Saturday, Jan 9, 2021

صفحه نخست » هواپیمای مسافربری اندونزیایی در اقیانوس سقوط کرد

ایرنا - لاشه هواپیمای خط هوایی "سریویجایا"ی اندونزی که امروز و حدود ۲ ساعت قبل از کنترل رادار خارج و ناپدید شده بود، در اقیانوس پیدا شد.

flight.jpgبه گزارش ایرنا، شبکه "سی ان بی سی" اندونزی گزارش داد که این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پرواز ۱۲۸ خط هوایی سریویجایا - "SJ۱۸۲" اندونزی که ۴ دقیقه بعد از برخاستن از فرودگاه این شهر از کنترل رادار برج مراقب پرواز خارج شده بود، مشخص شد که در اقیانوس هند سقوط کرد و همه ۵۶ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

***

گزارش های تازه حاکی است که این هواپیما در مدت کمتر از یک دقیقه از فاصله ۱۰ هزار پایی از سطح اقیانوس در نزدیکی جزیره "لانکان" به داخل آب سقوط کرد و تا زمان مخابره خبر، چند لاشه از آن از آب بیرون آورده شد.

مقامات اندونزی تایید کردند، هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی این کشور که ساعاتی پیش ناپدید شده بود، در ۲۰ کیلومتری فرودگاه پایتخت این کشور سقوط کرده است.

این هواپیما با ۶۲ سرنشین، شامل ۵۰ مسافر و ۱۲ خدمه، روز شنبه ۲۰ دی لحظاتی پس از پرواز ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد و ناپدید شد.

111222.jpg

به گفته مقامات اندونزی، بیش از ده کشتی از جمله چهار ناو جنگی برای انجام عملیات جست‌وجو و یافتن بقایای هواپیما در آب‌های شمال جاکارتا به منطقه اعزام شده‌اند.

flight2_010821.jpgرسانه‌های محلی می‌گویند که پیش از رسیدن نیروهای امدادی به محل سانحه، ماهیگیران منطقه موفق به یافتن برخی بقایای هواپیما از جمله کابل و اشیاء فلزی بر سطح آب شدند.

وزیر حمل‌ونقل اندونزی روز شنبه در نشستی خبری، محل سقوط هواپیما را در نزدیکی جزیره «لاکی» در ۲۰ کیلومتری فرودگاه جاکارتا اعلام کرد.

این هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ که ۱۳۰ مسافر گنجایش دارد، از جاکارتا عازم جزیره بورنئو بود؛ سفری داخلی که معمولا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

وزارت حمل‌ونقل اندونزی می‌افزاید که پرواز مزبور به دلیل «شرایط بد جوی» با یک ساعت تاخیر انجام شده و چهار دقیقه پس از تماس خلبان با برج مراقبت برای صعود به ارتفاع ۸۸۰۰ متری (۲۹ هزار پایی)، هواپیما از صفحه رادار ناپدید شده است.

این مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که سه دهه از عمر آن می‌گذرد، با بوئینگ ۷۳۷ مکس که پس از دو سقوط فاجعه‌بار در سال‌های گذشته، باعث زمین‌گیر شدن شرکت بوئینگ شده بود، تفاوت دارد.

سوانح هوایی از این قبیل پیشتر هم در اندونزی اتفاق افتاده است، از جمله در اکتبر ۲۰۱۸، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس۸ تنها دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه جاکارتا در دریای جاوه سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند.

گفته می‌شود هواپیمایی که روز شنبه دچار سانحه شد، مجهز به سیستم کنترل خودکار پرواز نبوده و با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متفاوت است که در سال‌های اخیر، خسارت‌هایی کلان برای شرکت بوئینگ به بار آورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy