Wednesday, Nov 10, 2021

صفحه نخست » رئیسی در مصاف قوز اقتصادی و بالا قوز تیم اقتصادی

fr10.jpgرادیو بین المللی فرانسه - صد روز پس از حکم تنفیذ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیشب سه شنبه هجدهم آذرماه در جمع اقتصاددانانی که نام شان فاش نشد از آنان برای یافتن راه حل مشکلات اقتصادی کشور طلب یاری کرد و گفت : چه بکنیم که هم رونق به اقتصاد کشور بازگردد هم تورم از میان برود، هر چند خود رئیسی بلافاصله تأکید کرد که نباید از او و دولتش انتظار معجزه و توقع داشت که به فوریت و یک شبه اقدامی کارساز در این زمینه انجام بدهد.

رئیسی خطاب به حضار گفت که خود آنان به عنوان کارشناس وضعیت اسفبار اقتصادی که او تحویل گرفته بهتر می شناسند و "مردم هم آثار این وضعیت را در سفره و جیب خود احساس می‌کنند."

رئیسی تلویحاً اعتراف کرد که "شاخص های کلان اقتصادی کشور مطلو ب نیستند" و مهار تورم عملاً ناممکن شده است. او گفت : دهها میلیارد دلار یارانۀ پنهانی اثری در معیشت و زندگی مردم ندارد و برغم صرف هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه رشد اقتصادی کشور در هشت سال گذشته به یک درصد هم نرسیده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به گفتۀ رئیسی کسری چهارصد هزار میلیارد تومانی بودجه نیز در این میان قوز بالا قوز شده است و بار مالی سنگینی برای دولت ایجاد کرده و او نمی داند چگونه برای این معضل راه حلی پیدا کند.

روزنامۀ خراسان نیز به مناسبت صد روزگی ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی شمارۀ امروز خود را به بیلان دولت وی طی همین مدت اختصاص داده و از جمله نوشته است: در حالی که چشم اسفندیار دولت رئیسی اقتصاد و معیشت مردم است، او حتی از یک تیم اقتصادی منسجم و کارآمد و مجرب برای حل مشکلات کشور برخوردار نیست.

روزنامۀ خراسان یادآوری کرده است که خود ابراهیم رئیسی در آغاز معاون اول خود، محمد مخبر، را بعنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت معرفی کرد. اما، او چند روز بعد محسن رضایی را به عنوان معاون اقتصادی و سپس فرهاد رهبر را به عنوان دستیار اقتصادی رئیس جمهوری معرفی نمود و اندکی بعد هم انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، علی صالح آبادی، قدری کشدار شد تا این که در روزهای گذشته محمدهادی زاهدی وفا به سمت معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری منصوب شد. با این حال، معلوم نیست که در این میان وظیفۀ مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، دقیقاً کدام است.

روزنامۀ خراسان در ادامه افزوده است که این ترکیب و تعدد مناصب اقتصادی میان افرادی که بعضاً آشنایی و تجربۀ همکاری با یکدیگر ندارند و گاه اهداف و منافع ناهمسازی را دنبال می‌کنند همگی نشان می‌دهد که هماهنگی، تعریف و اجرای یک راهبرد اقتصادی منسجم در باصطلاح تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی آنهم در یکی از بحرانی ترین دوره‌های اقتصادی کشور میّسر به نظر نمی رسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy