادعاهای خود نیازی به ارائه سند متقن نمی‌بیند بلکه تنها به تحلیل‌های شخصی بسنده می‌کند. حامیان او نیز - که در ماجرای اخیر به خوبی آشکار شده‌اند، با فراهم کردن امکان سخنرانی و پوشش وسیع رسانه‌ای و تبلیغات لازم، او را به صدر اخبار می‌آورند تا افکار قشر خاصی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهند.

خود رائفی‌پور نیز نشان داده به خوبی می‌داند چطور بر اخبار روز موج سواری کند. او به خوبی می‌داند چطور مانند یک آدم معروف - البته از نوع ارزشی، عمل کند. برای مثال در دوران انتخابات 96 وقتی فهمید، ابراهیم رئیسی با امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو دیدار کرده است، در نامه‌ای سرگشاده از او دفاع کرد. همچنین در یک سخنرانی به شکلی تمام قد از او دفاع کرد.

به وضوح مشخص است رائفی‌پور به هیچ اصل خاصی پایبند نیست. در ماجرای اخیر هم به نظر می‌رسد، با توجه به ماجرای کشتار 1500 نفر در آبان‌ماه و حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری، ناامیدی شدیدی در جامعه ایجاد شده و افکار عمومی به شدت علیه حاکمیت بسیج شده است، رائفی‌پور قصد ماهی گیری از آب گل آلود را داشت که از بدشانسی به حسام‌الدین آشنا برخورد. آشنایی که به خوبی با روش‌های فریب افکار عمومی آشناست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy