Friday, Oct 21, 2022

صفحه نخست » راه ارسال فایل های ویدئویی و تصویری و نوشتاری از طریق خط تلفن معمولی!؛ ف. م. سخن

7FE70DC7-D2F8-4AEA-9AEC-EE93E260DE98.jpegقصد داشتم شیوه ی استفاده از استارلینک را برای وصل شدن به اینترنت نشان دهم ولی به چند دلیل این موضوع را به مطلب بعدی موکول می کنم:
۱- در صورت موجود بودن آنتن و مودم لازم برای وصل شدن به ماهواره های استارلینک، گرانی قیمت آن (در آلمان قیمت تجهیزات لازم همراه با ارسال ۷۰۲ یورو، آبونمان ماهانه ۹۹ یورو).

۲- هزینه ی سنگین آبونمان (ماهانه ۹۹یورو در آلمان) و دشواری پرداخت آن از ایران.

۲- در صورت فراگیر شدن استفاده از استارلینک امکان پارازیت انداختن بر روی امواج آن و غیر قابل استفاده کردن آن حتی به قیمت دچار سرطان شدن مردم و سقط جنین زنان و ناقص الخلقه شدن بچه.

البته هزینه های مورد اول و دوم را می توان با سرشکن کردن آن ها میان سه چهار خانوار همسایه کاهش داد، ولی این که این کار بشود یا نشود، و اصلا دسترسی به دستگاه های لازم امکان پذیر باشد یا نباشد، و بالاخره نتیجه مذاکرات جناب پرزیدنت بایدن با ایلان ماسک برای تقبل هزینه های ماهیانه از طرف دولت امریکا مثبت باشد یا خیر، باعث شد در این مطلب، با بازگشت به گذشته های نه چندان دور اما کم سرعت، راه های ارسال فایل های ویدئویی و تصویری و نوشتاری را نشان دهم.

یکی از محاسن این روش، وابسته نبودن آن به اینترنت است به عبارتی اگر حکومت نکبت اسلامی، کل اینترنت را از کار بیندازد، می توان فایل های رویدادهای داخلی را از طریق خط تلفن معمولی با کم ترین هزینه به خارج انتقال داد.

طبیعتا سر حکومت نکبت، برای سرکوب مردم و جلوگیری از اینترنت «اِی دی اس ال»، شلوغ تر از آن است که بخواهد ارتباط از طریق دایال آپ و تلفن معمولی را دنبال کند و قطع کامل خطوط تلفن هم گمان نمی کنم راهی باشد که حکومت بخواهد آن را طی کند و ایران را کلا به عصر حجر باز گرداند.

برای ارسال فایل بدون اینترنت، فرستنده فایل از ایران نیاز به:
۱- یک دستگاه رایانه با سیستم عامل ویندوز اکس پی (نسخه های بالاتر اگر چه امکان ارسال فایل دارند اما کار با آن ها به خاطر نیاز به نصب نرم افزار جداگانه پیچیده تر است)؛

۲- یک دستگاه مودم معمولی که به خط تلفن وصل می شود، (از طریق طریق پورت «یو اس بی» به رایانه و پورت تلفن به خط تلفن می توان وصل کرد)؛

۳- هزینه ی ارتباط تلفنی با خارج از ایران به نرخ مکالمه با خارج.

برای دریافت فایل بدون اینترنت، گیرنده ی فایل در خارج از ایران نیاز به:
۱- یک دستگاه رایانه با سیستم عامل ویندوز اکس پی (نسخه های بالاتر اگر چه امکان دریافت فایل دارند اما کار با آن ها پیچیده تر است).

۲- یک دستگاه مودم معمولی که از یک طرف به خط تلفن وصل می شود، و از طریق پورت «یو اس بی»، می توان آن را به رایانه وصل کرد.

در ایران،،، هم سیستم عامل ویندوز اکس پی فت و فراوان است هم مودم معمولی قابل اتصال به خط تلفن که سریع ترین آن ها ۱۴۴۰۰ کیلو بیت در ثانیه (دقت کنید بیت نه بایت به عبارتی یک هشتم بایت) و متوسط آن ها ۵۶۰۰ کیلوبیت در ثانیه سرعت دارد.

این سیستم عامل و مودم را می توان از تمام مغازه هایی که رایانه می فروشند تهیه کرد.

در خارج از ایران، مودم را می توان به قیمت حدود ۴۰ دلار از آمازون تهیه کرد.

e97f368c0fb0745c498fe0a30362cfcca24da73f.jpeg

این که ویندوز اکس پی را در کنار و همراه با مثلا ویندوز ۱۰ روی یک رایانه نصب کنیم، نیاز به اطلاعات فنی دارد ولی می توان از هر رایانه ی قدیمی جداگانه که شاید در انبار خانه هنوز داشته باشیم یا به قیمت فوق العاده ارزان از «ای بی» خریداری کنیم، برای این کار استفاده کرد.

فرستنده فایل به خاطر سرعت کم انتقال داده، باید با برنامه های مبدِل ویدئو، که مثلا ویدئو با فرمت mp4 را تبدیل به فرمت فوق العاده سبک و قابل اجرا بر روی موبایل های 3gp می کند، ابتدا فایل ویدئویی را تا حد ممکن و در اندازه ای که دیگران بتوانند جزییات آن را ببینند تبدیل کند و بعد از طریق برنامه «هایپر ترمینال» که در خود ویندوز اکس پی موجود است، ابتدا شماره تلفن گیرنده را بگیرد، و بعد گیرنده که منتظر دریافت فایل است، آمادگی خود را برای دریافت فایل به دستگاه اعلام کند و بدینگونه فایل به صورت مستقیم از رایانه ی فرستنده، به رایانه ی گیرنده ارسال می شود و گیرنده می تواند بعدا آن فایل را تکثیر کند و به هر صورت که مایل بود در اختیار دیگران و شبکه های موجود قرار دهد.

طرز کار با هایپر ترمینال را در انتهای مطلب نشان می دهم.

من زمانی که در ایران بودم، برای حفظ امنیت خودم، هرگز از مودم «اِی دی اس ال» استفاده نمی کردم و با همین ارتباط دایال آپ ی، هفته ای یک مرتبه نوشته های خود را در عرض چند دقیقه برای دوستی در خارج از ایران ارسال می کردم و آن شخص، مطالب مرا با ای میل برای «خبرنامه گویا» ارسال می کرد.

امکان ردگیری به این طریق بسیار دشوار بود و من توانستم سال ها بدون مشکل به این کار ادامه دهم.

مطلب بعد اختصاص خواهد داشت به چگونگی استفاده از استارلینک و یافتن فضای مناسب با گیرندگی زیاد از طریق اَپِ استارلینک برای قرار دادن آنتن متحرک استارلینک در آن محل و جزییات دیگری که برای اتصال به استارلینک لازم است.
درپایان و برای انبساط خاطر بچه های ایران، بعد از این مطلب فنی خسته کننده همراه با بچه ها یک صدا می گوییم:
توپ، تانک، فشفشه، مودم ای دی اس ال، آنتن استارلینک، همه توو......! :)

*******************

چگونگی استفاده از هایپر ترمینال در ویندوز اکس پی:

فرستنده فایل باید:
All Programs>
Accessories>
Communications>
HyperTerminal
را باز کند.

۱-پس از اجرای هایپر ترمینال Connection Description.

در مقابل Name اسمی دلخواه برای سیستم طرف گیرنده بنویسید.

کلیک روی OK


۲-پنجره ی Connect To.

Country/Region اسم کشوری که گیرنده در آن است.

Area code پیش شماره شهر گیرنده.

Phone number شماره تلفن گیرنده.

Connect using انتخاب مودم فرستنده.


۳-در پنجره Connect کلیک روی Dial

وصل که شدید کلمه Connected را خواهید دید.


گیرنده فایل باید:


۱-در منوی Call کلیک روی Wait for a call

در پنجره Connection Description در قسمت Name اسم دلخواه برای طرف فرستنده.

waiting for calls دیده می شود.

منتظر تماس بمانید. بعد از تماس، کلمه ی Connected روی صفحه دیده می شود

شیوه ارسال و دریافت فایل:

فرستنده:
۱- Transfer
۲- Send File
۳- از طریق براوز، انتخاب فایل ویدئو، تصویر، یا نوشته.
۴- Send

گیرنده:
۱- Transfer
۲- Receive File

موفق باشید.
سخن

***************

در صورتی که مطلب را مفید دانستید، آن را به هر طریق ممکن به دست بچه های ایران برسانید. با سپاس.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy