Monday, Oct 17, 2022

صفحه نخست » رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار درگذشت

rhn_banner.jpgایران وایر - رضا حقیقت‌نژاد روزنامه‌‌نگار و سردبیر پیشین «ایران‌وایر»، امروز دوشنبه ۲۵مهرماه۱۴۰۱، در سن ۴۵ سالگی، پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان، در آلمان درگذشت.

رضا حقیقت‌نژاد ابتدا در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل کرده بود، اما علاقه فراوان او به نوشتن و روزنامه‌نگاری باعث شد، تحصیلات در این رشته را کنار بگذارد. او دوباره در کنکور شرکت و در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرد. حقیقت‌نژاد، کار خود را با نشریات محلی آغاز کرد. مجله «خاتم» که در شهر یزد منتشر می‌شد یکی از اولین نشریاتی بود که حقیقت‌نژاد در آن کار کرد. او در تهران، مدتی در روزنامه «تهران امروز»، و سپس در روزنامه «هفت صبح» به فعالیت روزنامه‌نگاری پرداخت.

شرایط سیاسی و سخت روزنامه‌نگاران در ایران، او را چون بسیاری از اهالی رسانه ناچار به مهاجرت کرد. در خارج از ایران او چندین سال با «ایران‌وایر» همکاری کرد و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ سردبیری «ایران‌وایر» را به عهده داشت. او از سال ۱۳۹۸ با «رادیو فردا» همکاری می‌کرد.

گزارش‌ها، یادداشت‌ها و تحلیل‌های رضا حقیقت‌نژاد، نمونه‌های شاخصی از روزنامه‌نگاری تحقیقی و فکت‌محور است. او طی سال‌ها روزنامه‌نگاری، همواره کنار حقیقت و مردم ایستاد، و گزارش‌های افشاگرانه‌ای درباره قدرت سیاسی حاکم در ایران منتشر کرد؛ گزارش‌هایی که هر‌بار او را زیر ضرب حملات هدفمند سایبری قرار می‌داد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

از دست دادن این روزنامه‌نگار، فقدانی در عرصه اطلاع‌رسانی حقیقت‌محور است. تحریریه «ایران‌وایر» درگذشت رضا حقیقت‌نژاد را به خانواده‌ و دوستان و جامعه روزنامه‌نگاران و مخاطبان این روزنامه‌نگار تسلیت می‌گوید.

دویچه وله - این روزنامه‌نگار با سابقه در سال‌های اخیر به عنوان تحلیلگر سیاسی نیز با بسیاری از رسانه‌های فارسی خارج از ایران از جمله دویچه‌وله فارسی گفت‌و‌گو کرده بود.

او در یکی از مصاحبه‌هایی که در سال‌های اخیر با دویچه‌وله انجام داده بود به مسئله "فضای مجازی" پرداخته بود که آیا فرصت محسوب می شود یا تهدید.

او همچنین در مقاله دیگری در دویچه‌وله فارسی درباره "جمهوری ناتوان اسلامی و بحران امتناع راه حل" نوشته بود: «جمهوری اسلامی به طور جدی و عملی وارد دوره "ناتوانی" شده است. اینکه ناتوانی جمهوری اسلامی، منجر به سقوط این نظام می‌شود، بحث پیچیده‌ای است ولی اینکه ساختار و مدیران کنونی جمهوری اسلامی، ایده و برنامه و قدرت تصمیم‌گیری برای مهار "ناتوانی پیش رونده" دارند، بحث پیچیده‌ای نیست. تصویر این روزهای جامعه، اقتصاد، سیاست و دیپلماسی جمهوری اسلامی، بازتابی از این واقعیت است: "امتناع راه حل".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy