Thursday, Dec 9, 2021

صفحه نخست » عضو مجلس خبرگان: ما هم مثل طالبان، نماز را اجباری کنیم

Ali_Moalemi.jpg• «فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید، چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد»

ایندیپندنت فارسی - عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار اجباری شدن نماز در ایران به تبعیت از طالبان در افغانستان شد و گفت: «متاسفانه امروز می‌بینیم که در افغانستان طالبان اقامه نماز را اجباری می‌کند، ما عنایت الهی را داریم، اما در بحث اقامه نماز و ترویج این فریضه کوتاهی می‌شود.»

آیت‌الله علی معلمی، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در مراسمی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان مازندران با موضوع نماز برگزار کرده بود، اجباری شدن نماز را یک ضرورت خواند و گفت: «متاسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولان گفتند که نماز اجباری نمی‌شود، می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید، چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد.»

او در ادامه نماز را یک «فریضه الهی» دانست و گفت: «قصص و داستان‌های قرآنی با محوریت اهمیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان بیان شود.»

علی معلمی بابیان اینکه در جامعه امروز «دین‌داری و دین‌مدار بودن سخت است» ادعا کرد: «‌دشمن با تمام قوا درصدد کارشکنی و کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم به‌ویژه جوانان است.»

👈 مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شباهت‌های حکومت ایران و مدافعان سرسخت آن با طالبان در افغانستان بر کسی پوشیده نیست. تحلیل‌گران بارها در باره اینکه طالبان در موضوعاتی همچون محدود کردن زنان، خشونت، سلطه‌گری، احکام اعدام و بنیادگرایی دینی با حکومت ایران شباهت‌هایی دارند، سخن گفته‌اند.

با این‌ حال مقام‌های رسمی حکومت ایران تا پیش‌ازاین هیچ‌ اظهارنظر صریحی درباره وجوه تشابه میان جمهوری اسلامی ایران و طالبان نکرده بودند، اما شواهد اخیر نشان می‌دهد که قصد دارند با آشکار کردن وجوه شباهت خود با حکومت طالبان، گام‌های جدیدی در تبعیت از اقدام‌های سلطه‌گری آنان بردارند.

به‌تازگی حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان در کابل گفت که حکومت طالبان هم مثل جمهوری اسلامی ایران با تحریم آمریکا روبرو است.

حالا هم عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار اجباری شدن نماز در ایران به تبعیت از طالبان شده است. این در حالی‌ست که هم‌اکنون نیز نماز در ادارات دولتی اجباری و یکی از شروط اصلی گزینش افراد برای استخدام است. درصد زیادی از سوالات آزمون‌های استخدامی نیز به موضوعات شرعی ازجمله نماز اختصاص دارد. با وجود این، مقام‌های حکومتی ایران تلاش می‌کنند محدودیت‌های بیشتری برای افرادی که تمایلی به اقامه نماز ندارند، ایجاد کنند.

علی معلمی در ادامه سخنان اخیر خود کشور ترکیه و شهر آنتالیا را مرکز «فحشا و منکرات» خواند و گفت: «معتقدم اگر سفر به ترکیه و آنتالیا برای عیاشی تعطیل شود، دلار این‌گونه افزایش نمی‌یابد.»

بر اساس اعلام اداره مهاجرت شهر آنتالیا در ترکیه در حال حاضر حدود ۱۵ هزار ایرانی در این شهر ساحلی زندگی می‌کنند و در نبود آزادی‌های مدنی در ایران، سالانه هزاران نفر از ایرانیان برای تفریح به شهر آنتالیا سفر می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy