Saturday, Feb 6, 2021

صفحه نخست » آیا اسراییل داروی کورونا را کشف خواهد کرد؟

A4B4BDE5-4D4F-4472-A70B-4E3AB13A6BC4.jpegرادیو اسراییل

یک دانشمند امور پزشکی در اسرائیل توانسته است شیوه ای برای درمان کورونا بیابد که اگر بتواند مراحل دوم و سوم آزمایشی را با موفقیت بگذراند، می توان بشریت را تا حدود زیادی از ویروس کورونا و مرگ و میر تکان دهنده آن در سراسر جهان رهایی بخشد.

کانال یازده تلویزیون اسرائیل "کان" اعلام کرد که یکی از دانشمندان امور پزشکی در بیمارستان ایخیلوف در مرکز اسرائیل نوعی پروتئین را که برای برخی بیماران سرطان های علاج ناپذیر به کار میرود، روی سی بیمار مبتلا به کورونا آزمایش کرده و نتایج بسیار امیدبخشی گرفته است.

بیمارستان ایخیلوف اعلام کرد که این شیوه درمانی، در مورد سی بیمار که ویروس کورونا تا حد بسیار زیاد به ریه آنها حمله برده و نفس کشیدن آن را به شدت مختل ساخته بود، به کار رفته و همه آن ها در مدتی کوتاه شفا یافته و بیمارستان را ترک گفته اند.

دارویی که برای درمان این بیماران بکار رفته نوعی پروتئین است که به آسانی و به بهایی ارزان می توان آن را تولید کرد و در کوتاه ترین مدت بیمارانی را که در وضعیت بسیار دشوار تنفسی قرار گرفته اند شفا بخشید.

تا کنون داروهای مختلفی که در درمان برخی بیماری های دیگر به کار میرود، روی بیماران کورونایی نیز مورد آزمایش قرار گرفته، ولی چنین به نظر می رسید که این داروی پروتئینی می تواند بهترین نتیجه را بدهد.

یابنده این شیوه درمانی پروفسور ندیر البر نام دارد که از پزشکان بلندپایه بیمارستان ایخیلوف در مرکز اسرائیل است و تا کنون به ازمایش دارویی مشغول بوده که مصونیت بدن برخی بیماران سرطانی را تقویت می کند و موجب کندی پیشرفت بیماری در مبتلایان می شود.

نام علمی این پروتئین از این قرار است: . EXO CD-24

این دارو از طریق بینی وارد بدن بیمار کورونایی می شود و سیستم تنفسی او را که در حال فروریختن است تقویت می کند و باعث می شود که در برابر ویروس کورونا مقاومت کند و بر آن چیره شود.

بیمارستان ایخیلوف اعلام کرد که این شیوه درمانی به روی سی تن از بیماران کورونایی که در آستانه از دست دادن کامل مصونیت بدن خویش قرار داشتند آزمایش شد و برخی از آن ها در ظرف یک روز و بعضی دیگر در دو روز و حتی یک هفته توانستند به وضع تنفسی عادی بازگردد.

تنها، بیمار سی ام که یک بانو بود، بیش از یک هفته با این شیوه درمان شد و بیمارستان را ترک گفت.

نتایج این آزمایش بسیار امیدوار کننده است. ولی باید در نظر گرفت که آزمایش، به روی سی تن انجام شده و نمی توان گفت که به طور کامل شفا یافته اند. معمولا تاثیر دارو را باید در یک مدت زمان طولانی و به روی هزاران نفر آزمایش کرد.

اکنون بیمارستان ایخیلوف در انتظار دریافت مجوز از نهادهای ارشد پژوهشی و پزشکی اسرائیل است که بتواند این شیوه درمانی را روی شمار بسیار بیشتری از بیماران آزمایش کند. بدین سان، نور امیدی تابیدن گرفته که امید داشته باشیم همچنان خبرهای امیدوارکننده تر را به دنبال آورد.

باید توجه داشت که تا کنون همه کوشش ها برای یافتن واکسنی بوده که از ابتلا به کورونا جلوگیری کند، ولی اکنون سخن از دارویی است که بتواند مبتلایان را درمان بخشد.

در طول یک سالی که از شیوع کورونا میگذرد، چندین میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلاء شده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy