Saturday, Jan 23, 2021

صفحه نخست » هشدار درباره «روابط نزدیک» نماینده احتمالی بایدن در امور ایران با جمهوری اسلامی

national22.jpgایران اینترنشنال - انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رابرت مالی گزینه احتمالی جو بایدن برای تصدی پست نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواهد بود، برخی مقامات آمریکایی و رسانه‌ها نسبت به «روابط نزدیک» او با جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از تصمیم دولت بایدن برای تعیین رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه در امور ایران، ابراز نگرانی کرد و در توییتی مالی را به «سابقه همدلی» با رژیم ایران و «عناد» با اسرائیل متهم کرد. او نوشت: «اگر مالی انتخاب شود، آیت‌الله‌ها به شانس خود ایمان می‌آورند.»

جو ویلسون، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی با ابراز «نگرانی جدی» از اخبار مربوط به تصمیم دولت بایدن برای تعیین رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه در امور ایران، نوشت: «مالی روابط نزدیکی با رژیم ایران، بشار اسد جنایتکار و تروریست‌های حماس دارد.»

مالی که از مقامات امنیت ملی دولت باراک اوباما بود، در آخرین سال فعالیت این دولت هماهنگ‌کننده استراتژی آمریکا در ارتباط با داعش بود.

او در سال ۲۰۰۸ درپی انتشار گزارش‌هایی در مورد ملاقاتش با رهبران حماس، از ستاد انتخاباتی باراک اوباما بیرون آمد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بلومبرگ در مقاله‌ای با عنوان «ایران اولین خرابکاری احتمالی سیاست‌ خارجی بایدن»، نوشت: اگر چه موضع بایدن در پیوستن به متحدان آمریکا در برخورد با مسئله هسته‌ای ایران برخی نگرانی‌ها را برطرف کرده، اما انتصاب رابرت مایلی می‌تواند این وضع را تغییر دهد.

به گزارش جوییش اینسایدر، مالی که فرزند یک خانواده یهودی سوری تبار و زاده مصر است، هنگامی که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، برای شرکت در جلسه‌های سازمان ملل به نیویورک رفته بود، با او دیدار کرد.

مالی در ژوئن ۲۰۱۸، خرداد ۱۳۹۷، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا، پیش شرط‌های ۱۲ گانه دولت ترامپ برای برای توافق با ایران را «غیر واقع‌بینانه» خوانده بود.

شرط‌های دوازده‌گانه دولت قبلی آمریکا برای توافق با جمهوری اسلامی بدون اشاره به مسائل حقوق بشری و سیاسی داخل ایران، از تهران خواسته بود به رفتارهای منطقه‌ای خود، از جمله «حمایت از تروریسم»، گروگان‌گیری شهروندان خارجی و توسعه موشک‌های بالستیک پایان دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy