Wednesday, Dec 9, 2020

صفحه نخست » تور واکسیناسیون کُرونا به اروپا، ترکیه و امارات هر نفر ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان!

keyhan9-1.jpgکیهان لندن - بهانه‌ تراشی از سوی نهادهای مسئول برای واردات واکسن‌های کُرونا به ایران و همچنین بی‌اعتمادی مردم به مقامات باعث شده تا آژانس‌های گردشگری با راه‌اندازی تورهای تزریق واکسن کُرونا در ترکیه، امارات و اروپا، با استفاده از نگرانی و هراس مردم، ارز به جیب بزنند.

بهانه‌تراشی‌ها و تعلل مقامات جمهوری اسلامی برای واردات واکسن‌های کُرونای موجود در بازار دنیا و همچنین آمادگی کشورهای همسایه برای آغاز واکسیناسیون، باعث شده تا برخی آژانس‌های گردشگری، تورهای سلامت برای تزریق واکسن کُرونا به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات و حتی کشورهای اروپایی تبلیغ کنند!

انتشار یکی از این آگهی‌های تبلیغاتی تزریق واکسن کُرونا، واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی از جمله توئیتر به دنبال داشته ولی مقامات مسئول در قبال آن هنوز هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پیش‌فروش تور واکسن کُرونا به استانبول ترکیه از ۲۵ تا ۳۰ دی‌ماه به مدت پنج روز با مبلغ پایه ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. دیگر آژانس‌های مسافرتی که برای تزریق واکسن در دبی، آنتالیا و ازمیر تبلیغات می‌کنند نیز مبلغ هر بلیت را برای هر نفر از ۲۵ میلیون تومان شروع کرده‌اند.

سفرهای طراحی شده برای واکسیناسیون در اروپا از ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و وعده تزریق واکسن را به ژانویه و مارس سال ۲۰۲۱ داده است.

مشخص نیست این آژانس‌های مسافرتی به اعتبار کدام مجوز و برای ترزیق کدام واکسن‌های موجود در بازار دنیا، اقدام به برپایی تور سلامت کرده‌اند و اینکه آیا وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مسئولیت نظارت بر این شرکت‌های مسافربری و تورهای گردشگری را بر عهده می‌گیرند یا نه.

همچنین انحصار پروازهای خارجی در دست شرکت‌های داخلی و جایگزین شدن شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی بجای خطوط هواپیمایی خارجی، این ایده را تقویت می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی از جمله «ماهان» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک محور اصلی این قضیه باشند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۱۷ آذرماه در حاشیه مراسم روز جهانی هوانوردی گفته بود، «شرایط سفرهای خارجی برای مردم فراهم است». وی افزود: «در دوران شیوع ویروس کُرونا، برای انجام پروازهای خارجی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی جایگزین ایرلاین‌های خارجی شده است.»

بر اساس اطلاعات وزیر، شیوع ویروس کُرونا منجر به کاهش پنجاه درصدی پروازها در بخش پروازهای عبوری، داخلی و بین‌المللی شد که اکنون پروازهای خارجی برقرار است.

هنوز مقامات جمهوری اسلامی با هیچیک از شرکت‌های تولید‌کننده واکسن کُرونا قرارداد خرید امضا نکرده‌اند. به تازگی نیز باوجود اینکه پیشتر وزیر بهداشت از پیش‌خرید واکسن از طریق کوواکس سازمان بهداشت جهانی خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه تحریم‌های آمریکا را سدی در برابر راه تهیه واکسن از این طریق خواند. هرچند این ادعا از سوی سخنگوی کوواکس تکذیب شد.

چه بسا می‌بایست چنین ادعاهایی از جانب حکومت را صاف کردن جاده برای کسب‌ درآمد ارزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت‌های هواپیمایی و رونق دوباره شرکت‌های گردشگری وابسته تلقی کرد.


کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز امروز سه‌شنبه ۱۸ آذر گفته است: «مذاکرات مختلفی برای پیش‌خرید واکسن کُرونا با چهار کشور و شرکت‌های تولیدکننده آنها که مراحل تولید واکسن کُرونا را جلو برده‌اند، در حال انجام است اما مشکل اساسی، سایه تحریم‌های بانکی و مالی است که علیه مردم ایران وضع شده و مشکلاتی در روند خرید واکسن ایجاد می‌کند.»


سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: «مذاکرات مختلفی با چهار کشور برای پیش‌خرید ۲۰ تا ۲۱ میلیون دوز واکسن کُرونا در حال انجام است که در صورت نهایی شدن با تأیید سازمان غذا و داروی ایران، در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند البته تایید سازمان‌ها و مجامع معتبر بین‌المللی نیز در تایید سازمان غذا و داروی ایران موثر است.»

در این میان، در حالی‌ که هراس از عدم واکسیناسیون با واکسن‌های معتبر کُرونا در ایران رو به افزایش گذاشته، زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی با تزریق واکسن‌های کُرونا در ایران ابراز مخالفت کرده است.

زهرا شیخی در رشته توئیتی مدعی شده که سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد با واکسن کُرونا ۱۵ درصد از جمعیت جهان را کم کند! این عضو کمیسیون سلامت از حامیان جدی و فعال داروهای گیاهی و اسلامی از جمله شربت «امام کاظم» است که عوارض جانبی‌‌ آنها حتی منجر به مرگ یک بیماری کُرونایی شده است.







Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy