Friday, Mar 4, 2022

صفحه نخست » ۱۰ نفر با مشت و لگد و قمه کارکنان اورژانس تهران را مجروح کردند!

key4.jpgکیهان لندن - در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۳ اسفند تعدادی از تکنسین‌های اورژانس تهران در محل خدمت‌رسانی به یک بیمار در خیابان «عجب گل» حوالی میدان خراسان تهران از سوی ۱۰ نفر از اهالی محل با مشت و لگد، قمه و چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

یحیی صالح‌طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: «حوالی ساعت یک بامداد امروز، گزارشی مبنی حال نامساعد یک شهروند به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد؛ بلافاصله تکنسین‌های اورژانس تهران به محل حادثه در خیابان عجب گل حوالی میدان خراسان اعزام شدند.»

وی اضافه کرد: «بعد از خدمت‌رسانی در منزل بیمار زمانی که نیروهای اورژانس قصد بازگشت داشتند، ناگهان در خیابان با حدود ۱۰ نفر از اهالی محل مواجه شدند که در حالت طبیعی نبودند و سوالاتی می‌پرسیدند که جزء حریم شخصی بیمار محسوب می‌شود؛ همکاران ما جهت حفظ حریم شخصی بیمار از ارائه پاسخ به این افراد اجتناب می‌کنند که همین امر در نهایت منجر به حمله این افراد با مشت و لگد، قمه و چاقو به پرسنل خدوم اورژانس می‌شود.»

وی با بیان اینکه قبل از حضور عوامل انتظامی در محل، این افراد بعد از آسیب جدی به صورت و دست نیروهای اورژانس از محل متواری شدند گفت: «هم‌اکنون تکنسین‌های حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی هستند و اداره حقوقی اورژانس پیگیر شکایت از این افراد است. در مواجهه با اینگونه رفتارها که بارها در گذشته شاهد تکرار آن بوده‌ایم توقع برخورد سریع و جدی مقامات قضایی و انتظامی با این افراد را داریم.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

گفتنی است سرپرست مرکز اورژانس تهران گزارشی آماری از عملکرد مرکز اورژانس تهران در هفته گذشته ارائه و اعلام کرد که بین ۲۲ الی ۲۹ بهمن‌ماه ۳۶۵۲ تماس مزاحم با این مرکز گرفته شده است.

در حال حاضر تعداد نیروهای سازمان اورژانس به ۲۵ هزار نفر رسیده که سالانه بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت در سراسر کشور انجام می‌دهند.

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در کشور میزان فعالیت اورژانس مضاعف شد. نیروهای اورژانس کشور به انتقال بیماران بدحال از منازل به مراکز درمانی پرداختند و در این راه نیز تعداد زیادی از این نیروها در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

با اینهمه جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در مهرماه سال جاری بدون اینکه به آمار مرگ و میر نیروهای اورژانس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره کند گفت: «۱۵ هزار نیروی اورژانس در دوران شیوع کرونا به این ویروس مبتلا شدند.» وی البته تاکید کرده بود که میزان مرگ و میر کارکنان اورژانس از میزان مرگ کادر درمان بر اثر کرونا بیشتر است.

وی در گفتگوی دیگری با بیان اینکه سازمان اورژانس تنها پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در اختیار دارد، گفت: «عمر حدود سه هزار دستگاه بالای ۱۴ سال است که سال آتی از رده خارج می‌شوند.»

به گفته وی، عمر حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز بین پنج تا ۱۰ سال است و روز به‌ روز فرسوده می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرده است: «در صورتی که بودجه‌ای در سال آینده برای تأمین آمبولانس و تجهیزات آن پیش‌بینی نشود، خدمات اورژانس با چالش جدی مواجه خواهد شد که با توجه به رایگان بودن خدمات اورژانس ۱۱۵ بطور قطع مردم مناطق محروم و افراد کم‌بضاعت و نیازمند از خدمات اورژانس محروم می‌مانند.»

اینهمه در شرایطی است که وضعیت کارکنان اورژانس اجتماعی بهتر از کارکنان اورژانس تهران نیست. یکی از کارشناسان اورژانس اجتماعی «پیشوا» در مورد تامین سلامت کارکنان اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی به خبرگزاری مهر گفته است: «در زمینه اختصاص ماسک و مواد ضدعفونی کننده و... اقدام مناسب و خاصی انجام نگرفته و تقریباً در همه مراکز پرسنل باید هزینه شخصی نسبت به تهیه این مواد در محیط کار اقدام کنند.»

به گفته‌ی این کارشناس، عدم تأمین موارد ایمنی با توجه به نوع مأموریت‌ها، جامعه هدف آنها، حضور در مکان‌ها و مأموریت‌های پرخطر و نوع کار اورژانس اجتماعی، سلامت و امنیت پرسنل را مورد تهدید و خطر جدی قرار می‌دهد.

کارشناس دیگری که در اورژانس اجتماعی شمیرانات فعالیت می‌کند نیز گفته است: «در شرایط فعلی که هر روز نوع جدیدی از این ویروس شیوع پیدا می‌کند، برخی پرسنل تا کنون حتی چند بار به کرونا مبتلا شده‌اند، اما در اخذ مرخصی و تأمین هزینه‌های درمانی با مشکلات زیادی روبرو هستند و مورد حمایت سازمان قرار نمی‌گیرند.»

در کنار افزایش قابل ملاحظه‌ی مأموریت‌های این مرکز در بحران همه‌گیری کرونا، اقدامات تخصصی به موقع و در دسترس در آسیب‌های اجتماعی مانند کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری، خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی و از این دست نیز جزو وظایف و خدمات پرسنل اورژانس اجتماعی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy