Wednesday, Jul 7, 2021

صفحه نخست » مسئولین به شهروندان خوزستان: آب ذخیره کنید

water_064021.jpgایران وایر - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت در این وضعیت تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشد و به ازای هر نفر در خوزستان ۱۰۰ لیتر در شبانه‌روز ذخیره آبی در خانه وجود داشته باشد.

محمدرضا کرمی‌نژاد که امروز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری در اهواز سخن می‌گفت با اشاره به سال آبی کم‌بارش گفت: « در سال آبی جاری به دلیل کاهش بارش‌ها، مشکلات خاصی در تامین آب داریم. مشابه این مشکلات را در سال ۹۷ داشتیم اما تنش آبی امسال حادتر و بیشتر از آن سال است.»

خبرگزاری ایسنا به نقل از آقای کرمی‌نژاد نوشته است که «همه شهرهای خوزستان کاملا تحت کنترل هستند».

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خوزستان گفته است در این استان نظر زیرساختی مشکلات خاصی وجود ندارد و «کوچکترین مشکلات به وجود آمده که عمدتا در بحث تعمیرات بوده است، مدیریت شده‌اند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای سال جاری گزارش‌های متعددی از قطع طولانی مدت آب شرب در بسیاری از روستاهای خوزستان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

یکی از اهالی روستای منصوره در ۴۰ کیلومتری شهرستان شادگان در جنوب غرب استان خوزستان پیشتر در گفتگو با ایران‌وایر از قطع آب شرب برای بیش از دو هفته در این روستا و روستاهای مجاور آن خبر داد.

به گفته اهالی روستای منصوره لوله‌کشی‌های آب به این روستا فرسوده و قدیمی هستند و سال‌هاست که قرار است تعویض شوند.

به گفته محمدرضا کرمی‌نژاد معمولا در کم‌آبی‌ها، موانع و مشکلات بیشتر خود را نشان می‌دهند و به این دلیل، آمادگی کامل برای تعمیرات و حل مشکلات پیش‌بینی نشده در آبفا خوزستان وجود دارد تا در این فصل گرم برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

او همچنین گفته است در همه شهرهای خوزستان به جز اندیکا و دهدز، موردی که حاد باشد و بخواهد تنش آبی ایجاد کند، رویت نشده و ااز مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ روستایی که تحت پوشش آبفا خوزستان است، حدود ۸۰ تا ۹۰ روستا تحت تنش آبی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان از کاهش تعداد روستاهایی که با تنش آبی مواجهند سخن گفته و بدون ذکر جزییات اقدامات کاهش دهنده افزوده است: «با کارهای وصله پینه‌ای توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات روستاها را رفع کنیم. »

طی روزهای گذشته گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از خشک شدن منابع آبی خوزستان منتشر شده است.

تالاب هورالعظیم و ۵ رودخانه کارون، کرخه، جراحی،دز و زهره در معرض خشک شدن هستند و در بسیاری مناطق خشک شده‌اند.

شهروندان زیادی در طول ماه‌های گذشته از اختلاط آب و فاضلاب در برخی مناطق شهری و روستایی خوزستان خبر داده‌اند و گزارش‍‌هایی از ابتلای شهروندان به بیماری هپاتیت نوع آ منتشر شده است.

همچنین بوی بد آب از سوی شهروندان خوزستانی همواره محل اعتراض و مطالبه بوده است.

کرمی‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در خوزستان وجود دارد، بوی بد آب را صرفا به برخی از مناطق که «دارای انشعاب‌های غیر مجاز هستند» نسبت داده و گفته است: « در اهواز حدود ۴۰ هزار انشعاب غیر مجاز داریم اما درباره اینکه گفته می‌شود آب در اهواز مشکل دارد، باید به صراحت بگوییم که آب اهواز کاملا سالم و بهداشتی است.»

او در خصوص مشکلات اختلاط آب و فاضلاب و ابتلای شهروندان به هپاتیت نوع آ که پیشتر از سوی مقامات بهداشت شرق اهواز تایید شده بود گفته است:«هیچ مستنداتی مبنی بر اختلاط آب و فاضلاب در اهواز نداریم و تاکنون نیز هیچ موردی از سوی بهداشت در خصوص بروز هپاتیت به ما گزارش نشده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy