Saturday, Feb 17, 2024

صفحه نخست » برنامه جدید "منوتو" در شبکه صدا و سیما!

irib.jpg"آپوزیشن"، آغاز برنامه "طنز بی‌مزه" در صدا و سیما با کپی برداری از شبکه منوتو

ایسنا نوشت: برنامه طنز «آپوزیشن» از سری برنامه های «دی بی سی» از این هفته جمعه (۲۷ بهمن ماه) در جدول پخش شبکه دو قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، برنامه طنز «آپوزیشن» با محوریت طنز نقادانه برنامه‌های شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای از جمعه (۲۷ بهمن ماه) حوالی ساعت ۱۹ و ۴۵ دفیقه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

تیزر برنامه "طنز بی‌مزه" آپوزیشن در صدا و سیما:

این برنامه که از سری برنامه‌های طنز «دی بی سی» است با روایتی فکاهی برنامه های گفتگومحور و به اصطلاح کارشناسانه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را به چالش می‌کشد، چالشی که ضمن ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطب، هجو بودن متن و ساختار این برنامه‌ها را نمایش می‌دهد.

«آپوزیشن» محصول گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو سیماست که به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی صاحبی در مدرسه سینمایی اندیشه و هنر ماه تولید شده است که قسمت اول آن از امشب (۲۷ بهمن) بجای «دی بی سی» از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

اولین قسمت برنامه "آپوزیشن" برنامه "طنز بی‌مزه" صدا وسیما

***

سقوط تعداد بینندگان و مخاطبان صداوسیما

روز گذشته، نتایج آخرین نظرسنجی تعداد مخاطبان سازمان صداوسیما منتشر شد. بر اساس این آمار، میانگین میزان مخاطب ۲۱ برنامه تلویزیونی در ماه گذشته کمتر از ۱۱ درصد بوده است. انتشار آمار ریزش بی‌سابقه مخاطبان تنها ۳ هفته پس از تصویب بودجه ۲۵هزار میلیارد تومانی برای این سازمان از چند جنبه قابل توجه است.

به گزارش «فراز»، طبق آمار منتشر شده، برنامه‌های تلویزیونی «اعجوبه‌ها»، «سمت خدا» و «خودمونی» به ترتیب با ۱۷، ۱۵ و ۱۴درصد بیننده، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. دو برنامه‌ی «پاورقی» و «سید خندان»‌ نیز حدود ۷درصد بیننده دارند. دو برنامه با اجرای «محمدرضا شهبازی»، مجری پرحاشیه صداوسیما که چندی پیش، در اعتراض به زمزمه بازگشت مجریان قدیمی به تلویزیون، با انتشار ویدویی از مسوولان صداوسیما گلایه کرد.

با این حال اما، مقایسه این آمار با سال‌های گذشته پرده از عمق فاجعه بر می‌دارد. طبق آماری که در آذرماه ۹۸ از ۱۰ برنامه پرمخاطب صداوسیما منتشر شد، برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها» در آن سال حدود ۳۰ درصد مخاطب داشت. تعداد بینندگان این برنامه در آذرماه ۱۴۰۰ به حدود ۲۰ درصد و امروز به حدود ۱۷درصد رسیده است. وضعیت برای دیگر برنامه‌های همیشه‌صدرنشین سازمان‌ صداوسیما نیز مشابه است. برای مثال، تعداد مخاطبان برنامه «سمت خدا»‌ از حدود ۲۶درصد در سال ۹۸، به حدود ۱۵ درصد ریزش داشته است.

فوتبالِ بدتر!

برنامه‌های فوتبالی، همواره پربیننده‌ترین تولیدات صداوسیما بوده‌اند. با این حال اما این پایگاه همیشه‌پایدار تلویزیون نیز از گزند بی‌رغبتی مخاطبان در امان نبوده است. ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا در برنامه «فوتبال برتر» با جذب حدود ۲۴ درصد از مخاطبان، توانسته صدرنشین پربیننده‌ترین تولیدات صداوسیما باشد. این در حالی است که برنامه‌ی «نود» عادل فردوسی‌پور، در آخرین روزهایی که روی آنتن بود، حدود ۵۰ درصد مخاطب داشت و صدرنشینی پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون «جبلی»، از نصف این عدد نیز کمتر است.

دیگر برنامه‌های فوتبالی صداوسیما از جمله بخش گزارش ورزشی، «شب‌های فوتبالی»، «لذت فوتبال» و «فوتبال ۱۲۰» هم به ترتیب ۱۴، ۱۰، ۱۳ و ۱۳ درصد بیننده داشته‌اند.

باید گفت که آسیب‌شناسی ریزش مخاطبان در حوزه برنامه‌های فوتبالی نشان می‌دهد که بخشی از این اتفاق علاوه بر سیاست‌های ناکارآمد سازمان صداوسیما، به دلیل انحصار در اجرای برنامه‌ها، حذف شبانه مجری‌های پرمخاطب و کیفیت پخش و کارشناسی مسابقات فوتبال رقم خورده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy